Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Autor: d3k0 4.9.2003 17.16 #19689
Re #19683 Sarko: Pokial viem, tak T3SU z roku 1982 mali na zadnej plosine sedadla a tie boli v DPMB odstranene...

Autor: Sarko 4.9.2003 21:10 #19698
Re #19689 d3k0:
O tych odstranenych sedadlach viem. Praha takisto odstranovala, ale len prostredne sedadlo, pricom krajne zostali.

Opakujem vsak, ze ine usporiadanie sedadiel este neurcuju prevedenie SU. Dolezita je informacia, ze seria z r. 1982 bola urcena pre domaci trh. To, ze sa CKD v roku 1982 rozhodlo pre zjednotenie prevedeni SU a CS na tom nic nemeni. Naopak, prave preto sa pouziva od zaciatku tohto obdobia oznacenie SUCS. Dolezity je medznik ukoncenia vyroby typu T3CS pre domaci trh a tym je rok 1976. Dodavka pre domaci trh bola obnovena az v roku 1982, v nudzovej situacii vsak v zjednotenom prevedeni tak pre domaci trh, ako aj export.

Typickym prikladom standardnych T3SU bola kosicka suprava ev.c. 229/III+298/II. V roku 1978 na amfiteatri havarovala povodna suprava T3CS ev.c. 229/II+298, ktora bola v roku 1980 nahradena nahradnymi vozidlovymi skrinami (pozor, seriova vyroba T3CS skoncila v roku 1976). V skutocnosti vsak islo o kompletne vozidla typu T3SU, ktore Rusi udajne vratili na reklamaciu CKD. Spat ich uz vsak odmietli prevziat a tak skoncili v Kosiciach. Na tychto vozidlach boli odstranene zvisle madla v tvare obrateneho pismena "U", ktore boli instalovane uprostred dverneho priestoru. Takisto boli na celach na streche odstranene 600V zasuvky pre jazdu na jeden zberac. Sedadla v usporiadani 2+1 a trojsedadlo zostali ponechane. Bez upravy zostala aj zasuvka mnohoclenneho riadenia, ktora je odstredena napravo a vlavo od nej sa nachadza mala zasuvka riadenia pomocnych obvodov. Do roku 2000 boli zachovane rovnake male zasuvky aj na karoserii, ktore sa nachadzali vedla krytu zasuvky mnohoclenneho riadenia. Kryty smeroviek su umiestnene na medziokennych stlpikoch v hornej casti, nie v spodnej. A napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji NEUMOZNOVALI JAZDU s ostatnymi vozidlami typu T3SUCS, dokonca ani so seriou z roku 1982! Vozidla mali usporiadanie 2+1, co ich predurcovalo pre spriahanie do trojiciek 3xT3. Seria z roku 1982 sa dala bez problemom spriahat do trojiciek aj s poslednou seriou z roku 1989 a taketo trojicky aj existovali. vozidla T3SU ev.c. 229/III+298/II vsak aj napriek tomu po 20-tich rokoch prevadzky az do vyradenia z osobnej prevadzky v roku 2000 dojazdili v nemennej suprave.

V sucasnoti tieto vozidla sluzia ako meracie vozidlo ev.c. 101/II (ex 298/II) a brusiace vozidlo ev.c. 112 (ex 102/II, reex 229/III) a dnes som si vo vozovni osobne overil, ze na zadnom a prednom cele na streche su viditelne skrutky po zasuvkach na 600V s rozmiestnenim na sirku a dlzku cca 10x40 cm, zachovali sa po jednej malej zasuvky vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a pod gumou su na podlahe diery po madlach vo dvernom priestore. Na ovladacom paneli sa dochovali aj texty v rustine.

Tieto T3 opravnuje nosit doplnkove oznacenie SU. Naopak, vsetky serie od r. 1982 az do uplneho ukoncenia seriovej vyroby T3 v roku 1989, ktore boli od zaciatku urcene pre domaci trh, su logicky oznacovane ako SUCS. Akekolvek ine oznacovanie je tendencne a populisticke.

Maly detail na zaver, typ T3SU sa vyrabal vylucne na podvozkoch s rozchodom 1435 alebo 1524 mm. Ak by nejake T3SU Bratislava kupila, predpokladam, ze by musela menit aj podvozky. Seria z roku 1982 vam vsak bola vyrobena a prisla na podvozkoch s 1000 mm rozchodom.
Autor: Igorko 4.9.2003 12.24 #19681
Re #19667 Sarko: Séria z roku 1982 bola vyrábaná výhradne pre ZSSR, až po zistení akútnej potreby dodávok nových vozidiel bola povolená ich dodávka aj do ČSSR. Vozidlá okrem iného fatálne nespĺňajú vtedajšie platné ČSN. Takže by som ostal u T3SU a označením T3SUCS by som označoval až ďalšie série.
I.

Autor: Sarko 4.9.2003 12.48 #19683
Re #19681 Igorko:
Informacie z vyroby vsak hovoria o zjednoteni a teda o spolocnej vyrobe tak pre Ceskoslovensko, ako aj pre ZSSR. CKD bolo postavene pred hotovu vec a vidiac bezvychodiskovost situacie sa v roku 1982 zmohli len na vyrobu jednej serie, ktora vychadzala z T3 vyrabanych pre ZSSR, pretoze ZSSR bol hlavnym odberatelom.

Vtedajsie platne CSN predsa nesplnali ani dalsie serie, presnejsie modifikacie, ktore boli vyrabane v rokoch 1983, 1985, 1986 a 1987. Da sa povedat, ze tie splnala az posledna modifikovana seria z roku 1989, kde sa konecne nainstalovali aj odpojovace.

To, ze prva seria z roku 1982 ma usporiadanie sedadiel 2+1 a ostatne nie, predsa nemoze zvadzat k oznacovaniu za T3SU. Ako som uz uviedol v KE fore, tento jediny argument povazujem za nedostatocny.

Domace dopravne podniky predsa protestovali a pozadovali upravy podla povodnych zvyklosti, preto sa dalsie serie do roku 1989 postupne upravovali.

Exportne serie T3SU a neskor T3SUCS boli od roku 1972 dodavane so zasuvkami pre prenos 600V na streche (na laminatovych celach vpredu i vzadu), s pridavnymi zasuvkami pomocnych obvodov do riadeneho vozidla (vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a vedla vyklopneho krytu od zasuvky mnohoclenneho riadenia), madla na schodoch vo vsetkych troch dverach (neuvazovalo s prevozom kocika, preto sa montovalo trojsedadlo na zadnej plosine) a napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji. Toto vsetko su protiargumenty a dodavky pre domaci trh taketo prevedenie predsa nikdy nemali.
Aby sa kvôli veľkému počtu nových príspevkov v BA fóre "nestratili" príspevky venujúce sa problematike označovania prevedení električiek typu T3, kopírujem ich do tohto fóra:
Na NO niekedy skutocne stoja 4(!) busy urcene na L4A. Je to trapne, ked na zastavke stoji plno ludi a vy pomaly neviete prejst cez pesiu zonu medzi pamatnikmi, kvoli odstavenym busom. A ak to nestaci, videl som aj 4 busy stat priamo na zastavke NO (2xL3A,2xL4A). A veru, ludia sa natrepu do prvych a dalsie uz su prazdne. Ked este vcera o cca 21,15 sa na Polskej otacal Solaris a za nim jazdila prazdna Karosa, tak tomu uz vravim stupidny nezmysel!!!Alebo takto si DPMK nabeha objednane vozokilometre? Ak o par mesiacov budu lamentovat nad tym, ze nemaju peniaze na vykrytie prevadzky a budu rusit a obmedzovat spoje, dvihat ceny cestovneho, tak prave tu si tie peniaze zbytocne prevozili a dal by som to zosobnit dispecerom a tomu, kto zostavil tieto nezmyselne CP. V case kompikov by tento problem lepsie vyriesilo aj 5rocne decko.
Druhy bus na L3A by kludne mohol jazdit len v spicke,mal by trhanu. V sedle by stacil aj Solaris.Na tejto linke chapem aj jazdu dvoch busov za sebou.Kvoli prestupom na elektr.Ale na L4A? Kedze sa z busov neprestupuje, jazdia celu docasnu trasu, tak tam by mohli byt intervaly hustejsie, v sedle kazdych 10 min 1 bus. Alebo ten druhy bus tiez len na vypomoc v spicke.
Nechapem tiez, preco sa snazili prisposobit tieto CP k beznym elektrickovym CP 3,4? Ved je to docasne, tak na L4A kludne mohli prisposobit odchody k L3A a posunut odchody z NO napr. o 10 min.Alebo L4A dat docasne odchody z NO take, ake mal CP L7. To by vsak zodpovedni za CP museli pouzivat aj hlavu.
Reakcia na: Vladimír #449:
Ši ešči take nevidzel, co? 🙂 Na viacerých spojoch č. 4 sú dva autobusy fakt zbytočné.
A nebolo by lepšie keby tie dva busy nejazdili spolu a potom 20min nič ale každých 10min jeden bus? Či to by si košičania zvykli na lepší interval a potom by frfľali? Bože majú logiku ako DPB, možno ešte aj kúsok horšiu a to je čo povedať. Veď je logické že cestujúci pozrie najprv na prvý bus a keď vidí svoje číslo tak nastúpi do prvého. Len tí z posledných dverí si všimnú čo je za nimi a niektorý aj prestúpia.
Taký zaujímavý článoček z Košického Večera, ale na hlavnú stránku som ho nedával, pretože nesúvisí priamo s MHD:

Keď im nepostavia bariéru, zablokujú Prešovskú cestu
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=15067
Nuž, ja som dnes po troch mesiacoch bol, a videl som "autobusové dvojičky" aj na L4. Na vlastné oči som videl dva po sebe idúce L4 od Barce k námestiu, i v opačnom smere, a znova, a znova, a znova... Takže asi ani tie "štvorky" nejazdia jednotlivo. Osobne mi to pripadá ako plytvanie peniazmi, pretože pre L4 je to priveľká ponúkaná kapacita. Druhý autobus zdvojeného spoja zväčša viezol vzduch.
Reakcia na: TeBeCe #447:

Ano, pozeram, ze aj v tejto knihe je to T3SU. Ako jediny dovod, preco sa oznacuju ako SU je uvedene:
"...okrem vozňov T3SU z roku 1982, ktoré mali usporiadanie 2+1 ako vozne T2."

Tento jediny argument povazujem za nedostatocny. Exportne serie T3 SU a neskor T3 SUCS boli predsa dodavane so zasuvkami pre prenos 600V na streche (vpredu i vzadu), s pridavnymi zasuvkami pomocnych obvodov do riadeneho vozidla (vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia alebo vedla vyklopneho krytu od zasuvky mnohoclenneho riadenia), madla vo vsetkych troch dverach (kvoli usporiadaniu 2+1 a trojsedadlu sa nepocitalo s prevozom kocika) a napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji. Toto vsetko su protiargumenty a dodavky do Ceskoslovenska taketo prevedenie predsa nikdy nemali.
Reakcia na: Sarko #446:
v knihe 100rokov E-busov v BA to oznacuju tiez ako T3SU...
Reakcia na: TeBeCe #445:

Tak tym "my" takisto odporucam prestudovat literaturu 😉.
Reakcia na: Sarko #442:
my tu seriu oznacujeme T3SU, az od cisla 7737 je T3SUCS 🙂
Reakcia na: BM #443:

AdamT sa vsak na nejaky zoznam od DPMK, ktory nie je vyrobcom elektriciek, predsa nebude spoliehat. Vo svojej publikacii "90 rokov elektriciek 1913-2003", na strane 3 v 8. odstavci pise, citujem:

"1982 - dodávka električiek typu T3 SU CS v počte 20 ks #336 až 355 z ČKD Tatra Smíchov."


A este jedna citacia z publikacie Roberta Maru - 40 let tramvaji T3:

"V důsledku nastíněného vývoje (zejména opožděnému projektu tříčlánkové tramvaje a skluzu ve stavbě nového závodu) bylo v druhé polovině roku 1982 nutné přistoupit k obnovení dodávek vozů T3 do Československa. Tramvaje T3 byly totiž jediným typem, který byl podnik ČKD schopen v krátkých časových termínech a při přetížených kapacitách vyrábět a dodávat. Výroba vozů byla připravena narychlo a nová série plně vycházela z "té-trojek" vyráběných pro SSSR. Novou sérii T3 budeme v návaznosti na předešlé série označovat jako T3/VI. V praxi je pro tyto poslední československé dodávky T3 více vžito označení T3 SU/CS."

Zmierte sa s Diggim uz konecne s tym, ze tu nemame viac podtypov. Bez urazky, odporucam prestudovat si literaturu. Ak priamo vyrobca uviedol, ze islo o spolocnu seriovu vyrobu pre Ceskoslovensko a ZSSR, tak to bude jedine SUCS.
Reakcia na: balky #440:
Mesto si objednava kazdy rok urcity pocet vozokilometrov a je dost tazke vtesnat do vyluku neako rozumne. Co sa tyka CP a zavislosti na sebe je to biedne ale prisposobovalo sa to k skutocnym odchodom momentalne nepremavajucej 4 a ciastocne 3-ke.:(

SARKO > add T3 SU: Neviem ale bolo mi to vysvetlovane ako ze v kosiciach mame T3 SU. Ze T3 CS uz nemame a ze ich ma iba Blava. V katalogu co mas odomna je tiez uvedene T3 SU a nie T3 CS. Zoznam robil AdamT podla zoznamu DPMK.
Reakcia na: Diggi #441:

Spytaj sa Blavakov, ako oznacuju tu istu seriu z roku 1982 (povodne ev.c. 717 az 736), Liberecakov(ev.c. 49 az 58), Mostakov (204 az 266, s medzerami spolu 25ks), Ostravakov (ev.c. 901 az 905), Plzenakov (ev.c. 208 az 232) a Prazakov (ev.c. 7001 az 7020).

Vsetci Ti odpovedia, ze T3 SUCS!

Takze ak chces, oznacuj ich ako chces, ale budes ich oznacovat nielen nespravne, ale aj kazdeho miast. T3 SU je ev.c. 100 (ex 261) a T3 CS su ev.c. 243 az 335. SU a CS su od SUCS jednoznacne odlisne. Navrhol som uz predsa, aby sa jednotlive modifikacie oznacovali napr. T3SUCS1, ak uz chces byt presny alebo len jednoducho vseobecne T3. Ale ruku na srdce, koho zaujima uporiadanie 2+1, ak ani nevie o ake evid. cisla ide?

Na odstavene T3 som sa nepytal, ale coskoro budem vediet.

359-ku nespriahnes s nicim, je to jediny asynchron, leda ako vlecnak s odpojenymi brzdicmi 😉.

V Presove som bol v pondelok, hned v 1. den premavky 348-ky. Bola to parada, treba sa ist povozit!

Na N.O. stoja max. 3 busy L4A, dnes som takto videl medzenarodny cesko-polsko-madarsky meet s 5206, 5210 a 3516 🙂. Na L4A jazdia busy jednotlivo, na L3A dva busy v skupine, a to vzdy bud Karosa+Solaris alebo Ikarus+Solaris. CP su vsak postavene tak, ze chodia v podstate v trojiciach (1xL4A a 2xL3A).
Sarko, buď budem písať SU ako doteraz, alebo CS, ale SUCS 1.modifikácia je bohovský dlhé, to ma neprinúti nikto napísať a naviac ak napíšem SU alebo CS tak každý vie, že ide o vraky v usporiadaní 2+1.
Ešte to odstavenie 344+340, 338 a 366 si sa nepýtal?

No tak potom môžme spriahnuť 359-ku ako B-čko 🙂
Ty koki to by bola súprava.

Bol si v Prešove? Počul som, že si fotil 531-ku na 4-ke. 🙂

Momentálne na N.O stoja na 4-ke 3506, 5206, 5003, 5222. Mám tomu rozumieť tak, že 2 busy idú spolu v ten istý čas? Aj keď som videl koľko národa je na zastávke, teda by aj mohli. To treba nafotiť 🙂
Neda mi nereagovat na L3A,L4A. To, co DPMK vymyslel, je riadna blbost. Spoje chodia za sebou v priebehu minuty, potom 20 minut nic. To sa nedala styrka prisposobit ku trojke?Ved na 4A kruzia teraz len busy a tie, pokial viem, neodskakuju na ziadne R-ky. Tak sa vsetko natlaci do 3-ky a v 4ke sa vezu az dvaja cestujuci. Alebo ze by to bol zamer,aby potom kompetentni prehlasili, ze linka c.4 je zbytocna a zrusia ju?
Inac na 3ke som doteraz videl len jazvecika s malou Karosou.V spicke by to slo, ale po 20tej hod. by to urcite zvladol aj Solaris. Ale to by pani z DPMK, alebo aspon ten, kto je zodpovedny za cest. poriadky, museli aj trochu premyslat. Ved nakoniec, peniaze beru z mestskej kasy, tak co by jazdili pre ludi,no nie?Staci, ze prevazaju vzduch.
Reakcia na: Bon-Cu #438:
Nie, nezachádza. Od 1.8. už nie. Aj tak sa jednalo len o jeden spoj.
Vladimír: Ale predsa este jedna vec. L 22 na letisko uz nezachadza?
No dnes večer som aj ja videl na NO plno autobusov Karosy, Solarisy a po dvoch odchádzali. A na stanici som videl ďalší solaris L3.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.