Reakcia na: Dopravák #633:
Tak ten hlúpy vodič má šťastie, že som na Tvojom mieste nebol ja, pretože pre zmenu by som mu urobil takú prednášku, že by onemel.
Treba argumentovať, že trolejbus (a vozidlá MHD všeobecne) sú majetkom mesta a teda verejný majetok, ktorý má každý občan právo kontrolovať (či už vyžiadanie si materiálov hospodárenia alebo trebárs takého fotografovania).
Jediné, na čo môže vodič namietať je, ak nesúhlasí, aby bol fotografovaný. Tu treba opäť použiť silné argumenty, od skla je odraz a nie je ho vôbec vidieť, pri veľkosti šírky vozidla na fotografii úplne zaniká, v kabíne vodiča je prítmie a vidieť len siluetu vodiča, nie je to kontrola vodiča a pod.
Ak mám dobrú náladu alebo je vodič obzvlášť nechápavý (raz odo mňa jeden na električke pýtal povolenie federálneho ministerstva dopravy, a to sa písal rok 1999, keď FMD v tom čase neexistovalo už 6 rokov...), tak sa osopím, že je to kontrola defektoskopiou a že mám vážne podozrenie, že sa vizidlo čochvíľa rozpadne alebo jeden mladý muskulatúrny vodič s vyholenou hlavou z trolejbusu #1001 na mňa cez okno stále vulgárne vykrikuje, čo ho fotím, tak ja mu na to, že robím námatkový casting pre modelov . Proste, na hlúpu otázku hlúpa odpoveď a častokrát to pomôže.
Sarko
Z teoretickej časti sa hodnotila PCD, technika a doprava, zdravoveda a história a súčasnosť. Z praktickej časti to bolo zistenie poruchy, výmena poistky, praktická zdravoveda, štart, úsekový delič, odsunutie závory, zastávka MHD, hala DO, tlačenie poruchového vozidla, odhad vzdialenosti od zadného spriahadla, obmedzená rýchlosť, prejazd zúženým profilom, prekážka vpred, prekážka vzad, cieľ a čas celkovej jazdy.
Pokiaľ by v jednom prípade nedošlo k pravdepodobnému úmyselnému sabotovaniu (vojdenie pracovníka organizačného výboru do dráhy účastníkovi súťaže), suverejne by to vyhral Shorty, ktorý mal napokon o 200 trestných bodov viac (spolu 2173 trestných bodov) a tak sa umiestnil až na 2. mieste. 1. miesto obsadil vodič s 1966 trestnými bodmi. Hodnotenie bolo prísne a v dvoch prípadoch došlo aj ku diskvalifikácii (v prípade tlačenia poruchového vozidla došlo k ťahaniu vozidla).
Najlepší vodič a vodička sa zúčastnia medzinárodného kola jazdy zručnosti 4.10.2003, ktoré sa uskutoční takisto v Košiciach, ktorého sa zúčastnia vodiči slovenských a českých DP s električkovou dopravou.