Reakcia na: veteran #78391:
No "požiadavka" rekonštruovať trate aby sa dali dokopy dve súvislé linky - to vyšla od koho? Vari nie z "EU" ?? Ak to vyšlo od mesta či DP - to mohla byť aj linka 2 + 9 nie? ? Trebalo si zobrať vyťaženosť tratí a uzlov či usekov, kde koľko liniek jazdí a v akom intervale,, Na jazere je ED nosná doprava a jazdí tam podľa mňa najviac vozov ! Netreba zabudať že trať na jazere je NAJSTARŠIA BKV trať postavena v KE a ani v najbližšom čase sa nepredpoklada s jej opravou - to je zarážajuce. !! Dokonca ani jazda busov (ako Náhradna doprava) počas tých rokov jej na kvalite nepridalo,, No som zvedavý ak už fakt nebude možnosť na nej jazdiť (z technického a bezpečnostného hladiska), čo potom nastane ... Teda ten kto nejake "požiadavky" dával ohľadom projektov reko trati - mal zohľadniť aj vek jednotlivých tratí, vyťaženosť, alebo najdlhšiu linku (a to je 9), ak už to ide z časti z EU penazi ... No zdravý rozum asi aj tu chýbal, nielen pri "utlme" trolejbusov.. ?
Tatranka
Gorila má v EDB zvolený systém s trakčnými motormi budenými cez pulzný menič z energie dodávanej ich kotvami. A v tom je pointa! Kotva každého trakč. motora je pritom zaťažená samostaným brzdovým odporníkom. Signál na prechod do režimu EDB dáva tlakový spínač reagujúci na dosiahnutie tlaku 0,4 bar v brzdových valcoch alebo ručný pákový ovládač privádzajúci napätie na relé EDB. Pokiaľ je kotvový prúd nulový je menič napájaný z batérie, atď... Nebudem sa utápať v detailoch. S odporovou reguláciou výkonu to nemá nič spoločné.
Rad 363, práveže EDB je účinná takmer do zastavenia!