V Prahe ani v Liberci sa už repanelizácie nerobia. Okrem toho ani tu sa nikdy použité BKV panely nepokladali tam, kde predtým neboli - veď to sa rovná výstavbe novej trate a potom už nie je dôvod na používanie BKV technológie.
Pritom rychlodrahe by stacilo poriadne ju podsypat a podbit. To by vyrazne pomohlo a je to relativne lacne. Potom narovnat Peressky most, ale to naozaj nedufam.
To co sa u nas robi su len rekonstrukcie. Modernizacia by mala mat za nasledok nejake zlepsenie parametrov oproti stavu za sociku. U nas sa len opravilo co trebalo a vsade dali semafory. Jedine co sa zmodernizovalo, je narovnanie obluka pri Hiltone a plavarni.
Čo je „repanelizácia“? Že sa pôvodné panely umiestnia na upravené podložie pôvodnej BKV trate? To je dosť podstatný rozdiel oproti trati, kde je zvršok klasickej trate zaliaty asfaltom. To sa musí komplet vybagrovať, vymeniť materiál, zhutniť, natiahnuť podkladová asfaltová vrstva a na to sa môžu pokladať panely. Samozrejme, že pri intenzite, ktorá je do Barce, by už efektívnejšie bolo vyfrézovať asfalt a aspoň to podbiť. Ale keď sa ponúka celá rekonštrukcia, tak prečo ju odmietať?
Asi má niekto vlčiu tmu pred očami. Ak niekto má problém porozumieť textu, žiaľ....
V podstate, ide o zabezpečenie toho, čo by sa malo robiť priebežne (v rámci údržby) tak to teraz nárazovite chcú robiť. Minimálne 30 rokov sa nič nerobilo a teraz za 10 rokov idú opraviť do normovaného stavu všetko. Aj keď ide o zníženie hlučnosti a vibrácií. Lebo technológie sú niekde inde ako pred 30 rokmi.
Museli to nazvať modernizáciou, aby to honosne vyzeralo.
Píšem o tom, že na Slovensku sa prakticky EU fondy používajú na údržbu a málo na rozvoj.
Je to o mentalite štátu, vlády, obcí, miest atď.
Choďte sa pozrieť do Poľska, či tam nestavajú už dlhšie nové trate z EU fondov. Alebo do Prahy. Atd.
Na to by mali byť prioritne určené EU fondy. Na novú trať (možno Ťahanovce - Centrum - Železníky) a podobne...spojiť Optimu s mestom, možno letisko a priemyselný park s mestom a podobne.
Ano. Myslel som to ako niečo na spôsob repanelizácie v Prahe alebo Liberci.
Nehádam sa, ak je to nezmysel, tak dobre,. Iba by som si rád prečítal dôvod.
pokial vidim a este viem citat je tam jasne pisane a povedane Plány modernizácie úsekov, teda ziadna udrzba ako ty taras ale kompletna rekonstrukcia zvrsku a modernizacia zvysnych usekov trati ako MET3 ved pokial viem uz davnejsie sa to spomina ,nie je to ziadna novinka.. novinka je akurat to ze bola tam navyse zaradena do zoznamu aj juzna trieda. je to tam vsetko v clanku spomenute cierne na bielom, ci ti to mam sem prekopirovat?
To "dobré" je opäť veľmi relatívne, taká Južná tr. žiadnu väčšiu rekonštrukciu nepotrebuje, a trať do Barce by sa dala opraviť pomocou BKV panelov z Alejovej, alebo jazera, ako sa to robi v rámci finančných možností aj na západ od Košíc...
A na druhej strane tu máme rýchlodráhu, ktorej budúca existencia má význam iba s traťou do Šace.
S nejakým vyciciavaním eurofondov, a neschopnosťou
rekonštrukcií z vlastných zdrojov súhlasim, niektoré mestá chcú eurofondy na výstavbu hlavne nových tratí, čo je podľa mňa rozhodne lepší krok.
Vízie aj boli, neschopným masterplanom boli však zabetónované na ďalších 13 rokov.
Prišiel som na užasný spôsob ako využívať služieb MHD ,... Zaplatiť pokutu raz za rok lebo to je frekvencia v ktorej odomňa pýtaju cestovný doklad je zbytočné celoročne predplacať po troch mesiacoch aj tak vždy prídu s krásnym okruhlim čislom 60 Ďakujem že sa takto o nás staráte,...
novi cestujuci, lebo takych je v KE na mraky a kazdy z nich tuzi po lokalnom zazitku DMPK MHD. Dzekujem vam barzo sumne, to boli asi tazke kalkulacie a vidina straty (na koncorocnych odmenach), ked sa toto schvalovalo.
"Počas Európskeho týždňa mobility (16. - 22.9.2018) si budú môcť všetci noví cestujúci zakúpiť základné predplatené cestovné lístky na 30 a 90 dní so zľavou 50%. Tento zvýhodnený cestovný lístok nebude možné počas doby jeho platnosti preniesť na inú kartu."
Aj keď je určite dobre, že chcú pokračovať v rekonštrukciách.
Je potrebné k tomu povedať, že jedná sa v podstate o zabezpečenie zanedbanej údržby prostredníctvom potenciálnych európskych peňazí. Je to niečo, čo by aspoň čiastočne mali byť schopné mestá vykonávať mimo EU fondov.
Žiadne vízie do budúcnosti samotné mesto nemá. Jednak pravdepodobne na to nie je schopné zabezpečiť peniaze a na strane druhej ani nie je schopné zabezpečiť relevantnú diskusiu a prípravu rozvojových projektov mesta. Je to proste aj o myslení elity mesta. Je to o mentalite.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023