Reakcia na: PTKe #82700:
To je teda paradox, že kvôli nástupnej hrane nemôže byť splietka. O koľko by sa zväčšila medzera medzi hranou nástupišťa a električkou? 6-7cm? Hlavne, že pri zastávke v oblúku sú medzery omnoho väčšie. Pritom sa jedná o zastávku, ktorá sa má používať len výnimočne.A to o výhybkách s pojazdnou rýchlosťou 10km/h - to je výborné. Ale na NO v smere od Astórie pravdepodobne je použitá výhybka s vyššou rýchlosťou, keďže električky tam mávajú aj vyššie rýchlosti?
mi.v
Od centra prišli za sebou spoje L4 a L3. Potešil som sa, že uvidím využitie tej splete. A vtedy som si uvedomil, že smer rovno do Barce (L4) a doľava (L3/7) nemajú jednu zelenú. Takže napriek splietke si tam po odchode L4-ky L3-ka ešte postála 15 sekúnd a potom sa pohla. Presne tak by sa mohla pohnúť aj bez splietky, s prehodením výhybky po odchode L4. Ten signálny plán je pri VSS tak celé desaťročia a je dobrý – nič proti nemu. Ale načo potom tam dali splietku?
Zhrnutie: Na vjazd do križovatky od Jazera, kde zvykli reálne prísť a prejsť dva vlaky na jednu zelenú rozjazdové koľaje pri rekonštrukcii odstránili bez náhrady splietkou. A na dva smery, kde na jednom nie je spoločná zelená a na druhom nie sú nikdy dve električky naraz, splietky dali!
Prosím vie niekto vysvetliť tú logiku? Čakal by som, že DPMK má jasnú predstavu o dopravnej situácii a potrebách tej križovatky. Ja ako laik tadiaľ jazdím od otvorenia trate na Jazero (1984), poznám tam trochu dopravné pomery a preto si v tomto prípade dovoľujem trochu viac komentovať a pýtať sa.