Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja osobne by som tú info vyvrátil. Ja mám info, že Ik 280.10 sa dodávali červeno-krémové

http://www.kosice-mhd.wz.cz/obr/busy/Ikarus 280.10/4124.jpg

a potom sa premaľovávali na modré
Reakcia na: Vladimír #2794:
Neviem to potvrdit, ale ked BA dostavala bordovosfarbene ikarusy (1974), tak sme ich museli dostat i my (1975). Ja si pamatam, aj na kombinaciu cervena - kremovo zlta na rade 41XX.
Si si istý ŠPZ Ik 280.08 ???

Skusal som postupku a vysla. Len v opačnom poradí.
Cize
15 má KEA 13-52 a
22 má KEA 13-45. Nemalo by to byť naopak ???
Skús sa mrknúť na náter vozidiel.

Ak máš ďalšie ev.č. busov tak mi ich posli.
Ináč tú knihu DPMK poznám, ale ja osobne ju nemám.
Reakcia na: rl #2791:
Pri starších Ikarusoch píšeš, že pôvodná farba bola červeno-krémová. Je to overené? Ja som totiž dostal info, že Ikarusy od výrobcu vždy prichádzali klasicky červené (280.08), resp. modré (280.10). Červeno-krémové nátery dostávali až v 80. rokoch pri vykonávaných GO. Môže niekto potvrdiť alebo vyvrátiť?
Reakcia na: rl #2789:
Keď už sme pri tých starých číslach, otvoril som knihu "DPMK - kolesá pre všetkých" z roku 1981 a zaznamenal autobusy z fotografií na ktorých je vidieť aspoň evidenčné číslo a ŠPZ. Uvediem to sem, i keď Ty zrejme túto knihu poznáš:

Škoda 706 RO #4 ŠPZ niečo ako 5-KM 662 (to boli vtedy také?)
Škoda 706 RO #6 ŠPZ ????
Škoda 706 RO alebo RTO #67 ŠPZ KE 12-37 (??? asi)
Ikarus 620 #47 alebo 57 ŠPZ ????
Ikarus 620 #122 ŠPZ ????
Karosa ŠM 11 #4 ŠPZ KEA 12-89
Karosa ŠM 11 #23 ŠPZ KE 96-36
Karosa ŠM 11 #24 ŠPZ KE 82-07
Karosa ŠM 11 #27 (alebo 127) ŠPZ KE 96-37
Karosa ŠM 11 #30 ŠPZ KEA 12-82
Karosa ŠM 11 #46 ŠPZ ????
Karosa ŠM 11 #49 ŠPZ KE 73-?6
Karosa ŠM 11 #103 ŠPZ KE 90-57
Karosa ŠM 11 #10? ŠPZ KE 67-86 (asi)
Karosa ŠM 11 #139 ŠZ ????
Ikarus 280.08 #15 ŠPZ KEA 13-52
Ikarus 280.08 #22 ŠPZ KEA 13-45

Zaujímve čísla 🙂
Reakcia na: Sarko #2778:
A ta 6367 ktora je jedina na Slovensku co s nou? (okrem toho, ze sa vyradila?)
Reakcia na: S499.1023 #2788:
Súhlasím. Ale myslím, že v Košiciach to nehrozí, nakoľko sa už dávnejšie hovorilo o časovej prestupnej tarife. A pokiaľ má byť jednorazový cestovný lístok prestupný, je nelogické, aby predplatný nebol. Aspoň dúfam, že je to logické aj pre DPMK.
Nechám Vám odkaz na serveri mojej stránky (je to iba taká skúšobna - tak za mesiac-dva bude úplne iná). Je to 800 riadkový xls súbor s evidenčným stavom vozidiel (aj vyradených). Za zmienku stoja #1-120. Ale furt je málo a pátram ďalej. Keď niekto pozná presné ev.č., roky výroby a zaradenia a ŠPZ (ŠPZ nie sú veľmi dôležité) Ikarusov 280.08 a .10 pred údajným prečíslovaním (vraj mali ev.č. 2xx), Ikarusov 630 a Karos ŠM, ŠD, ŠL 11, príp. Jelcz, nech prispeje.

Ďakujem
? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Vladimír #2787:
Jedno je isté. Ak by DP Praha podnikol sebemenší pokus o zavedenie takejto xoxotiny, tak to znamená len jedno - okamžite končím s nákupom električenky a presúvam sa do skupinky požadujúcej vybúranie a vybetónovanie celého mesta, aby bol dostatok priestoru pre IGK... V BA sa už tak na 50% presúvam taxíkom...
I.
Reakcia na: Valec #2783:
Nestraš! Pevne verím, že sa uplatní bratislavsko-prešovský model.
Reakcia na: rl #2784:
Ikarusy 630 z roku 1963,bolo ich 10 kusov mali ev.c. okolo 120...mam doklad o 124
mali sme este seriu z roku 1961 v pocte 7 kusov
V roku 1964 pribudli kosiciam 3 Ikarusy 620,v roku 1966 ich pribudlo este 10 a v roku 1967 uz len jeden.
Karosy SM a SL mali cisla dedene po vyradenych autobusoch napriklad:13,23,24,27,30,39,62,71,103,104,116 atd...
Niekedy v roku 1982 sa zacalo cislovat stvormiestnymi cislami
Karosa SM 11:50xx,51xx
Karosa SL 11:55xx
Karosa SD 11:5401
Ikarusy 280.08:40xx,42xx
Ikarusy 280.02 a 280.10:41xx
Po roku 1982 boli este v prevadzke autobusy typu Jelcz a tie podla vsetkeho mali cisla zo zaciatku 50xx.
Teraz som sa hrabal v Disk.fóre a zistil som, ze Ikarusy 280.08 nemali pôvodne čísla 4001, 4002, ... .V tom sa nevyzná asi nikto. ?
Ake ev.č. mali Ikarusy 630, Karosy ŠM, ŠD, atd...

Za odpoved dakujem ? ? ?
No neviem, neviem, ale ako čítam článok v korzári ohladne čipových kariet, tak sa to silne podobá na žilinský systém, čo jazda to ďaľšie prachy.
Dnes som si všimol na 424-ke, že má zrkadlo dorazené až pred čelné sklo. To tam začali dávať originál Bahozy, alebo vymysleli nový spôsob ako tak pchať tie zrkadla aby sa dali stiahnuť?
Reakcia na: bigmac #2779:
Ono tu chodia aj ľudia, ktorí nevedia, čo to je "pantograf" alebo len "zberač". Konkrétne jednej osôbke som sľúbil, že aspoň v mojich príspevkoch sa budem snažiť písať zrozumiteľnejšie. Verím, že mi túto ohľaduplnosť odpustíš...
Reakcia na: bigmac #2779:
A co by si radsej, 'pantograf'? 😉 Obojsmerne KT8 maju (pokial viem) zasadne dva 'zberace'...;)
re sarko, zberac: juj, vela mudre, prudovy zberac... to je vyraz z nejakeho predpisu, vsak? a kolkoze ma taka anakonda kt8d5 zberacov? zajtra by som rad odpoved. vdakujem ti vopred.
Reakcia na: rl #2776:

Električková doprava:
Z- r.v. medzi 1890-1900, nákladný vagón nezisteného výrobcu, pred renováciou
1 (ex #M1)- r.v. 1913, výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, nákladná električka v renovovanom stave po roku 1952
2 (ex #M2)- r.v. 1913, výr. výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, nákladná električka, pred renováciou (mala by sa dať do pôvodného stavu po vyrobení)
3 (ex #M3)- r.v. 1913, výr. výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, nákladná električka, prevedenie ako pracovné vozidlo s tlačným snehovým pluhom #3 (t.j. 3+3)
1 (ex ev.č. neznáme)- r.v. 1914, výr. výr. Magyar Waggon és Gépgyár, r. t. Győr, osobná električka, pred renováciou (mala by sa dať do pôvodného stavu po vyrobení, t.č. v Technickom múzeu v Brne v rekonštruovanom stave z roku 1951, v akom premávala v Miškolci)
10 (ex Praha)- r.v. 1920, výr. Ringhofferovy závody, a. s. Smíchov, osobná električka, čiastočne renovovaná do stavu z roku 1963, po odkúpení z DP Praha
21 (ex Praha)- r.v. 1908, výr. František Ringhoffer, Smíchov, osobná električka, v renovácii do pôvodného stavu
203 (typ T1)- r.v. 1957, výr. Tatra n. p., závod Smíchov, po renovácii, stav z roku 1967
212 (typ T2, ex Ostrava #619)- r.v. 1960, výr. Tatra n. p., závod Smíchov, po renovácii, stav z roku 1960
100 (typ T3SU, ex. #261/II)- r.v. 1970, výr. ČKD Praha o. p., závod Tatra Smíchov, pred renováciou, v súčasnosti ešte ako školské vozidlo

Spolu: 10 vozidiel

Autobusová doprava: žiadne historické vozidlo
Trolejbusová doprava: žiadne historické vozidlo

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.