Tak si predstav zastávku Dom umenia v špičke.... obetuješ jeden riadok a ostanú ti tam dva... skvelé informovanie, vskutku
A ešte - čím väčší displej, tým menej a pomalšie treba rolovať.. pri našich by to šlo veľmi rýchlo (viem ako rolovalo OC Cassovia, je to dosť rýchle - na snímke naspodku)... teda žiadna win win situácia, ale skôr naopak. A vlastne, prečo riešime informovanie? Veď to DPMK nevie robiť dobre ani na papieri, nie to ešte na displeji A najmä, keď tu je EM-Test, ktorý do displeja posiela dáta s hviezdičkami BTW - hvizdičky defaultne vo svete znamenajú, že vozidlo danej linky je na zastávke
S poctom riadkov suhlasim, chcelo by to aspon tolko riadkov kolko je tam liniek. Ale pri ostatnom nesuhlasim. Pokial je displej "dot matrix" a nie alfanumericka segmentovka tak nie je problem tam vykreslit hocico. Treba len trocha fantazie. Pri vyluke obetujes jeden riadok.
Dlhe konecne sa predsa riesia posuvnym textom. Urcite nenajde displej na ktory sa vojde Namestie Maratonu Mieru
To vážne sa toto niekto v roku 2015 odvážil inštalovať? Hrubý raster, žiadna grafika a o mimoriadnych udalostiach ani nehovoriac. A to nespomínam ten dizajn, no hovoriť o tom v súvislosti s Košicami všeobecne je už ako z vedecko-fantastického filmu.
Áno, inštalujú sa aj dvojriadkové displeje, ale na linkách na perfériách, nie na najvyťaženejšie zastávky. Mimochodom... Že informácie o mimoriadnostiach, pri tom odbavovacom systéme, ktorý Košice majú? Systém je taký sprostý, že to nedokáže ani v autobusoch, nie to ešte na zastávke.
Stále si stojím za tým, že to nestačí. Na linky obmedzene áno, ale akonáhle tam chceš zobraziť iný text (výluka, mimoriadka, rôzne iné info) a/alebo ikony nízkopodlažnosti, prepravy bicyklov, alebo iné symboly, jednoducho to NEstačí...
Prikladám fotku z Pešti, kde je displej umiestnený prehľadne a je veľký - zobrazíš aj dlhé konečné, resp. rôzne dodatkové info...
Na Námestí maratónu mieru som dnes zazrel testovaciu prevádzku panelu (iba v smere na radnicu) s dátami zo zastávky Staničné námestie.
Presne ako som predpokladal - displej (resp. text na ňom) je veľmi malý a z diaľky (napr. zastávka pri Dome umenia za slnečného dňa) bude ťažšie čitateľný. To ale nie je veľké mínus oproti tomu, že zobrazuje len 3 odchody, čo je IMHO veľmi málo. Dve hviezdičky pri zastávke Pri hati pôsobia komicky, keďže je to konečná a dáta z EM-Testu tam "hádžu" aj ** ako to je v palubáku.
Na mnohých zastávkach je umiestnený v zákryte s prístreškom a teda výhľad na neho je nulový. To je ale chyba projektu IKD.
Čo ale môžem vytknúť displeju samotnému je opäť jeho veľkosť, kde si neviem predstaviť v prípade mimoriadok a výluk vypisovanie dlhších textov s informáciami o zmenách v doprave (tak, ako tomu je na západe), čo je veľká škoda a mrhanie potenciálom
Uvidíme ale v ostrej prevádzke ako to bude... najviac som ale zvedavý či budú implementované real-time odchody (t.j. ak sa vozidlo zdrží a príde na zastávku s meškaním, posunie sa aj odchod na displeji - opäť štandard v civilizovanom svete)
Dá sa zhruba povedať, že odchodom Ing. Tkáča odišla z vrcholového vedenia DPMK odbornosť nadobro. Stredný manažment potom ťažko pretlačí svoje racionálne požiadavky, hlavne ak sú proti záujmom ich nadriadených. Musia brať, čo im dajú a byť radi, že to vôbec nejako funguje. Aj keď kiksy idú aj odtiaľ, viď nadšenie pre Taškentwageny.
S tým vrážaním do iných aktivít... Na hovadiny bolo, je a bude vždy a to všade a vo všetkom. Sprostosti na jedno použitie a za drahé peniaze sa robili stále. Veď aj mnohí jednotlivci často radi míňajú požičané peniaze za nehorázne úroky na zbytočné hovadiny, krátkodobé zábavky, atď., namiesto užitočných investícií do budúcnosti... Koniec mentorovania. ☺
Prosím, veľmi, veľmi, veľmi... Rekonštrukciu kasární nevyťahovať. Tá sa radí svorne do jedného šíku spolu s "obnovou" vozového parku električiek a autobusov. Veď to je taký predražený moloch, že až nedobre. Milióny utopené v betóne a prázdnych priestoroch. To je projekt presne pre jednoduchý košický plebs, ktorý si povie, že "aspoň niečo sa urobilo", lebo za Knapíka a Bauera sa nerobilo nič ?
Nepochopím ... také pekné mesto tie naše Košice a taká demencia na čele. Nebudem kritizovať vedenie, lebo urobili aj dobré veci, rekonštrukcie kasární, oprava červenej hviezdy a pod. ale čo sa týka mhd je to na nulovom bode. S každej strany sa stretávam s negatívnym ohlasom na Sory a podobne. Všetko financované,dohodnuté,nahrabané do vrecka. Na stratégie za milióny peniaze sú a na iné hovadiny tak tiež. Ale na obnovu trakcie, ktorá je ekologická, preferovaná vo všetkých ostatných mestách, u nás podporovaná košičanmi sa peniaze nenájdu. Vrážame do iných aktivít. Môžu sa hambiť v tom smere celé vedenie a slová primátora "dobudovanie okruhu TD" duchaplné slová do vetra, len ma zvoľte. Nenachádzam slov, pokračujme "atraktívnou SORMHDKE" a napredujme. Zlatý Reiprich a spol.
Napľuť do xichtu tomu, čo toto vypustil von. Tí ľudia nemajú chrbtovú kosť, kradnú z verejného a ešte takto nechutne klamú. Až mi je zle z toho. Škoda, že je to (ne)kompetentným kontrolným orgánom jedno, ale tak už to v Slovakistane chodí. Dúfam, že sa tí páchatelia z magistrátu a podniku budú smažiť v pekle.
Ďalší rozvoj trolejbusovej dopravy je možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície bude možnosť čerpať fondy EU.
Táto možnosť bola cielene odmietnutá! Alzheimer súdruhovia???
Autori dokumentu odporúčajú pripraviť pre Košice projekt duobusov – teda vozidiel, ktoré sú poháňané alternatívnym pohonom napr. akumulátorovým, resp. dieselovým.
SOR Libchavy nič také nevyrába. Čo s tým súdruhovia???
Vo väčšej miere by sa mali využívať aj elektrobusy, ktorých má DPMK 5.
1. Aj keď trolejbusová doprava tvorí z celkového dopravného výkonu iba 6 %, DPMK má záujem o prevádzkovanie tohto ekologického druhu dopravy.
2. Aj z tohto porovnania je jasné, že prevádzka trolejbusovej dopravy nie je pre DPMK prioritou.
3. Utlmiť prevádzku trolejbusov odporúča aj Stratégia rozvoja dopravy, ktorú si dalo vypracovať mesto Košice.
Vsjo jasno!
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
master5228
Presne ako som predpokladal - displej (resp. text na ňom) je veľmi malý a z diaľky (napr. zastávka pri Dome umenia za slnečného dňa) bude ťažšie čitateľný. To ale nie je veľké mínus oproti tomu, že zobrazuje len 3 odchody, čo je IMHO veľmi málo. Dve hviezdičky pri zastávke Pri hati pôsobia komicky, keďže je to konečná a dáta z EM-Testu tam "hádžu" aj ** ako to je v palubáku.
Na mnohých zastávkach je umiestnený v zákryte s prístreškom a teda výhľad na neho je nulový. To je ale chyba projektu IKD.
Čo ale môžem vytknúť displeju samotnému je opäť jeho veľkosť, kde si neviem predstaviť v prípade mimoriadok a výluk vypisovanie dlhších textov s informáciami o zmenách v doprave (tak, ako tomu je na západe), čo je veľká škoda a mrhanie potenciálom
Uvidíme ale v ostrej prevádzke ako to bude... najviac som ale zvedavý či budú implementované real-time odchody (t.j. ak sa vozidlo zdrží a príde na zastávku s meškaním, posunie sa aj odchod na displeji - opäť štandard v civilizovanom svete)
Testovacia prevádzka svetelného informačného panelu na zastávke NMM s dátami zo Staničného námestia.