Konecne dava DPMK do poriadku aj druhe vozy v supravach T3.Cez vikend jazdili solo 386 a 387,386 to vsak vcera nevydrzala a vypovedala sluzbu. Dnes je 387 na L4.
Poznam to, tiez som bol studentom na TU. A preco som to odhadol na 72 Sk? Lebo ten jeden tyzden to snad studaci vydrzia. K intrakom totiz vedie aj Optima bus a mnohi ho aj vyuzivaju (videl som ten spoj vcera o 20,35). Takze cestu z intraku do mesta maju bezplatnu. A ak chcu ist do mesta, nie je to az tak daleko, aby to za ten jeden tyzden nemohli preslapat pesi.Ja som to nakoniec tiez tak robil.Takze za tyzden mozu navyse od mojho odhadu stiknut 2-4 listky, co nie je zas az tak vela a da so to snad vydrzat, nie?
Ale mas pravdu, ze uz davno mohli byt elektronicke oznacovace.Ked uz mame nove busy, stacilo dat poziadavku, aby na nich namontovali tie stikace a potom by stacilo poriesit eliny.Ale je asi jednoduchsie zavadzat verejnost nezmyselnymi recickami o narocnosti prechodu k novemu systemu oznacovania CL.
Premyslam, ci je vobec niekde v KE obratisko s vysokou kolajou.Vsade mas zliabky. Mozno preto, aby aj zliabky drzali elinu v obluku, v kolaji (na moste do USS su vysoke kolajnice a museli tam dodatocne namontovat pridrznice a aj polomer oblukov na obratisku v USS je dost maly), alebo kvoli vymenam, pretoze vsade by museli robit prechod z vysokej na zliabkovu.
S tym fotenim je to teraz zaujimave. Predstavme si taku situaciu, ze sa tam stane nejaka nehodova udalost (ci uz na elektrickovej, alebo autobus. doprave),pride dispecer a bude si chciet nieco nafotit. Dobehnu SBSkari a zacnu mu ukazovat piktogram zakazu fotenia?Je to smiesne, ze by si radovy obcan nemohol urobit snimky dopr. prostriedkov, ktore chodia do zeleziarni, imidzovku, ked T3 stoji na nastupisti vo VA USS? Je trestne si odfotit, ako skoro vsetci zeleziari nastupuju do vozov vyhradne prednymi dverami?
Rychlost, ktoru si si odfotil, len dokumentuje, ze vozy nie su az v takom dezolatnom stave a este sa na nich da co-to zhumplovat. Odfotil si si aj 70tku na Juznej triede?
Aj keď areál patrí USS, koľajová trať patrí DPMK, nemám USS ako uškodiť, nefotografujem žiadne ich zariadenia, takže ma to nezaujíma. Pokiaľ by som prišiel do konfliktu s nimi, nechal by som zavolať políciu, ktorej by nezostalo nič iné, len ma zobrať domov .
Čo sa týka tých znehodnocovačov, nemám vôbec chuť to komentovať. Nie je to domyslené a je z toho viac škody ako úžitku.
Nevedel som, ze na obratisku v USS su zliabkove kolajnice...preco prave take? Si mal stastie, ze Ta necapli SBSkari:-) Paci sa mi postoj toho vodica....DPMK kraca od desiatich k piatim...
Dnes som sa previezol na R-dráhe s jednou sólo T3, ktorú nebudem menovať.
Vodič nemal zablokované znehodnocovače, povedal, kým na to nebude mať vhodné pracovné podmienky, nič také robiť nebude (dostatočný čas, vhodné a čisté pracovné náradie na zablokovanie-nie hrdzavejúce pliešky a špinavý magnet).
Ten istý vodič dosiahol na R-dráhe v smere do USS najvyššiu rýchlosť 81 km/h. V smere do Košíc sme dosiahli max. rýchlosť 75 km/h, pričom som si dovolil s digifoťákom urobiť záber digitálneho tachografu. Vzápäti som si ironicky odfotil nálepku s textom "Maximálna rýchlosť vozidla 65 km/h", cestujúci nechápali .
Na obratisku VA USS su polozene nove zliabkove kolajnice TŽ 95 NT3, ktoré sa tu budú vymieňať. Pri tejto príležitosti som si dovolil vyfotografovať detailné snímky ohlodaných koľajníc, ktorých hlavová časť je úzka takmer ako hrúbka samotného žliabku.
Riskol som aj zábery "vštetkozakazujúcich" a všadeprítomných tabúľ v areáli USS. Dokonca aj tej, ktorá zakazuje akékoľvek fotografovanie a upozorňuje, že areál je sledovaný monitorovacími zariadeniami. O chvíľu tu dobehlo tucet chlapov SBS, ale to sme už chvalabohu fujazdili z VA smerom na Valcovne .
Keďže na tejto diskusii nejde uverejniť foto, uverejním ich na inom mieste.
Aha, ja som dlho nechapal, ze preco zrovna zelezniciari maju tie stitky, ked tie eliny chodia do zeleziarni.. Ja autmomaticky citam zelezniciar ked sa to zacina na zel.
Ja som ani netvrdil, že by si o tom hovoril. Ja som povedal, že v súčasnosti, ak by sa nezaviedla zmena vybavovacieho procesu cestujúcich s jednorazovým CL nástupom cez predné dvere, tak by pre zastavenie špekulatívneho konania železiarov pomohla iba kontrola každého spoja. Treba si uvedomiť, že oni by stále používali falošné znehodnocovače a lístky by si znehodnotili iba počas kontroly. T.j. ak sa jeden železiar dostane do rúk revízorovi pri 20-tich cestách do práce iba 5x, tak 15x stále cestuje zdarma. Je mi jasné, že ani súčasný vybavovací proces nie je dobrý, ale za pokus to stojí a neskôr sa to bude dať vyhodnotiť a prehodnotiť.
Prečo si myslíš, že študent TU kmitá len medzi intrákom a školou? Myslíš, že za ten týždeň nepotrebuje ísť do mesta? Že nepotrebuje ísť trebárs niečo vybaviť na stanici? Rozvrhy sú často robené tak, že máš vyučovanie, potom štyri hodiny nič a znova nejakú hodinu. To má povinne sedieť v areáli školy? Bežne sa za tie štyri hodiny ide na internát a späť. 72 Sk nie je reálny odhad.
Re #552 Sarko: Ja som nikdy nehovoril o kontrole CL v každom spoji.
Prečo si myslíš, že študent TU kmitá len medzi intrákom a školou? Myslíš, že za ten týždeň nepotrebuje ísť do mesta? Že nepotrebuje ísť trebárs niečo vybaviť na stanici? Rozvrhy sú často robené tak, že máš vyučovanie, potom štyri hodiny nič a znova nejakú hodinu. To má povinne sedieť v areáli školy? Bežne sa za tie štyri hodiny ide na internát a späť. 72 Sk nie je reálny odhad.
Re #552 Sarko: Ja som nikdy nehovoril o kontrole CL v každom spoji.
Ja by som DPMK radil niečo iné. Zrušiť dopravu do USS a odôvodniť to tým čo sa deje a že železiarne tiež nedávajú ocel zadarmo. Takže buď si zaplatia linky tak aby boli rentabilné alebo ich zrušia či obmedzia natoľko, že 60% zamestnancov nepríde do práce načas. Na hovadá treba len takéto riešenia.
Myslim, ze je dost obtiazne vysvetlovat mimokosickym, o ake domacke miniaturne stikace to vlastne ide, navyse, ak sa tu pletu zeleziari so zelezniciarmi. Asi je to len specifikum Kosic.
Tiez som pocul o viacerych spôsoboch, ako sa znefunkcni strojcek. Vyberanie kolikov, co sa zacalo realizovat hned od prveho dna platnosti obmedzenia, je dost neprakticke, hlavne pri mestskych linkach, ktore si len odskakuju na R-ky. Nie je to prijemne, ak ma vodic za par minut precislovat voz (klasicke tabule,nie transparent), nabrat piesok (uz sa blizi to obdobie), povyberat koliky, alebo ich znova pozasuvat z cca 10-tich znehodnocovacov vo voze(beriem dvojicku, alebo KT8), vykonat nejaku potrebu, nabrat si napr. vodu.Pri celodennych R-kach sa to da vydrzat. Niektori preto zacali strkat do stikacov skrutky, alebo ho znefunkcnili skrizenim jedneho kolika. A potom prisli pliesky. No kazdy vodic sa vynasiel sam,pretoze DPMK to vobec nemalo premyslene.
Tak potom maju studenti smolu. Bral som to podla seba, ak mesacnik stoji 360, tak tych 140 na tyzden sa oplati.Ale skusme spolu pocitat.VS nastupuju 22.9. Ak do 29.9. (30.9. im uz plati mesacnik na novy mesiac) pojdu z intraku 6krat do skoly a spät,tak to mame 6Sk*2*6dni=72Sk. Vychadza to stale na polovicu ako tyzdenny listok.
Inak pred malou chvíľou bol u mňa kamoš, ktorý robí v USS a spomínaný znehodnocovač vlastní. Pokúsim sa z tej veci urobiť nejaké fotografie, ktoré aj uverejním.
Tak tí železiari (pozor, železničiar je niečo iné ) to robia veľmi jednoducho. Majú vlastnoručne povyrábané miniatúrne znehodnocovače v ktorých majú trvale vložený pravý CL. Po nastúpení do vozidla si znehodnotia nepravé CL (väčšinou vystrihnuté pásiky v tvare CL z kancelárskeho papiera), pozrú rozmiestnenie kolíkov a poslepiačky dvoma ich zmenia na rovnaký na vlastnom znehodnocovači. Pri kontrole revízorom si ho potichu štiknú.
Polícia sa v tomto smere vyjadrila, že uvedený čin nevie eliminovať, nakoľko mestkí nemajú právo kontroly osobných vecí a štátni majú úplne iné starosti. Revízori sú takisto bezbranní. Jedinou účinnou zbraňou by v súčasnosti bola kontrola v každom spoji. Neviem, či by toto nebolo väčšou buzeráciou (ako sa vyjadril Vladimír) než to, čo sa zaviedlo teraz. Aj napriek tomu podotýkam, že so súčasným riešením sa nestotožňujem a neschvaľujem.
Čo sa týka plieškov vkladaných do znehodnocovačov, tak len doplním, že niektorí vodiči kolíky úplne vyberú, ale mnohí používajú vlastné patenty. Shorty a iní napr. medzi kolíky vkladá sktrutky, ktoré nájde v priestore dverných motorčekov . Zatiaľ sa mu v každom vozidle vždy podarilo nájsť potrebný počet sktrutiek, čo je veľmi pozoruhodné .
Stale som nepochopil, ze co to vlastne ti zelezniciari robia. Ake to tam mate stikace, ze sa im oplati viac stiknut listok vo vlastnom stikatku ako vo voze. Nechapem o co ide. U nas ked boli stare stikace, tak logicky bolo jedno ako sa dierky spravili.. Jediny mozny podvod bol taky, ze si cestujuci doniesol hrbu listok, stikol papierik a podla toho vybral listok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
balky
Tiez som pocul o viacerych spôsoboch, ako sa znefunkcni strojcek. Vyberanie kolikov, co sa zacalo realizovat hned od prveho dna platnosti obmedzenia, je dost neprakticke, hlavne pri mestskych linkach, ktore si len odskakuju na R-ky. Nie je to prijemne, ak ma vodic za par minut precislovat voz (klasicke tabule,nie transparent), nabrat piesok (uz sa blizi to obdobie), povyberat koliky, alebo ich znova pozasuvat z cca 10-tich znehodnocovacov vo voze(beriem dvojicku, alebo KT8), vykonat nejaku potrebu, nabrat si napr. vodu.Pri celodennych R-kach sa to da vydrzat. Niektori preto zacali strkat do stikacov skrutky, alebo ho znefunkcnili skrizenim jedneho kolika. A potom prisli pliesky. No kazdy vodic sa vynasiel sam,pretoze DPMK to vobec nemalo premyslene.