Reakcia na: Vladimír #2431:
Určite nie. Písal som o čiastočnom obmedzení, čiže napr. zo súčasných 3 liniek (16, 30, 37) ponechať len dve - 16 a 30 - postačoval by snáď aj ich súčasný 20/30 min. interval. Ak by mal ten trolej 10/15 min. interval, mohlo by sa to celkom pekne prekladať.
Vladimír
Ale čo už, trolejbusy máme. Pre mňa osobne je stavbou číslo 1 trolejovanie súčasnej L16. Nielenže ako linka má podľa mňa dokonalú, nespochybniteľnú trasu, ale navyše je mimoriadne vhodná pre trolejbus. Aj na Podhradovú aj na Železníky sa ide do kopca, takže je to výzva pre trrolejbusy. Okrem toho, pri hale Cassosport by sa trolejbusy dostali k odstavnej ploche na VŠA, čím by v prípade nutnosti mohli garážavať aj mimo Hornádsku. Prípadne niektoré služby by mohli na Hornádskej parkovať pravidelne.
Okrem L16 považujem za mimoriadne žiadúcu trať po Klimkovičovej ul. a odbočku k železničnej stanici. V prípade týchto dvoch stavieb by jednak mohla byť L16 prevedená do trolejbusovej podoby aj so stanicou, ktorá tam musí byť a súčasne by sa dalo podstatne zjednodušiť linkové vedenie.
Už dávnejšie som uvažoval nad troma kmeňovými linkami trolejbusovej dopravy:
L16 Hala Cassosport - NO - ŽST - Mier - Podhradová
L34 Sídl. KVP - Ondavská - MMM - Sídl. Mier - Ťahanovce
L71 Sídl. KVP - NO - ŽST - Mier - Lingov
Trolejbusové trasy na KVP-čku by sa zokruhovali. L34 by sa točila v smere ...Starozagorská - Kláštor - Iskra - Starozagorská... a L71 v smere ...Hodonínska - Iskra - Kláštor - Hodonínska...
Na obsluhu takmer celého KVP-čka by takto stačili iba dve (opakujem DVE linky).
V ďalšej etape by sa mohli dobudovať úseky Tr. arm. gen. Svobodu - Exnárova, Mier - Watsonova - Amfiteáter - Nová nemocnica a Slovenský rozhlas - Dom umenia. Vznikla by tak štvrtá TR linka L18: Exnárova - Mier - Amfiteáter - Ondavská - Moyzesova - Železníky - Hala Cassosport.
Zlúčením záťaží na daných smeroch pod minimum liniek by vznikli veľmi atraktívne intervaly medzi spojmi. Napríklad v čase špičky by L16 mohla jazdiť každých 7-8 min., L18 každých 7-8 minút, L34 každých 5 minút a L71 každé 3-4 minúty.
Prípadne by sa L18 mohla predĺžiť a nejazdiť z Exnárovej, ale už z NO cez Sečovskú. Po dobudovaní trate po Prešovskú by vznikla aj TR linka L37 Sídl. Ťahanovce - Hala Cassosport s intervalom ako L18 a 16.
Autobusy by obsluhovali len málofrekventované oblasti z dôležitých dopravných uzlov. Ej, to by bolo!