Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: cedin #81376:
Životnosť električky nie je 20 rokov. Nikde v civilizovanom svete to takto nie je.

Takže tu máme dve zásadné odlišnosti:
1. Tu kupujeme električky nové len dátumom výroby, nie koncepciou, nenáročné na údržbu a na cene sa to nejako radikálne neprejavuje.
2. Za dvadsať rokov zhumpľujeme a nastrčíme ruku, nech dajú nové. Veď boli "lacné" (sebaklam), tak o polovicu kratšia životnosť nie je problém (druhý sebaklam).

Ku kapacite. Keď chceš sólovoz, tak si ho kúp za vlastné alebo pýtaj subvenciu na gumokol. Škrtanie metrov/výkonov má za dlhodobý výsledok vyháňanie ľudí do IAD a poloprázdny 22,5 m voz v porovnaní s poloprázdnym 15 m vozom až taký brutálny rozdiel nie je. A nikde nie je napísané, že električka nemôže mať „divokejší“ obeh a za deň môže pokojne vystriedať aj 2 či 3 klasické mestské linky (nemyslím prejazdy na R).
Reakcia na: cedin #81376:
Životnosť električky v Košiciach je 20 rokov, v iných mestách (vrátane Bratislavy, preslávenej svojou neúdržbou) okolo 40 rokov. A roztrieštiť si vozidlový park na 15 m, 22,5 m, 30 m, to je také sovietske.
Reakcia na: veteran #81374:
Pravda.
Ak predpokladáme životnosť cca 20 rokov pri známej obsaditeľnosti (asi 250 ľudí pri totálnom napchatí, keď som dobre browsoval) a predstavíme si ešte aj tie vnútorné dispozície (sedačky, priechodnosť), nie je to nijako zvlášť výhodná cena...
A neviem, či ich už nebude takých 22,5 m-ových aj priveľa.
Rovnako ako KVKV si totiž myslím, že by sa tu zišlo aj zopár nových električiek cca 15 m (pre linky 2, 4 a niektoré „R“ premávajúce aj mimo špičiek a cez voľné dni). VLF2+ sa mi tam zdajú kapacitne priveľké.
Detto pár nových cca 30 m a pritom obojsmerných - na linky 5 a 9, na skrátenú R4 (ozaj, prečo to nemá nejaké normálne číslo, keď to nejde do železiarní? - a na výluky s použitím dočasnej koľajovej spojky.
Reakcia na: 110mat110 #81347:
Prečo by mala byť na NMM prestávka?
Otočka aj úsek až po Angels arénu (vrátane) sa robili v rámci prepytujem „IKD“, to by malo ostať naďalej prejazdné.
A keď sa sedmička vráti na Zimnú, prečo by nemala zostať štvorka v trase terajšej sedmičky?
To by sa malo aj v takom bežnom vzťahu ako je NMM - Južná trieda prestupovať?
Reakcia na: S499.1023 #81372:
Nákup ďalších kusov je bezúčelný. A navyše za 1,449 mil. € za kus. Trošku pridrahá hračka vzhľadom na ponúkaný "luxus".
Reakcia na: S499.1023 #81371:
Ja som náročný.
Reakcia na: S499.1023 #81371:
Inak ale neviem, čo majú Variá bezúčelnosťou s EBN. Variá jazdia v Ostrave, Plzni, Olomouci, Brne. Svoj účel na rozdiel od EBN plnia, aj keď to nie je žiaden posledný výkrik módy.
Reakcia na: Bjorn #81369:
Také Grécko či Portugalsko sa tam neposunuli dodnes.
Veterán: Máš samozrejme z celoeurópskeho hľadiska pravdu. Ale nechcel by si od lokálneho politika priveľa?
Reakcia na: Bjorn #81369:
Nieje to iba problemom Košíc, obhajoba typu "stálo nás to iba 5%" zaúčinkovala aj v Třinci. Tam sa ale narozdiel od nás kúpilo niečo lepšie.
Reakcia na: S499.1023 #81367:
Je tu ale predpoklad (snáď), že sa Slovensko ekonomicky posunie bližšie k bohatšej skupine členov Únie a postupne sa ten pomer najprv vyrovná a potom obráti. Takže to, čo si krajina berie teraz ako kladné saldo, v budúcnosti vráti na zápornom. Takže žiadnych 25 ale 100%.

Veteran to ale hneď podomnou perfektne vysvetlil. Sú to verejné zdroje a malo by sa k nim tak pristupovať. Mentalita tohto národa to ale vylučuje a morálku má kdesi v suteréne. Mrzí ma laxný prístup kontrolných orgánov v skostnatelých európskych štruktúrach, lebo za niektoré veci by mali ľudia sedieť v base.
Reakcia na: S499.1023 #81367:
To je jedno. Sú to "naše" peniaze. Každého, kto na nejako robí. Myslím, že pointa nie je tá, že či na ne robí veteran, Laminátka alebo Hans v Nemecku alebo François vo Francúzsku, ale že to sú verejné peniaze a tak s nimi treba narábať.

V prípade elektrobusov som napr. z dosť vysokých štruktúr počul, že nás to stálo len 5% sumy (čo dal DPMK), takže nevadí, urobíme pokusných králikov aj keď to nebude nejako extra účelne riešenie pre Košice. A ja toto považujem za úplne zvrátené.

Variá sú to samé v bleděmodrém.
Reakcia na: veteran #81366:
Koho myslíš "nami"? Lebo ak Slovensko, tak "nás" top stojí asi 25% tej sumy, keďže príspevok do EÚ a príspevky z EÚ sú asi 1:4.
Reakcia na: KosickyTiger #81364:
To bola samozrejme interpretácia ľudí, ktorí za nákupmi vozidiel stoja.

Stojí nás to presne 100% tej sumy, keďže sú to naše peniaze a nie peniaze DPMK, peniaze štátu, peniaze €Ú.
Reakcia na: KosickyTiger #81364:
Ehm, takže vďaka členstvu v EÚ máme len v Košiciach len nové električky? ?
Reakcia na: veteran #81363:
Stojí nás to toľko, koľko platíme za členstvo v EÚ.
Reakcia na: KVKV #81361:
Lebo nás to stojí len 5% z celkovej sumy.
Reakcia na: romeo #81356:
Načo sú dpmk ďalšie varia ??? To chcú už šrotovať aj T6 ?
A ked už, tak by sa hodilo cca 10 kusov krátkych sólo pre L 2,4.
Reakcia na: haternadruhu #81357:
"Zmluvné strany zhodne prehlasujú, že ustanovenia Kúpnej zmluvy č. 84/2014 týkajúce sa špecifikácie
a podmienok dodania 23 ks vozidiel, sa v celom rozsahu vzťahujú aj na špecifikáciu a dodanie vozidiel
v zmysle tohto Dodatku."
Takže určite áno 🙂
Reakcia na: 110mat110 #81358:
...a nízkopodlažné tanečné parkety pre čo najviac stojacich cestujúcich

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.