No ja by som Vám naozaj niečo chcela povedať. Minule som išla električkou do mesta a viezla som sa s niekoľkými cestujúcimi pod úroveň. Osobne by som vyžadovala, aby každý vodič električky, pred tým, ako niekto nastúpi skontroloval, či potenciálny cestujúci nie je v podnapitom stave, má cestovný lístok a či počas jazdy neohrozuje ostatných cestujúcich svojim neslušným správaním a urážkami. Myslím, že toto by ocenili najmä staršie pani a dôchodkyne, ku ktorým sa takýto ľudia správajú veľmi hrubo. Veľakrát som si všimla, ako musia stare pani superiť s takýmito ľudmi či už len o miesto na sedenie. Pokiaľ ide o električky, nie som odborník ale myslím, že sú v celkom dobrom stave vzhľadom na financie.
Tak to po 4 dňoch neprítomnosti nejako zosumarizujeme:-):
Re #2522 Vladimír: No, ak vládnu v KE také pomery ako v BA, tak by som špičkové trolejbusy v sedle odstavené na konečnej nenechával. Ale mali by zaťahovať z miesta najbližšieho k vozovni.
Re #2533 Dopravák: A čo má byť? Ja by som tiež išiel a bonzoval. Ja som tiež mával všelijakých plyšákov, ale CD-čka sú vyslovene nebezpečné. Si typický vodič, ktorý si neuvedomuje potenciálnu nebezpečnosť svojho konaia. A za ten komentár Vladimírovi "nevoz a nepozeraj sa" by som z DP okamžite a bez milosti vyhadzoval. miláčik, vy ste tu pre cestujúcich, oni vás živia!
Re #2540 eMareq: Tak to mi zase vôbec nevadí. Sám som si za svojej vodičskej kariéry pravidelne kupoval pivo a počas služby som ho nepil:-).
Re #2556 Vladimír: Heh, to kam majú ten ohrievač zapojený? To asi nebude celkom kóšer:-). Ak myslíš piecku, tak tú predsa mali len staré 14Tr, alebo to u vás dorábali? Inak kávu som si nikdy v termoske nenosi, fuj, br, eklhaft, vždy som si varil čerstvú. Ale v búde na konečnej, nie v T-buse:-).
Re #2560 J: Ako v Bratislave:-). Len tak mimochodom, prečo museli zbytočne vyhodiť peniaze za žliabkové koľajnice?
Re #2562 Dopravák: Fuj Balkán. Presťahuj sa do Bulharska, tam si prídeš na svoje. To, čo tu popisuješ s nadšením, je podľa mňa vyslovené sedláctvo.
Re #2601 Sarko: Jedna česká 843 je podobne balkánsky vyzdobená a už si od ostatných fírov získala aj pekný nick: "Cigánsky kamión":-).
Re #2603 Dopravák: To nemá s rýchlosťou niš spoločného.
Re #2609 Dopravák: Je úplne jedno, či je to osobné auto alebo BELAZ a či to CD visí a či je natreté fixkou. NIKDY to neúčinkuje proti radaru, kto to hlása je diletant a kto tomu verí je tĺk.
Re #2617 Sarko: Kedysi som aj ja bol zástancom otvoreného zvršku ale dnes už nie. A to z prostého dôvodu: Vyzerá to odporne (hlavne keď sú tam naviate a nahádzané odpadky a nikto to nečistí) a zvyšuje to odpor verejnosti voči električkám.
Re #2623 Papyr: Lenže zrkadlo u lekára je parabolické, zatiaľ čo CD je ploché, takže svetlo nesústreďuje:-).
Re #2624 Sarko: odporný ČSAD systém.
Re #2635 Dopravák: Si mýliš pojmy s dojmami. My sme fanůšikovia fungujúcej MHD a nie balkánskeho bordelu, kde si každý robí čo chce. A to o nekultúrnych prostriedkoch a nednaí jesť ani piť, vieš ako sa tomu hovorí? Demagógia. Vodič má mať na konečnej kultúrne prostredie s chladničkou, mikrovlnkou, chladenou sódou, kávovarom a nie, že toto zanedbáme a miesto toho mu budeme tolerovať odbiehanie a ak sa niečo stane, tak ho potrestáme. Bohužiaľ, nedomýšľaš do konca.
Re #2641 Sarko: Hovoríš mi z duše. To je xoxotský vrchársky alibizmus. Dáme výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 50, zavesíme tam 30, vodiči tam budú jazdiť 40, my sa vysexieme na údržbu a keď to náhodou niekto strhne, tak to zvalíme na to, že tam nešiel 20. Ja mám na toto jednoznačný názor, na ktorom budem za každú cenu trvať: Rýchlosť vozidla nesmie byť limitovaná trolejovými armatúrami. Inak môžu ísť s celými trolejbusmi do horúcich pekiel.
I.
Co sa tyka rekonstrukcii v centre, ked sa nieco enzmenilo, tak v lete by sa malo kompletne rekonstruovat Namestie oslobditelov, vratane inzinierskych sieti. Takze budu aj nove kolajnice. Planovany Aupark v tesnej blizkosti ma vylucit automobilovu dopravu a ma sa tam zriadit pesia zona so zachovanim el. dopravy. Kolajnice v tomto useku su ulozene v BKV paneloch. Neviem, do akej miery su vhodne pre ucely pesej zony. V centre si opravu vyzaduje aj usek od krizovatky Cs. armady - Zimna po amfiteater.
Takze je dost co opravovat ci rekonstruovat. A to nehovorim o dokonceni Juznej triedy.
Ako neber to v zlom alebo že by som sa proti Tebe nejako spikol, lebo tie (nielen) CD-čká ma hnevali už oveľa dávnejšie a všetko, čo tu preberáme, nemá žiaden smerodajný vplyv.
V príspevku #2528 som písal, že vedúci TD o tých CD-čkách vie, ale zasiahnuť údajne nemôže a rieši sa to ďalej bez toho, že by som to nejako ovplyvnil. Takisto mi prezradil, že nie som prvý, kto mu kvôli tomu volal. Takže tých protestných hlasov je viac, a to je tiež vážny signál.
Ako správnemu fanúšikovi MHD by Ti mali byť prednejšie záujmy z dopravného hľadiska. Tvoje názory svedčia skôr o tom, že hájiš záujmy vodičov (jednotlivcov) a nie MHD ako takej, kde je dôležitá v prvom rade bezpečnosť, potom dodržiavanie predpisov, poriadok a neposlednom rade uniformita prostriedkov MHD.
Neviem, či sa pamätáš na debatu o tom, keď sa dopravný riaditeľ Š. Dutko vyjadril, že bude presadzovať zrušenie prideľovania vozidiel vodičom. Jedným z dôvodov je aj nežiaduce vybavovanie vozidiel predmetmi, ktoré vo vozidlách nemajú čo hľadať. Ak dopravný riaditeľ videl vozidlá, o ktorých sa tu poslednú dobu bavíme, myslím, že ho to len viac vydráždi a vyprovokuje k urýchleniu nepopulárnych krokov. Myslím si, že takto by sa nedisciplinovaní vodiči kvôli relatívne banálnej veci vytrestali veľmi kruto a mnohí disciplinovaní úplne bezdôvodne...
Nodes: Ono asi ide o konštrukcie v meste, kde sa v súčasnosti používa hlavne VUIS panely a to už má zrejme jedno ci spravíš oceľový rošt a vyleješ betónom, alebo kúpiš panely. ?
Inak VUIS panelov je v BA prístave veľmi veľa. Chystáte v KE nejakú reko v centre?
Bratislava len krátku Kapucínsku. Možno tunel, ale o tom sa len šušká. ?
Ešte drobná oprava, čo sa týka povolenej rýchlosti pri prejazde trolejovej križovatky s trolejbusovým vedením. Električka má povolenú rýchlosť 15 km/h a trolejbus 20 km/h. Podľa mňa sú tieto limity neúčelné, nakoľko sa nachádzajú na križovatkách a dochádza tak nielen ku spomaľovaniu dopravy, ale aj ku kolíziám. Neraz som videl, ako trolejbus zastavil uprostred križovatky, kým čakal na uvoľnenie prúdu z prava, pričom protiidúci prúd z ľava blokoval. A to len kvôli tomu, že si vodič trolejbusu nedovolí cez križovatku "švihnúť".
J: Dakujem Vam za clanok. Nie som odbornik na stavebne prace ani na kolajove zvrsky, tak neviem posudit skutocny prinos tych panelov. Ale zrejme je to drahsie ako samotny otvoreny zvrsok.
Sarko:
Ja len k tej zeleli.
Tráva je v podstate burina. Vo Viedni si nerobia starosti s nejakým 100% trávnikom vhodným na golf. Ten ti aj tak bez 100% údržby postupne prejde do trávniku plného púpav, pýru, skorocelu, ďateliny. Jedine, že by si ho pravidelne obsypával travexom ale to je drahá záležistosť. Skutočne by stačil obycajný výsev, žiadne koberce, žiadna závlaha. Presne taký trávnik, aky je pred panelákom (samozrejme bez exkrementov tuhých i kvapalných. O kosenie by sa starala MČ a samozrejme každý prejazd eliny.
Na zastávkach by nebola v kolajisku tráva, ale dlažba. Mimo zástavok by sa vysadili kry s maxi výškou 100cm. Tým by sa zabezpecila prírodná protihluková bariéra a aj izolacia od chodcov ak by bol ker vybavený pichliačmi
Plechové Učka by skutočne korodovali, takže nejaký plast,... Proste nie je to také neriešiteľné a drahé ako sa zdá.
To s tým prepojením hádam nemyslíš vážne. Z Ťahanoviec na Furču a späť sa Ti budú voziť hádam len tí najväčší dopravní fanatici. '-) Byť cestujúcim, tak automaticky idem k HM Tesco a prestupujem na najbližší spoj... No a ďalej vôbec nespomínaš, čo by si spravil s L55, ktorá by mala s Tebou navrhovanou zmenou L53 zbytočnú spoločnú trasu v úseku Exnárová-OD Mier...
Nodes: No je to po česky takze niektore slova automaticky prelozim do Slovenciny ale budem sa snazit neprekladať.
Obnovená tramvajová tarť v ulici Na Poríčí
(aneb návrat k pevné jízdní dráze po 35 letech)
Ve vyspelých evropských státech se na prelomu 20. a 21. století stala standardem konstrukce zvrsku tramvajovych tratí tzv. pevná jízdní dráha. Dúvodem je zejména výhodný pomer porizovací ceny a životnosti svršku pri nízkých nákladech na údržbu. Ten se podle dosavadnýh zkušeností zdá být dokonce až tak výhodný, že se v Nemecku v sovislosti s pevnou jízdní dráhou vžilo heslo "postav a zapomen".
Pro výše uvedené výhody bylo v roce 2001 rozhodnuto moderní kontrukci tramvajove trate na betonovej desce vyzkoušet také v Praze, a to pi obnove svršku trate v ulici NA Poríčí (v úseku Havlíčkova u. - Tešnov) v celkove délce cca 280 m dvoukolejne.
Na uvod je nutné pripomenut, že konstrukce s nosnou betonovou deskou a zabetonovanými upevnovadli se u nas skoušeli již v šedesátich letech 20. století, avšak tehdy se príliš neosvedčili. Díky nekvalitním zálivkám se spáry mezi kolejnicemi a vozovkou brzy otevreli pro zatekaní vody. To spolu se solením v zimným období, bylo príčinou berzkého rozrušovaní povrchu betonové dosky, uvolnovaní upevnovadel i zvedáni asfaltoveho krytu. Monolitické betonové dosky budované "in situ" byly považovany za prilis pracne a " málo pokrokove". Proto byl tento typ konstrukce svršku na dlouháléte opušten a standardem se v tehdejší CSSR stal svršek z velkoplošných panelu.
Svrskem navrzenym pro obnovu trate v ulici NP jsme se tedy k pevne jizdy draz o jiste miry vratili, ovsem na technicky a kvalitativne vyšši urovni.
Zakladnim principem pevne jizdny drahy je nahrada sterkoveho loze nosnou betonovou deskou zprosteho nebo i vystuzeneho betonu, ke ktere je pruzne pripevnena kolejnice. Pro zajistení presné polohy kolaje se pouziva bud predmontovany kolejovy rošt z kolejnic spojených rozchodnicemi, nebo - jak to bylo pouzito v Praze z kolejnic spojených betonovými prazcemi osazenými v roztecich 3 m v prime trati a 1,5m v oblouku. Tento rost se po vyrovnáni koleje do pazadované smerove a výskove polohyzabetonuje do nosne desky. Celou konstrukci svrsku pak v souladu s dnesnymi pozadavky doplnuje suobor izolacnych prvkov pro zajisteni dostatecneho izolacneho odporu koleje vuci okolnimu prostredi. Novodobe konstrukce svrsku s pevnou jizdni drahou take umoznuje siroke uplatneni prvku pro tlumeni hluku a vibraci.
Puvodni svrsek z velkoplosnych panelov byl vcetne podkladnych vrstev vybouran. Po zrizeni drenazi byla zemni plan dohutnena a od vrstev telesa tramvajove trati oddelena filtracni geotextilii. Na tu byla polozena ochranna vrstva sterkopisku tloustky 100mm a spodni konstrukcni vrstva ze sterkodrti 150mm. Ta tvori podklad pro nevyztuzenou betonovou desku a hrubke 250mm. S ohledem sa okolní zástavbu bola deska navrzena ako plovouci tj. ulozena ve vane z antivibracních rohoží z recyklovane pryze hrubky 2x11 mm, oprenych po stranach telesatramvajove trati o betonavéprefabrikáty tvrau L. Pri betonazi nosne desky byly vynechany kapsy pro betonove prazce zajistujici rozchod koleje a stabilizujici kolejovy rost pri montazi. Po dokonalem zrektifikovani polohy koleje byly prazce dodtecne zabetonovany. Pruznost ulozeni koljnic a izolace proti bludnym proudum je zajistena systemem ORTEC ISOLast. Paty kolejnic byly obaleny pryzovymi profily, u kterych vyrobce zarucuje i pres pouziti tuhych sverek - moznost zapruzeni kolejnice 1,5 mm ve vertikálnim i horizontalnim smeru. Kolejnice jsou izolovany nalepenymi bokovnicemi z pryzoveho recyklatu. Spary mezi kolejnicemi a krytem vozovky byly zality trvale pruznou zalivkou. Kombinaci uvedenych opatreni lze dosáhnout utlumu hluku sireneho vzduchem o cca 3 dB, u zmniho hluku a vibraci až o 8 dB. Ke snizeni celkove hlucnosti provozu prispíva i sfaltovy zákryt telesa trate s obrusnou vrstou z liteho asfaltu. Dosazene hodnoty izlacniho odporu koleje jsou vyoko nad normou pozadovanymi hodnotami.
(Dosť ťažko sa to písalo, prestal som používať diakritiku. Nemam rad Č.j. ťažko sa mi v ňom píše. Ak by ste nejake slovo bez mäkčeňov,.. nevedeli preložiť napíšte napíšem ho so všetkym aj s významom)
Len doplnim, že podobna konštrukcia bola použitá aj v Bratislave pri Redute len s tým, že betón je vystužený ocelou a rozchod nie je udržiavaný pražcami, ale uchyty sú navŕtané do betónu, ak ma pamäť neklame. Oblúky sú robené VUIS panelmi.
Normálne ste ma sklamali chalani. A to si hovoríte fanúšikovia MHD. V piatok to začalo CDčkami a dnes je pondelok a sme pri zákaze odbehovania na mini nákup. Čo bude zajtra?
Posadme vodičov do nekultúrných prostriedkov (v lete nad 40°C), nedajme im jesť a piť a potom uvidíme ako sa bude jazdiť(vodič sa v prvom rade musí cítiť TipTop - uvolnene v pohode - a takto to asi ťažko docielime - keď im všetko zakážeme)
Na Národnom Námestí si väčšinou vodiči odbehujú nakúpiť vtedy, keď nestíhajú zelenú (teda nič nestratia - čakali by tak či tak)
Re #2632 eMarek: presne si to tak predstavujem - do okola CDčkááááá (ale nieee, to ma neberte vážne)
Ja som zasadne proti, aby si vodici odbiehali nakupovat pocas zastavenia na zastavke a spoj zbytocne meskal. Reagujem na tu spominanu udalost na Palackeho, ktoru som zazil, ked si vodic odbehol, hoc len na chvilu, pritom blokuje prijazd dalsim spojom na zastavku a tie su nutne zastavit mimo cim sposobuje omeskanie aj tych, lebo musia cakat na urodzeneho, ktory si siel nakupit.
To mas to iste, ako keby si predaval nejake sluzby, napr. obycajny predavac tovaru v potravinach. Znenazdajky odides (aj ked vies ze momentalne nikto necaka pri pokladni), a vratis sa, ked tam moze byt aj sora ludi.
Vodic ma v prvom rade jazdit nie odbiehat si na nakupy, ked tak na konecnej, alebo ked vie, ze bude mat taku sluzbu kde sa neda kupit priamo na konecnej, tak si dopredu zobrat adekvatne mnozstvo zo sebou.
Na to sa tesim ako opat uvidim Caterpillar z inzinerskych stavieb v praci. Ani nevies ake som mal potesenie z toho, ked sa prerabala Komenskeho. Bral vsetko, ostrovcek, obrubnik zastavky - naraz! alebo ze by to bol nakoniec Poclain? BKV je vymysel z Madarska, ktory prebrala Praha, Bratislava, Kosice (a urcite aj dalsie mesta v byvalj republike), podstata spocivala v tom, ze vtedy mal DP problemy s udrzovanim stavajucich trati, tak si zvolili tot riesenie ako optimalne, len zaroven bolo aj drahe 1km/10 milionov vtedajsich Kcs. Obdobie 80tych rokov vnimam ako obdobie vsetkeho co sa da panelizovat.
Co tak si zacdckovat cele okno a urobit iba priezor pre oci? Urcite aj Vy ste si vsimli jednu vodicku, ja ju volam "uzavreta". Hocikedy ma stiahnutu roletu, akurat presne po oci, dtto ak su zaclonky, tak aj tie si zatiahne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dopravák
Posadme vodičov do nekultúrných prostriedkov (v lete nad 40°C), nedajme im jesť a piť a potom uvidíme ako sa bude jazdiť(vodič sa v prvom rade musí cítiť TipTop - uvolnene v pohode - a takto to asi ťažko docielime - keď im všetko zakážeme)
Na Národnom Námestí si väčšinou vodiči odbehujú nakúpiť vtedy, keď nestíhajú zelenú (teda nič nestratia - čakali by tak či tak)
Re #2632 eMarek: presne si to tak predstavujem - do okola CDčkááááá (ale nieee, to ma neberte vážne)