Reakcia na: balky #3175:
Dovolím si poznamenať, že ako Prešovčan nie som zaťažený žiadnymi osobnými motiváciami pri posudzovaní dopravy do jednotlivých MČ v Košiciach. Situáciu sa snažím posudzovať objektívne. Ak píšem, že L34 je natrieskaná, myslím to nie preto, že na Ťahanovciach bývam, ale preto, že je natrieskaná. Ak tvrdím, že doprava na Podhradovú bola v minulosti (aj s L51) predimenzovaná, tak nie preto, že tam býva niekto, komu sa chcem pomstiť, ale preto, že jednoducho dlhodobo pozorujem veľmi slabú vyťaženosť L12 v úseku Nová nemocnica - Podhradová a L16 v úseku Mlynská bašta - Podhradová. Som neskutočne rád, že do "civilizovaného sveta" si zahrnul aj Prešov, kde sa tiež uplatňuje Tebou popísaný systém. Nízkopodlažné vozidlá majú stále vypravenie, pokrývajú určité linky kompletne, u niektorých len časť spojov. Garantované spoje sú vyznačené v cestovných poriadkoch, negarantované nie.
Takéto rozloženie bezbariérových spojov by jednoznačne malo zmysel aj v Košiciach do doby, kedy budú NP vozidlá všetky. Je tu ale jeden problém - tá nešťastná dĺžka 15m. Pretože v Košiciach sú nízkopodlažné autobusy (okrem 5101) charakterizované nielen nízkou podlahou, ale aj špecifickou dĺžkou. A ako som už uviedol, nejaké miešanie Solarisov na trbárs takú L34 by nebolo vôbec vhodné. A vlastne ani iným linkám neprospeiva, keď sa tam miešajú vozidlá rôznych dĺžok. Iná situácia by bola, keby boli v KE nízkopodlažáky štandardných dĺžok alebo...... alebo by sa jednoducho doprava posilnila
Napokon sa vrátim ešte k tej Podhradovej. Ja osobne by som jej obsluhu riešil tak, že by som L12 odklonil niekam inam, teda nie na Podhradovú a zahustil by som interval na L16 ako kompenzáciu. Tak by Podhradová v špičke ráno miesto štyroch spojov na L12 a štyroch na L16 mala povedzme šesť spojov na L16. A myslím si, že 10 min. interval by na tejto linke bol akurát a stačil by aj pre celú Podhradovú.
Isidor