O.K. Poviem to teda surovo. Ked si v Plzni a v Olomouci nechaju nicit kolajnice este neznamena, ze si ich musime nechat nicit aj my. Iste uznas, ze napr. viacere obluky su v mizernom stave. Na margo OC: Tamojsie Astry su na tom dost biedne.
K revízorom: Cestujúci je povinný v prítomnbosti revízora si označiť cestovný lístok. Ak tak nespraví, musí byť vylúčený z prepravy. Ak potom zaháji ďalšiu jazdu bez platného CL, môže byť pokutovaný znova.
No veď to som hovoril, že neviem, či je ten "samofor" koordinovaný so zelenou vlnou.
Na tých podmienkach, v prípade revízie vo vozidle, sa ešte obrátim na toho najkompetentnejšieho. Možno sa dozvieme ešte nejaké bližšie informácie. To, že by to bola absurdná situácia, je jasné, ale povedz mi, ktorý zákon nemá implementovanú akúkoľvek absurdnosť.
No veď práve, bol som. A myslím si, že by tam kľudne mohla jazdiť. Starostlivosť o električky aj o trate sa bude musieť zlepšiť, inak budete odkázaní na obnovenú výrobu RVZ-6 v Rige... ? . Pokiaľ by ste trvali na tom, že sa údržba vozidiel ani tratí nezlepší a musí sa s nimi kalkulovať ako s konštantami, tak budete asi musieť električky zrušiť úplne, lebo to, čo tam je, nevyhovuje ani pre prevádzku Timis-ov ? .
V poslednej dobe sa nám omladzuje kolektív vodičov Včera na 5002 nový mladý vodič, dnes na 1001 nový chalan (najlepšie /?/ bolo, ako prechádzal cez križovatku trolejov)
Pred chvíľou som na Nám. oslob. videl Solaris L30 (od Blšáku), ktorý tam stál skoro 3 minúty, kým sa cestujúci obmenili /totálne bol preplnený/. Neviem do kedy bude tento stav trvať. To nikto nevidí, že v tomto smere treba kapacitne posilniť spoje ?
Oukej, ale ani dopyt nemusí byť absolútny. To znamená, že to môže byť nastavené tak, že ja si navolím zelenú a "samofor" mi dá signál voľno len v prípade, že nejde vlna vozidiel.
Na "vlastné postupy" revízora sa môžem vykašľať. Nie je možné človeka za jeden priestupok pokutovať dvakrát. A ak je súčasťou pokuty aj cena cestovného lístka za príslušný spoj, tak už vôbec niet o čom baviť. Odo mňa by DPMK 2400 Sk nedostal.
104-ky by bola naozaj škoda, na vyhliadkové jazdy by sa hodila veľmi dobre. Ja by som netvrdil, že nemá historický význam (už ju tu máme 19 rokov...), ale že pôvodné historické prvky boli škaredo potlačené. Historické vozidlo to samo o sebe nie je, ale možno by sa dalo nazvať historickou vyhliadkovou električkou. Na to, aby mohla slúžiť aj naďalej, by bola potrebná veľká oprava, rozobratie dvoch vrstiev podlahy a výmenu za jednu vrstvu, ktorá sa bude dať otvárať, s možnosťou kontrolovania výzbroje a dať tomu nejaký ľúbivý náter. Nemal by som nič proti tomu, aby zostala modrá a žltá, ale na nejakom napr. krémovom podklade. Bude potrebná aj zámena zberača prúdu, ktorý je príliš ťažký a ničí konštrukciu vozidla.
Bývalá 103 nie je Šariš, ale Zlatý Bažant. Firma, ktorá si v nej robí hypermodernú reštauráciu už nechala 3x prerobiť náter, ktorý je však už tiež dávno hotový. Kým bol predošlý náter v dvoch príjemných odtieňoch zelenej a žltými linkami, teraz je vozidlo celé tmavozelené so zlatými linkami a vyzerá skôr ako vojenské vozidlo... Navyše boli vybraté trakčné motory a z jednej strany aj ovládací kontrolér... ?
Nový samofor , ako som písal je na dopytové ovládanie, takže tam svieti permanentná zelená. Či je koordinovaný s prípadnou zelenou vlnou z KVP-čka, to som si nevšimol, nakoľko za tých cca 10 min., čo som čakal na autobus, tlačidlo nikto nepoužil.
K tým revízorom, situácia síce vyzerá absurdne, ale musíš uznať, že je to tak a revízor na to prakticky právo má. Čo som si všimol, každý košický revízor má "vlastné postupy", ktoré by sa mali nejakým školením štandardizovať.
Ad.KVKV: Keď už si spomenul tu 104,tak ma až srdce zabolelo, keď sme si minulé leto robili vodičáky na 2-nápr. a potom povedali, že už nemôže vyjsť s cestujúcimi do ulíc pre zlý technický stav. A ešte horšie je,že ju chcú použiť na náhradné diely. Poniektorý hovoria,že nemá nijaký historický význam ale ja si myslím,že keby robila pravidelné vyhliadkové jazdy(PRÍPADNE LINKU 5),obyčajní cestujúci nesledujú historiu ale im by išlo o tú nostalgiu a malé deti by mali atrakciu a tie tiež nevedia nič o historii. Jedine zarytí maniaci by frflali.
Tak toto ma zaujíma , on niekto vykonal nejakú odbornú analýzu na použitie tohto vozidla v KE ? Aké sú argumenty? Na základe čoho vznikol tento názor, to je oficiálny aj v dpmk ??
(...ešte stále premýšlam o tom prekvapení na tramvajtág...)
Boli ste u nas, videli ste, ake mame trate. Pri predstave, ze sa ta elektricka prediera napr. zo Seneho trhu na stanicu, mi naskakuje husia koza. Obluky su vyhoblene uz dost aj bez nej. A ze jazdi v Plzni po rozbitych tratiach, v Olomouci detto, este nemusi znamenat, ze moze jazdit aj u nas. A pripocitajme si k tomu starostlivost o elektircky v KE.
V rozpore so zákonom by to nebolo. Ten (zákon NRSR + VZN mesta o MPP) totiž hovorí o zaplatení cestovného (12 Sk) + stonásobku základného cestovného bez príplatku a zliav (1200 Sk). Takže 1212 Sk.
A keď sme už pritom, zákon o výške pokút bude v dohľadnej dobe novelizovaný (možno je už aj schválený). Čaro zmeny spočíva v doplnení jedného slova: "Prirážka za cestovania bez platného cestovného lístka sa stanovuje ako MAXIMÁLNE stonásobok základného cestovného bez príplatkov a zliav." To znamená, že jednotlivé DP budú môcť pokuty aj znížiť. Minimálne náš prešovský DP sa tejto príležitosti chytí a zrejme bude zvýhodňovať čiernych pasažierov, ktorí pokutu zaplatia bez otáľania hneď.
Re #3394 KVKV: Veru tak... Bremeno chýb sa tiahne už od 60.-70. rokov, keď sa električka nenaplánovala na Furču ani KVP. Je to škoda.
Re #3398 S499.1023: Vieš, to sa nedá, nikdy sa tu s takým nejazdilo...
Nodes:A preco by bola Astra/Anitra/Trio absolutne nevyhovujuca pre vase mesto,ked to moze jazdit v Plzni (rozbity zvrsok),Olomouci (rozbity zvrsok+obluky),Moste (rychlodraha)?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Na "vlastné postupy" revízora sa môžem vykašľať. Nie je možné človeka za jeden priestupok pokutovať dvakrát. A ak je súčasťou pokuty aj cena cestovného lístka za príslušný spoj, tak už vôbec niet o čom baviť. Odo mňa by DPMK 2400 Sk nedostal.