Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #3719:
O tom ze licenciu na vyrobu 14tr. daju dakde do Ruska som cital v nejakom casopise o doprave.S tym ze ked skonci produkcia v skodovke tak sa pokracuje v Rusku a hlavne vyroba har.dielov.
?
Reakcia na: PvvS #3717:
Takze tie fotky su fotomontaze? Tak diky.
Reakcia na: KVKV #3723:
Na 16tr.som vydel navrh ale nemam ho stiahnuty a neviem ani stranku na ktorej bol.
Reakcia na: Papyr #3725:

Áno tieto, skutočne ešte v 90tych rokoch existoval spoločný podnik, angažovalo sa aj čkd, táto modifikácia má už viac odlišností ,ale ja v tom furt vidím naše 14a15Tr. myslim že práve v syst.Jalta-Simferopol dojazdili prvé prototypy .
Ináč práve tam jazdí ešte vela 9Tr a podla posledných informácií, sú perspektívne a oblúbené, aj po 30-tich rokoch idú do go, menej oblúbené a rušené sú 14Tr.
Reakcia na: KVKV #3723:
24Tr ma pomocny pohon bud na baterky, alebo na diesel, podla toho, kto co chce.

Inak 18Tr bola planovana dlha verzia od 17Tr, teda karoseria Karosy B 841, ktora sa ale nikdy nevyrobila. Jediny prazsky "osemstovak", ev.c. 3000, je asi uz zosrotovany, ale viezol som sa nim 🙂
Reakcia na: KVKV #3721:
Myslis toto?

JuMZ-1: http://tram.rusign.com/cz/yumz1-bc.jpg
JuMZ-2: http://tram.rusign.com/cz/yumz2-bc.jpg

Mne sa teda nezda, ze by mali nieco spolocne so Skodovkou, aspon co sa tyka vzhladu. Skodovke sa viac podoba trolejbus Kiev-12 (ma cislo 12, aj ked ma dlzku 18m, ktovie preco) - http://www.mpk.poznan.pl/kmps/nzp/2001/0966.jpg

No a teraz sa nieco planuje v Simferopole... ale Skodovky ako take nikdy v Rusku robene neboli.
Reakcia na: KVKV #3722:
Pardon, pomylil som sa. 15Tr v Marianskych Laznach sa testovala nie v roku 1982, ale v roku 1983. Bol to prvy prototyp. Vid http://www.spvd.cz/ml.htm , stvrta fotka zhora.
História trolejbusov Tr1 ažTr15 (aj iných)je pekne popísaná v "Atlase trolejbusov", kto ho nemá ,aspoň stručne popis typov "Tr":
Pred vojnou
1,2-Praha
3-Plzeň (aj po vojne pre Plzeň)
4,5-nevyrábané ,5 mal byť krátky typ pre malé mestá (Prostějov, Olomouc)
Po vojne
6-Brno
7-Brno,Plzeň
8,9-jasné
10-nevyr.,viď predošlé príspevky
v tej dobe sa plánovala aj výroba nákladného auta napáj. z troleja "Škoda Trambus 706"
11Tr nebol, namiesto toho vyrobený malý počet T11, kar.ŠM11
12-vzhladovo ako 9Tr ,"SCEPKA" -výhradne pre Sov.zvaz -uzposobený pre prevádzku spriahnutím vozov do dvojičiek
//nevie niekto kde by som našiel podrobné fotky ?Jazdia ešte niekde? zaujíma ma hlavne detail spriahnutia vozov.//
13-mal byť vzhladovo moderne a esteticky riešený , s laminátovými čelami , karosériu navrhoval architekt. El výzbroj podobná ako v 14Tr.
14-v hrubých rysoch zjednodušene pripomína 13Tr.
15-jasné
16,18,19,20-neboli, a neviem či existovali návrhy
17Tr-ostravská špecialitka včetne značenia, povodne do skrine Karosa sa mali vyrábať abusy a tbusy. Jeden kus ako funkčný vzorok s výzbrojou ČKD, pozdejšie snáď všetky skrine odkúpila ostrava a dala do nich výzbroj 14Tr. Donedávna bolo vidieť v Prahe ešte jazdiť prototyp autobusu. Neviem čo s nim je.
21,22 a modifikácie -jasné,
23 ?? neviem
24Tr -prototyp jazdí v Plzni -skúšky s cestujúcimi, karos. NP IRISBUS, náhradný bateriový pohon
TrHTRe #3720 Papyr:
Kedyže sa mala testovať 15Tr v Mariánkach ???
Tam jazdili a dojazdili prvé dva prototypy 14Tr, ktoré sa potom nevyrábali, z Ostrova nasledovali velké série 9TrH ,9TrHT, až potom sa zahájila výroba 14Tr, tretí a štvrtý prototyp tiež v Mariánkach. Tie prvé dva už boli vtedy dávno zošrotované.
Reakcia na: Papyr #3719:

Trochu pravdy na tom je.
Niekedy v 80,90. rokoch bol akýsi kooperačný podnik s Ukrajinou "JUMZ" . Skutočne sa vychádzalo z 14 a 15 Tr, dokonca prvé prototypy boli takmer zhodné. Snáď sa vyrábajú dodnes , ale sériovky sa trochu líšia ,gulatejšie hrany atd... ale nezaprú povod. Jazdí ich pomerne dosť v Rusku a na Ukrajine. Krátky dostal typové ozn "T1", klbový "T2".
Reakcia na: Vladimír #3716:
A v tom istom roku to bola aj skusobna 15Tr, testovala sa v Marianskych Laznach.
Reakcia na: Furčan #3715:
O akej ruskej skodovke to hovoris? Nikde inde nez v Ostrove n.O. sa trolejbusy Skoda nevyrabali a nevyrabaju (okrem 21TrACI a 24Tr, kt. sa vyrabaju v Plzni.) Celkom urcite sa ziadne skodovacke trolejbusy nevyrobili v ZSSR.

vYdel, nebolY, v_predu, vyrabalY, mohlY, lYcenciu, jazdÍť, rusku - ty si dysgrafik?
Reakcia na: BM #3711:
Nuz ked sa za guinessov rekord povazuje tych 30 rokov, tak s kludom vo svedomi mozem napisat, ze moj stryko odrobil v Strojarnach Piesok, celych 44rokov, od roku 1956 😉 🙂.

~> Sarko - zrejme "generala" nema kto nahradit, tak este sluzi.
Reakcia na: Furčan #3715:
No ak to malo byť dokonca v Ostrave, tak už vôbec nepochybujem o tom, že si sa nechal zmiasť fotomontážou. Na území CS sa po prvý raz v histórii objavil kĺbový trolejbus v roku 1982 a bola to Škoda Sanos.

(Nerátam tie pračudesné talianske trolejbusy, ktoré jazdili v Moste).
Reakcia na: Sarko #3713:
To som si myslel aj ja,ale keď som vydel fotky a to neboly žiadne fotomontaže.Mam stiahnutu fotku 10Tr z Ostravy a v predu ma napisane "Poslední trolejbus 10tr sa luči s Ostravou" možno že sa vyrabaly v niektorej ruskej škodovke ako napr14tr.-ky. To znamena že keď sa nevyrabaly v škodovke nad Ohři tak sa mohly inde kde dali lycenciu. Napr. aj taka 13tr. alebo 16,tr môže dakde jazdíť po rusku.
?
Reakcia na: BM #3711:

A to vraj je generál už asi 2 roky na dôchodku, takže momentálne by mal pracovať len na nejaký skrátený uväzok.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.