Dnes som 6367 nevidel a nemal som čas čakať na ňu. Podľa Diggiho slov budem mať možnosť ešte v štvrtok a piatok (zajtra v KE nebudem). Dúfam, že sa mi to podarí.
Ešte otázka na Košičanov --> včera som sa viezol vo vozni č. 375 a všimol som si prinajmenšom zaujímavú "polootvorenú" kabínku. To bolo takto vždy? Prípadne, prečo je to tak?
Dnes som z ucebne z okna videl doobeda v priebehu asi pol hod. 2 jazveciky este bez ev. cisla... Asi pol hodinu na to, som videl jazvecik 3525 pri starej radnici... Viezli sa tam asi 3 dalsi vodici. Krasne vyblyskany, waw
Minimálne s 6367 by sa patrilo rozlúčiť. Ja to určite nenechám na náhodu a v najbližších dňoch sa zameriam na L14, aby som naposledy vzdal hold tomuto veteránovi.
Teraz jedna smutna sprava pre Dopravaka >
S planovaným zaradením nových SU15, SU12, IrB952 dňa 1.11.2003 došlo k odstaveniu prvého vozidla tohto roku a to IKARUSU 280.08L #4076.
4077-ka ešte včera behala ako záloha, otázka je dokedy. Takisto v priebehu novembra majú dojazdiť C744-ky #3102, 3104
B731 - 6367
B732 - 6248, 6258, 6263, 6269, 6287.
Neviem ako je to s vyraďovaním vozov v Šaci, ale tam ich to asi tiež nemynie nakoľko majú najstaršie busy v KE. (Ik280.10, C734)
(Čo sa týka 4076, zatiaľ to nie je v novinkách, musím si to overiť na 100% . )
Vladimír: No veď to uprav a pošli OC Cassovia. Oni sa musia rozbehnúť. Teda aj DPMK by mohol navrhnúť riešenie im, ale vieš ako to chodí. to má prachy diktuje.
Po architektonickej stránke vyzerá OC Dubeň tak isto ako košická Cassovia. Aj parkovisko pred ním je postavené na podobný spôsob. Trolejbus číslo 8 v Žiline má konečnú priamo na parkovisku. Pri ceste z centra obchádza parkovisko po obvode a pri prvom vchode do OC (podobne ako Cassovia má dva vchody) má výstupište. Priamo pred vchodom na tri kroky od budovy je označník. Tam vyhodí cestujúcich a vyčkáva na odchod. Nástupište je pred druhým vchodom. Takže cestujúci z trolejbusu vhupne rovno do OC, môže povymetať Carrefour i všetky drobné obchodíky a vylezie vchodom na opačnej strane, kde presne presne presne pred vchodom, opäť na pár krokov od neho je označník pre nástup cestujúcich. V čase odchodu sa trolejbus presunie pár metrov popri budove a pri druhom vchode naberie cestujúcich, ktorých vezie do centra.
A toto isté chcem v KE. Autobus (L16, 30, 34, 37) z centra ide po novej komunikácii. Zastaví na dnešnej zastávke Juh - OC Cassovia, ktorú by som premenoval na Juh - blšák. Ďalej pokračuje po dnešnej trase na zastávku Juh - hala Cassosport (ja osobne by som ju nazval Juh - garáže VŠA). Po tejto zastávke odbočí pred NAY Elektrodomom doľava na cestu vedúcu ku Cassovii. Konečná zastávka Juh - OC Cassovia bude pri JZ vchode do obch. centra. Tá bude len na výstup. Tam budú autobusy aj vyčkávať. Sociálne zariadenie, vodu na umývanie autobusov a pod. - to všetko majú v OC. Keď nadíde čas odchodu, autobus sa na prázdno popri budove OC presunie k SV vchodu, kde bude nástupište Juh - OC Cassovia. Tam naberie šťastných cestujúcich - verných to zákazníkov obchodného centra a vyštartuje na svoju trasu. Po odbočení na hlavnú cestu môže byť ešte zriadená zastávka Juh - blšák. Všetko ostatné po dnešných trasách.
Čo na to treba:
1. Kus ochoty OC Cassovia.
2. Kus ochoty DPMK.
3. Trošku upraviť cestu popri budove OC, kde je jedno dosť zbytočné esíčko, ktoré trba ostrániť, aby busy nemali zbytočné komplikácie.
Tralala, šalala, a problém je vyriešený.
Vladimír: No písal si o nedostatočnej obsluhe MHDčkou do OC Cassovia. Ja som ako príklad dal zlepšenie obsluhy Avionu, a že aj napriek tomu sa nájdu taký, ktorým sa to nepáči. To bolo všetko.
Ja už len krátko. Proti L61 v BA nemám nič, je to odo mňa 400 km preč. Ale nechápal som, na čo používaš príklad BA L16, keď ja som nič obdobné pre košickú Cassoviu nenavrhol.
Čítal som si ten článok o odhlučnení trate a zaujala ma táto veta: "Hluk je znásobený práve vtedy, ak je celkovo ticho, pretože zvuk sa odráža od stien domov, od stromov." Nie je náhodou zeleň a drevo najlepším pohlcovateľom hluku?
Vladimír: Myslím si, že L61 obsluhuje územie, ktoré dovtedy obsluhoval iba Avion bus a bol nedostatočný. Myslím si, že čím viac ľudí bude chodiť do obchodných centier MHDčkou a nie IAD tak sa môžem vysrať na nejaké stupídne zachádzanie. Jednuducho je to plus, pretože na letisko sa väčšinou MHD nechodí. A ak áno, tak tie tri minúty nikoho nezabijú. A 85% obsadenosti voza vystupuje pri Avione.
A keď si proti L61 tak ako by si to vyriešil ty. Zachádzaním L67? Odpíš na mail alebo na ba.imhd, tu sme v KE.
Nechápem, čo s tým má Avion a jeho stupídne zachádzanie L61 na parkovisko. Ja som spomínal, že pre Cassoviu je vhodný systém obsluhy presne taký, ako je obslúžené OC Dubeň v Žiline trolejbusovou linkou č. 8. Nič lepšie som dovtedy ani odvtedy nevidel a kaďže Cassovia je projektovo také isté OC ako žilinský Dubeň, domnievam sa, že žilinské riešenie je vhodné aj pre Košice.
Re #837 Nodes: TESCO sa aspoň o niečo snaží formou TESCO busu. Cassovia jasne naznačuje, kto je vítaný a kto trpený. OC je celkom zle postavené, to však už dnes nikto nezmení. Riešením by ale mohli byť trasy L16, 30, 34, 37 vedené na spôsob žilinskej L8. DPMK by tým nič nestratil, cestujúci by získali. Dokonca by DPMK mohol od Cassovie za túto zmenu poberať nejaké prachy.
Nevyraba, ale je VYHRADNYM cize JEDINYM dovozcom Solarisu. Ono uz dnes ani nejde o to, kto co vyraba, ale kde sa to da kupit. Otazka pre znalcov - da sa povedat, ze DPO vyraba Trollina? Alebo iba montuje vyzbroj do kastli Urbino vyrobenych v Polsku?
Asi nevelmi rozumiem Tebou spominanu " orientaciu k zastavka MHD". Pokial myslis vzdialenost od vchodov do hypermarketu, tak HM TESCO je na to minimalne rovnako. A ze blizsie k vchodu zachadza Tescobus, nie je riesenie.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.