Reakcia na: Esicko #937:
V KE funguju vyhybky na cievku, ktora sa prejazdom zberaca cez kontakt pod prudom (naslapnutie na jazdu) nabudi a vyhybka sa prehodi. Po prejazde zberacov sa jazyk vyhybky vrati do povodnej polohy. Pri prejazde bez prudu vodic nerobi nic, vyhybkou len plynule prejde. Su vsak rozne systemy na prehadzovanie trolejovych vyhybiek (dokonca i trolejovych krizeni).
Vladimír
DPMK na prelome 80. a 90. rokov trochu experimentoval a nejaké zastávky na znamenie zriadil, ale časom znamenia prestal vyžadovať a zastávky sa stali riadnymi.
Čo sa týka druhej otázky, tá smeruje na Prešov (keďže okrem BA len ten má zastávky na znamenie). Odpoveď je taká, že občas sa typ zastávky mení. Samozrejme je to na základe pozorovaní pracovníkov DP, ale nemôžem to veľkolepo nazvať "prieskumom". Keď si niekto všimne, že tu a tam vystupuje a nastupuje veľmi málo ľudí, spraví sa zastávka na znamenie. Zopár takýchto zmien mám na osobnom konte aj ja.