Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
DPMK zakúpil v roku 1980 spolu 53 autobusov a to 44 autobusov typu ŠM 11, 8 typu 280.10 a 1 typu ŠD 11.Keď si to porovname s dnešnou obnovou vozoveho parku,tak je to priam alarmujuce. ?
Sarko:Ty si totiz doteraz nepochopil,ze ani jeden z Tebou citovanych odbornikov nepodporuje Tvoje teorie.Ty tu len bezmyslienkovite kopirujes citaty bez toho aby si pochopil podstatu problemu a miesto toho aby si priznal,ze si sa zbytocne jednoznacne vyjadroval k problematike,ktorej VOBEC nerozumies,sa nas tu snazis ohurovat citatmi,ktorych podstatu si este stale nepochopil.Nema to cenu,to ako keby som ja teraz zacal "kvalifikovane" diskutovat trebars o jadrovych reaktoroch na zaklade toho,ze som nieco take uz raz videl.
Reakcia na: BM #3080:
Ja sa nehádam a nepodceňujem ho, ale zatiaľ som sa od Bigmaca nedozvedel nič konkrétne. Akurát o nápravových uhlíkoch, čo som mu nedaroval zamotaním a odvtedy ma nemá v láske. ?
Reakcia na: Sarko #3079:
Bigmac sa v tejto oblasti pohybuje az prilis na profesionalnej urovni. Nepoznam technickejsieho odbornika ako je on. ?
Reakcia na: bigmac #3073:

Myslím si, že som tu uviedol dostatočné informácie a každý, kto túto diskusiu číta, sa môže sám rozhodnúť, či bude veriť informáciám s uvedeným zdrojom a od odborníka, ktorý sa dlhoročne v danej problematike špecializuje alebo niekomu, kto sa danej oblasti pracovne nevenuje.

V súvislosti s tvrdeniami, ktoré udávaš, sa teda pýtam:
- Ak je problematika blúdivých prúdov podľa Teba známa už od roku 1912, prečo v roku 1914 nedošlo v Košiciach k zavedeniu plus pól v troleji (ak predpokladáme, že bol od začiatku v troleji mínus pól)?

-Ak predpokladáme, že už od zavedenia elektrickej trakcie v KE bol v troleji mínus pól, prečo nedošlo k využitiu prelomových období, kedy bolo jednoduché zmeniť polaritu (v r. 1945, 1957 a 1964)?

Čo sa týka tých zberačov, ja som tu prvotne spomenul zberač prúdu, resp. uhlík šmýkadla, Ty si do toho zamiešal nápravové uhlíky a ja uhlíky trakčných motorov. Aby si bol v obraze, 4 roky som rozoberal dverné mechanizmy, podvozky, trakčné motory a pod. Toľko moje definitívne vyjadrenie k tejto záležitosti.
eMareq: zase pozor, nie kazdy DP je vedro bez dna. Niektore ano.
S499.1023: keby som vedel, ze cestujes Slovenskou strelou, bol by som sa pridal aspon po Brno. Ja sedim v Karose HD12 SAD Presov a veziem sa do Trencina. Divne kovbojky tu pustaju na videu 😞
Reakcia na: Vladimír #3076:
Praveze v tom vidim velke plus, ked bude DP stale zavisly na meste ci state nikam to nepovedie, je to ako liatie vody do deraveho vedra -> nikdy ho nenaplnis (finacie). DP a SAD by mali zacat rozmyslat nad tym, moze to byt celkom realne (aj ked nie hned)
Reakcia na: eMareq #3072:
Bez podpory mesta, či regiónu si viem také niečo len ťažko predstaviť. Bez dotácií by nemohli byť konkurencieschopní.
Reakcia na: eMareq #3070:
Ja mám polookruhy celkom rád. V Prešove je pomaly viac okruhových liniekako štandardných, takže musím byť zvyknutý.

L28 je polookruh preto, aby sa nemuslo do Vyšnej Hutky v každom smere. Takto sa tam zachádza dopoludnia smerom do mesta a popoludní smerom z mesta. Kto chce ísť do/z Všnej Hutky v inom čase, môže cez Myšľu. Keby bola v Nižnej Myšli konečné, nedalo by sa to.

Re #3072 eMareq: Iste. Ak presvedčí mesto, prečo nie... DPMP preto už dávno znižuje náklady, aby mohol byť v prípade potreby konkurencieschopný.
Sarko,bigmac:Kodporovej regulacii-prave sedim v EC133 Slovenska Strela,pijem capovany Topvar,jem ako pravy kozmopolita k tomu madarsky gulas a citam Atlas vozidiel Zeleznicneho magazinu "Motorove vozy a jednotky CD a ZSSK",kapitolu "860 (ex M475.0,M474.0).A ze co to ma spolocneho s elektrickami,menovite s rozlisovanim T3,T3SU a T3SUCS,ktore je zivotne dolezite pre buducnost elektriciek v CR a SR?Nuz tento citatik,ked sa tu uz castujeme citatmi:"Pri pouziti kontaktni regulace vykonu mohla Statni zkusebna (instituce,ktera regulovala ceny,nebot tehdy neexistovalo trzni prostredi) zaradit seriove vozy do kategorie vyrobku az tretiho stupne jakosti,od cehoz by se odvijelo snizeni jejich prodejni ceny".Ad bludive prudy:asi trvalo 50 rokov,kym bludive prudy vdaka svojmu bludivemu charakteru po velkom bludeni dorazili z PP az do Kassa
re: sarko, polarita: a zasa trepes. a poriadne. myslis, ze 60te roky zacali r.1912? toho roku uz mali problemy s bludivymi prudmi na TEVD. A Ty mas problem s bludmi. sam tu mudrujes o tom, ze sem chodia laici. tak mi laskavo vysvetli, preco laikov presviedcas o tom, co nie je pravda? uz si pochopil, preco som sa pytal na tie zberace? mimochodom, ten trakat co si o nich vypracoval nie je uplny a dva typy Ti tam chybaju, teda ak sa Ti podari vyvratit, ze osovy uhlik nie je zberac. ak nie, tak 3.
Kedze vstup SR do EU sa nezadrzatelne blizi, rad by som vedel Vas nazor na toto:
Je mozne, aby nejaky dopravca z inej krajiny EU mohol konkurovat nasim SAD, DP?

(Trebars lepsie sluzby, ceny, modernejsie dopravne prostriedky). Kedze v EU je mozne slobodne podnikat v hociktorej krajine, ktora je jej clenom.
Reakcia na: S499.1023 #3051:
Musim sa pozriet do jedneho vydania DM (ohladom SM11 - dvojdverakovych), tam je fotka aj komentar. Co zistim, to sem napisem.
Reakcia na: Vladimír #3050:
Presne toto som chcel napisat, ale tlacil ma cas. Radsej zahustit na spominanom useku L6 s L9 2x prelozena 15 minutovka, v spicke dve 12 minutovky, okrajovy rezim: tak ako je (aj ked mne sa viac pacia dve 20 minutovky). Volne dni: dve 20 minutovky, okrajovy rezim: tak ako je dnes.

Zopar okruznych liniek z mojej hlavy (uverejnujem len tak):

1) St. Lokomotivy - Kuzmanyho - Moldavska - Trieda SNP - Hviezdoslavova - St. Lokomotivy

2) OC Vazec - Alejova - Moldavska - N.O. - Juzna Trieda - OC Vazec

3) Zel. Stanica - Moldavka - Trieda SNP - Hviezdoslavova - Kuzmanyho - Zel. Stanica

4) Barca - Juzna Trieda - N.O. - Moldavska - Alejova - Barca

5) OC Vazec - Alejova - Trieda SNP - Hviezdoslavova - Kuzmanyho - N.O. - Juzna Trieda - OC Vazec

A tak by sa dalo pokracovat s "okruznymi linkami". Ja nemam rad okruzne linky, napr L28. Mohla zostat podla pov. trasy Zel. St. - Nizna Mysla. Inac cela L28 je neprehladna co sa tyka poznamok pri intervaloch.
Sarko:No tak si nam tu zase pekne zacitoval,este by to chcelo miesto bezducheho zhromazdovania citatov zapojit aj vlastny rozum.Ako znalec dejin kosickej MHD by si ale mohol dohladat,kedy prebiehalo hromadne upravovanie elektrovyzbroji vozidiel v suvislosti so zmenou polarity.Pokial tato pramen nebudem mat,budem sa dovodne domnievat,ze - pol v troleji mate v KE od zaciatku.A v ziadnom pripade nic v ziadnom z Tvojich citatov nesvedci o tom,ze by polarita napajania mala akukolvek suvislost s rusenim cohokolvek,ako si nam tu pred casom prezentoval,a to nie ako domnienku,ale ako FAKT.A o tom cela tato diskusia bola,dalej ju nemienim rozvijat.
A ešte sa vrátim k tým IKARUSOM 280.10. Ja si pamätám, že v rokoch 1996-98 chodili na linke RA5, potom sa otočili a išli ako Školský spoj, a boli modré.
Takže ohľadne polarity mám zaujímavé informácie! Zatiaľ len stručne:

Blúdivé prúdy sú na Slovensku známe od 60-tych rokov. V týchto rokoch už bola polarita v električkovej trakčnej sieti v troleji mínus pól a v koľajnici plus pól. Aj napriek tomu už v 70-tych rokoch došlo k vybudovaniu prvých klasických diódových drenáží, ktoré boli prepojené na koľajnice. V neskoršom období SPP navrhol opätovnú zmenu polarity na plus pól v troleji a mínus pól v koľajnici, avšak z dôvodu vysokej nákladnosti k tomu nedošlo. Zmenu polarity SPP presadzoval z dôvodu jednoduchšej situácii pri mínusovom póle v koľajnici, pretože výstup a identifikácia škodlivých blúdivých prúdov a ochrana pred nimi je ustálená v určitej škále, naopak pri plusovom póle v koľajnici je výstup a identifikácia nestála a celoplošne ohrozuje všetky dotknuté zariadenia. Opačná polarita teda v skutočnosti predstavuje nebezpečnejšiu alternatívu, ktorú bolo potrebné v 90-tych rokoch ošetriť modernými katódovými elektrickými polarizovanými drenážami. Z uvedeného teda vyplýva, že opačná polarita bola v Košiciach (Brne a Ostrave) buď náhodná, resp. za iným účelom.

Zdroj: SPP, a.s.
Reakcia na: S499.1023 #3009:

Čo sa týka môjho príspevku #3006, mohol si ho prečítať pozornejšie. Okrem toho, že som ho komentoval vlastnými slovami, všimni si aj niekoľko medzníkov:

1) Vo februári 1914 sa zavádza elektrická trakcia a v prevádzke je jediná meniareň prúdu s jediným usmerňovačom. Táto etapa napájania elektrickej trakcie fungovala do septembra 1944, keď nacistická armáda meniareň prúdu zničila. Plynárenstvo na Slovensku funguje už od roku 1856. Dňa 14.4.1927 začína v Košiciach pravidelné rozhlasové vysielanie.

2) V auguste 1945 sa opätovne zavádza elektrická trakcia. V prevádzke je spočiatku vypožičané dynamo fungujúce v elektrárni a od roku 1948 stará meniareň s postupne pribúdajúcimi usmerňovačmi (v r. 1948, 1949 a 1951 – spolu 3 usmerňovače). Táto etapa napájania elektrickej trakcie fungovala do júna 1957.

3) V júni 1957 sa vedľa starej meniarne vybudovala a otvorila nová meniareň („C“), pričom ešte nejaký čas súbežne fungovala aj stará meniareň, ktorá napájala aj úseky novej meniarne. Táto etapa napájania elektrickej trakcie fungovala do roku 1965, keď došlo k úplnej rekonštrukcii meniarne „C“. Dňa 25. 2. 1962 sa začína vysielanie Televízneho štúdia Košice.

4) Od septembra 1963 sa v súvislosti s novými dodávkami veľkokapacitných vozidiel lavínovito otvárajú nové meniarne – v r. 1963 „A“, v r. 1964 „B“, „E“, „F“, „G“, „D“ a v r. 1965 rekonštrukcia zariadení meniarne „C“, pričom v rokoch 1964 až 1966 došlo ku kompletnej rekonštrukcii a výmene trolejového vedenia na všetkých pôvodných tratiach. V roku 1982 sa dokončuje kremikalizácia (výmena ortuťových usmerňovačov za kremíkové) vo všetkých existujúcich meniarňach a v roku 1983 sa ešte otvára posledná, 8. meniareň prúdu „K“. V tomto období začína DP používať vysielačky. Tento stav trvá dodnes.

V každej z uvedených etáp od zavedenia elektrickej trakcie mohlo dôjsť k zmene polarizácie.

Čo sa týka iskrenia, našiel som jednu definíciu: „Iskry v elektrických zariadeniach emitujú rádiové žiarenie. Kmitočtový rozsah tohto javu je niekoľko kHz až GHz. Vzdialenosť v ktorej zachytíme tento jav závisí od sily iskry, tienenia prijímača, polohy prijímača a antény, ...“
Reakcia na: bigmac #3021:

Ja si fakty preverujem. Za všetko hovorí odstavec jednej odbornej publikácie, z ktorej si dovolím citovať:

„V důsledku nastíněného vývoje (zejména OPOŽDĚNÉMU projektu tříčlánkové tramvaje a SKLUZU ve stavbě nového závodu) bylo v druhé polovině roku 1982 nutné přistoupit k obnovení dodávek vozů T3 do Československa. Tramvaje T3 byli totiž jediným typem, který byl podnik schopen V KRÁTKYCH ČASOVÝCH TERMÍNECH A PŘI PŘETÍŽENÝCH KAPACITÁCH vyrábět a dodávat. Výroba vozů byla PŘIPRAVENA NARYCHLO a nová série plně vycházela z „té-trojek“ vyráběných pro SSSR. Novou sérii T3 budeme v návaznosti na předešlé série označovat jako T3/VI. V praxi je pro tyto POSLEDNÍ ČESKOSLOVENSKÉ DODÁVKY T3 VÍCE VŽITO OZNAČENÍ T3 SU/CS.“

zdroj: R. Mara – 40 let tramvají T3
Reakcia na: Vladimír #3063:


mam podobny nazor, nezacinat to vobec, lebo to bude pohroma. ale mam pocit, ze aj tak uz je neskoro, lebo urcite sa niektori este vynadria... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.