Ten bod 2 hádam ani nemyslíš vážne. Na kontrolu dodržiavania grafikonu slúžia v roku 2004 palubné počítače. Dopravný dispečing má vykonávať operatívne riadenie a náhodné kontroly, rovnako aj nadriadení.
I.
1) Tu sa však nehovorí o hranici pre odôvodnené meškanie z dôvodu zdržania napr. na svetelnej križovatke, mimoriadných udalostí a pod., ale bežné meškanie, ktoré si vodič môže nazbierať napr. tým, že vyčkáva na dobiehajúcich cestujúcich alebo na meškaný prípoj a podobne. V tomto prípade má vodič garantované, že je v "norme" a nebude za neodôvodnené meškanie postihovaný. Je to stále lepšie ako keby si mal vodič hľadať vymyslené dôvody a v konečnom dôsledku sa to odzrkadlí na spokojnosti cestujúceho. A spokojných cestujúcich, ktorých vodič počkal bude určite viac ako nespokojných, že je spoj oproti cestovnému poriadku v pluse.
2) Kontroly vykonáva dispečing a ak sa stanoví limit a dostatočné postihy, tak palubné počítače budú bezpredmetné. Bude úplne postačovať, ak sa dispečerské auto postaví doprostred kruhového objazdu (nepoužívané koľajové odbočenie ex linky "T") a všetci vodiči si budú naznačovať posunky kontroly. Okrem toho, ako poznám niektorých kompetentných, tak sú schopní nenápadne kontrolovať s namemorovanymi CP aj za "pochodu". Nie je to nič mimoriadne. A počuť vetu "strhnutie prémií po osobnej kontrole" od priameho nadriadeného, je pre vodiča to najhoršie.
3) Čítaj Dopraváka ešte raz. Píše, že dookola opakoval, že si na predmetné Ikarusy "spomína ako trojdverové", ale že všetci mu to vyvraciame, takže OK, sú to dvojdverky. Proste si na nich pamätá ako na Ikarusy s menším počtom dverí, ale myslel si, že dvere sú troje. Mýliť si to mohol minimálne z dvoch dôvodov - a) modré sóla majú dvoje dvere, tak vlek má plus ešte jedny, b) vzhľadom k dĺžke vozidla si asi "vypočítal", že by mohli byť troje, keďže si na nich pamätá len matne. ?
Re #2911 Dopravák: Ak si teda na ne spomínaš ako na trojdverové, kde akože mali mať tie tretie dvere?
Re #2913 Sarko: Ak sa už máme pozastaviť nad samotným pravidlom, tak:
1. nechápem, prečo sa vôbec stanovuje hranica pre meškanie. Podľa mňa vodič nemá čo meškať. A keď mešká z objektívnych príčin, tak mu je 3min. limit aj tak na nič, lebo s tým nič nespraví. Náskok je iná vec, ten treba nemilosrdne limitovať a likvidovať a tvrdo postihovať.
2. v Košiciach môžete prijať akékoľvek pekné pravidlo, aj tak bude na nič. Prečo? No veď mi niekto povedzte, ako sa bude kontrolovať jeho dodržiavanie, keď DPMK je jediný DP na Slovensku, ktorý nevie používať palubné počítače. Alebo do ulíc opäť nabehnú maskovaní chlapíci so šiltovkami, slnečnými okuliarmi, s ceruzkou a notesom v ruke a hodinkami na rukách?
Re #2914 Sarko: Dobre, možno mal na mysli dvojdveráky, ale aj v príspevku #2911 opätovne píše, že si na ne spomína ako na trojdverové. Buď to som nechápavý ja alebo už fakt neviem ako to myslí...
Ja si myslím, že Dopravák sa len jednoducho pomýlil. Keď spomenul 3 dvere, až som ostal na vážkach, ale keď som sa zahĺbil do mysle, tak som si nevedel rozpamätať, že by sme v KE niekedy mali troje dvere. Ja si myslím, že proste od začiatku mal na mysli 2-dverové Ikarusy.
Ale, veď čo je na tom nejasné, veď nadbehnutie si oproti CP je v reálnom čase mínus k času a meškanie (podbehnutie) je plus k času uvedenom v CP. Ale mýli sa to možno preto, ak sa povie "nad", tak že je to + a opačne.
Inak som veľmo zvedavý, aká bude prax, pretože moje denno-denné skúsenosti svedčia o bežných nadbehnutiach aj viac ako mínus 4 minúty. Naopak, určité linky pravidelne meškávajú (napr. romolinka č. 11) aj viac ako 5 min., ale nad tým sa nepozastavujem. Radšej nech mešká pravidelne tých 5 minút, ale mám istotu, že sa odveziem...
A to si ani nespomenies na 4038?Myslim že posledna červeno-kremova bola 4039. 4040 bol taky ružovkasty ako 4044,4045.A 4041,4042 a 4043 boli bordovo-kremove.4046 bol najprv ružovkasty a po GO približne v roku 1987 premaľovany na červeno-kremový.
http://www.kosice-mhd.wz.cz/obr/busy/Ikarus%20280.10/4124.jpg
Ja som reagoval na túto fotku a 3krát som tu napísal, že si na ne spomínam ako na trojdverové. Ale keďže ma tu presviedčate, že boli dvojdverové tak boli dvojdverové (i keď pre mňa boli len modré dvojdverky ? ).
Dokonca ani na to, čo napísal RW, že v Ke jazdili krémové štvordverky si nespomínam ?
Vladimír: Čo odo mňa vlastne chceš ? Nemám už čo k tomu povedať - je to iba moja domienka - ja si za tým nestojím (proste zbadal som tú fotku a spomenul som si na Ikarusy na ktoré som už zabudol) ?
Ale stále neodpovedáš na otázku. Ja viem o dvojdverových (280.02, 280.10) a štvordverových (280.08, 280.87) Ikarusoch, ale Ty si opakovane spomínal Ikarusy trojdverové. Tak sa do tretice pýtam na to, ako si to s tými trojdverákmi myslel.
Keď som to písal prvý krát myslel som to na 100%. Včera som napísal už 50% a dnes, no to už ste ma doplietli. Ja si na dvojdverové Ikarusy spomínam iba ako na modré, dodnes jazdia na SADke. Štvordverové krémové som v Ke nikdy nevidel.
Dopravák akosi nechce odpovedať, píše o všetko len nie o tom, čo som sa pýtal Osobne si tiež myslím, že je vysoko nepravdepodobné, aby v Košiciach niekedy trojdverové Ikarusy boli. Ale či sa Dopravák pomýlil alebo si za svojím tvrdením stojí, musí napísať on sám. No keďže to sem už napísal dvakrát, asi to myslí vážne.
To bola na milion percent Dada, vozidlo 607. Baba si potrpi na sukromie, preto sa "maskuje". Nevidim v tom nic zle, pri jej vyraste a polohe stolicky vidi podla mna uplne v pohode, co ma. Az na sediace vtaciky na troleji ?
Zas môj trolejbus sa pri Krytej plavárni (smer Nám. Oslob.) zaradil do druhého pruhu (smer Palackého - Jantárová) aby obišiel rad cca 6 vozidiel a potom sa na križovatke (Rosseveltova - Protifaš. boj.) vtrepal pred tie autá ? (cool jazda, na stopke nezastal, super brzdenie)
Tie trojdverove Ikarusy Ti nedaju spat. ? Hoci sanazdavam, ze v KE ziadne trojdverove neboli - Dopravakov preklep - skoda, ze som vtedy v Madarsku aspon jeden neodfotil. Ale hovorim, bolo to velmi davno, bol som este fakt maly.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
RW