o vyraďovaní kvôli nádržiam sa hovorilo už v súvislosti s nákupom druhej várky EBN 11 čo bolo práve niekedy v zime pred štyrmi rokmi, predpokladám, že vtedy sa namiesto vyradenia rozhodlo o predlžovaní osvedčenia na fľaše, a posledné kusy to potiahli až do 2022
Jasné, ja som v príspevku medzitým prešiel do všeobecnej roviny. Pri podvozku je životnosť nižšia, iné umiestnenie je lepšie – neobjavia sa tak rýchlo miesta rozožraté od hrdze, ktoré pri špecializovanej prehliadke predstavujú problém.
Osvedčenie bômb sa štandardne dá predĺžiť (napríklad pre osobáky vždy o 4 roky) po ich kontrole na príslušnom pracovisku, ale domnievam sa, že asi sa to už neoplatilo. Navyše u takých vozidiel, kde sú bomby nad podvozkom (zo spodu chránené krytom), korózia od vlhkosti a posypov robí svoje a vtedy treba ich výmenu, čo je tiež ďalší servisný výdavok. Podobne ako pri iných náhradných dieloch, aj sada tlakových fliaš sa môže stať jazykom na vážkach, že investovať do tohoto náhradného dielu sa už neoplatí.
Podľa niektorých informácií včera ukončili svoju prevádzku Tedomy v Košiciach. Vraj ich už odstavili, kvôli osvedčeniu plynových bômb, ktoré má vypršať 22.1.2022, teda dnes.
Vážení kolegové, dovolím se zeptat.
Tramvaje T1 ( #201 - 211 z let 1956-1957) byly do Košic dodány od výrobce s podélnými sedadly pod okny nebo s příčnými sedadly?
tak tak.. a je mnoho liniek kde mozu byt kratke vozy...myslim ze v niektorych casoch aj na 27...klbova 12stka je tiez prepych... klbaky hlavne na 10, 15, 17, 19, 36, 52, 71, 72.
Verím tomu, ze sa po prichode klbakov konecne podari dodrzat typovost na klbovych linkach. Ale mam zasa obavy najma kvoli dozivaniu SU15, ak sa budu nahradzat klbakmi (napr. na linke 27), a vyprava klbakov sa zasa o nieco zvysi, tak moze byt na jar opat problem. Ak sa ma dodrziavat typovost na linkach, je potrebne zohladnit aj strukturu vozidloveho parku. Ale viem si predstavit, ze by napr. taku linku 55 mohli prevziat uvolnene kratke SORky, aby sa mohla typovost dodrziavat tam, kde je to viac treba.
SU15 aj SU18 z ostravy boli v podstate samostatne typy, odlisne od nasich, cize z hladiska udrzby velmi nakladne, v pripade poruch by viac stali ako jazdili, kedze by sa pre kazdy voz museli objednavat specialne nahradne diely. V pripade SORiek ktore su zastupene pocetnejsie, sa niektore bezne nahradne diely uz nakupuju vopred, pripadne sa daju diely docasne menit medzi vozmi ako rozbite dvere alebo elektronika. V tejto situacii radsej nie. Zo sotohladiska samozrejme je to skoda
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
https://imhd.sk/ke/galeria-media/534/%C4%8CKD-Tatra-T1/147515/Interi%C3%A9r-elektri%C4%8Dky-T1