24Tr ma pomocny pohon bud na baterky, alebo na diesel, podla toho, kto co chce.
Inak 18Tr bola planovana dlha verzia od 17Tr, teda karoseria Karosy B 841, ktora sa ale nikdy nevyrobila. Jediny prazsky "osemstovak", ev.c. 3000, je asi uz zosrotovany, ale viezol som sa nim
Mne sa teda nezda, ze by mali nieco spolocne so Skodovkou, aspon co sa tyka vzhladu. Skodovke sa viac podoba trolejbus Kiev-12 (ma cislo 12, aj ked ma dlzku 18m, ktovie preco) - http://www.mpk.poznan.pl/kmps/nzp/2001/0966.jpg
No a teraz sa nieco planuje v Simferopole... ale Skodovky ako take nikdy v Rusku robene neboli.
Pardon, pomylil som sa. 15Tr v Marianskych Laznach sa testovala nie v roku 1982, ale v roku 1983. Bol to prvy prototyp. Vid http://www.spvd.cz/ml.htm , stvrta fotka zhora.
História trolejbusov Tr1 ažTr15 (aj iných)je pekne popísaná v "Atlase trolejbusov", kto ho nemá ,aspoň stručne popis typov "Tr":
Pred vojnou
1,2-Praha
3-Plzeň (aj po vojne pre Plzeň)
4,5-nevyrábané ,5 mal byť krátky typ pre malé mestá (Prostějov, Olomouc)
Po vojne
6-Brno
7-Brno,Plzeň
8,9-jasné
10-nevyr.,viď predošlé príspevky
v tej dobe sa plánovala aj výroba nákladného auta napáj. z troleja "Škoda Trambus 706"
11Tr nebol, namiesto toho vyrobený malý počet T11, kar.ŠM11
12-vzhladovo ako 9Tr ,"SCEPKA" -výhradne pre Sov.zvaz -uzposobený pre prevádzku spriahnutím vozov do dvojičiek
//nevie niekto kde by som našiel podrobné fotky ?Jazdia ešte niekde? zaujíma ma hlavne detail spriahnutia vozov.//
13-mal byť vzhladovo moderne a esteticky riešený , s laminátovými čelami , karosériu navrhoval architekt. El výzbroj podobná ako v 14Tr.
14-v hrubých rysoch zjednodušene pripomína 13Tr.
15-jasné
16,18,19,20-neboli, a neviem či existovali návrhy
17Tr-ostravská špecialitka včetne značenia, povodne do skrine Karosa sa mali vyrábať abusy a tbusy. Jeden kus ako funkčný vzorok s výzbrojou ČKD, pozdejšie snáď všetky skrine odkúpila ostrava a dala do nich výzbroj 14Tr. Donedávna bolo vidieť v Prahe ešte jazdiť prototyp autobusu. Neviem čo s nim je.
21,22 a modifikácie -jasné,
23 ?? neviem
24Tr -prototyp jazdí v Plzni -skúšky s cestujúcimi, karos. NP IRISBUS, náhradný bateriový pohon
TrHTRe #3720 Papyr:
Kedyže sa mala testovať 15Tr v Mariánkach ???
Tam jazdili a dojazdili prvé dva prototypy 14Tr, ktoré sa potom nevyrábali, z Ostrova nasledovali velké série 9TrH ,9TrHT, až potom sa zahájila výroba 14Tr, tretí a štvrtý prototyp tiež v Mariánkach. Tie prvé dva už boli vtedy dávno zošrotované.
Trochu pravdy na tom je.
Niekedy v 80,90. rokoch bol akýsi kooperačný podnik s Ukrajinou "JUMZ" . Skutočne sa vychádzalo z 14 a 15 Tr, dokonca prvé prototypy boli takmer zhodné. Snáď sa vyrábajú dodnes , ale sériovky sa trochu líšia ,gulatejšie hrany atd... ale nezaprú povod. Jazdí ich pomerne dosť v Rusku a na Ukrajine. Krátky dostal typové ozn "T1", klbový "T2".
O akej ruskej skodovke to hovoris? Nikde inde nez v Ostrove n.O. sa trolejbusy Skoda nevyrabali a nevyrabaju (okrem 21TrACI a 24Tr, kt. sa vyrabaju v Plzni.) Celkom urcite sa ziadne skodovacke trolejbusy nevyrobili v ZSSR.
vYdel, nebolY, v_predu, vyrabalY, mohlY, lYcenciu, jazdÍť, rusku - ty si dysgrafik?
Nuz ked sa za guinessov rekord povazuje tych 30 rokov, tak s kludom vo svedomi mozem napisat, ze moj stryko odrobil v Strojarnach Piesok, celych 44rokov, od roku 1956 .
~> Sarko - zrejme "generala" nema kto nahradit, tak este sluzi.
No ak to malo byť dokonca v Ostrave, tak už vôbec nepochybujem o tom, že si sa nechal zmiasť fotomontážou. Na území CS sa po prvý raz v histórii objavil kĺbový trolejbus v roku 1982 a bola to Škoda Sanos.
(Nerátam tie pračudesné talianske trolejbusy, ktoré jazdili v Moste).
To som si myslel aj ja,ale keď som vydel fotky a to neboly žiadne fotomontaže.Mam stiahnutu fotku 10Tr z Ostravy a v predu ma napisane "Poslední trolejbus 10tr sa luči s Ostravou" možno že sa vyrabaly v niektorej ruskej škodovke ako napr14tr.-ky. To znamena že keď sa nevyrabaly v škodovke nad Ohři tak sa mohly inde kde dali lycenciu. Napr. aj taka 13tr. alebo 16,tr môže dakde jazdíť po rusku.
?
"Generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich, CSc., je zrelý na zápis do Guinnessovej knihy rekordov (16.04.2004)
Zrelý na zápis do Guinnessovej knihy rekordov by bol iste generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice /DPMK/ Ing. Igor Reiprich, CSc. Včerajškom sa začal neuveriteľný tridsiaty rok, odkedy sedí na tejto šéfovskej stoličke."
Ktovie, mozno by Ta prijali do VPMK namiesto posunovacieho vozidla. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Inak 18Tr bola planovana dlha verzia od 17Tr, teda karoseria Karosy B 841, ktora sa ale nikdy nevyrobila. Jediny prazsky "osemstovak", ev.c. 3000, je asi uz zosrotovany, ale viezol som sa nim