Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #3562:
Keby si s myšlienkou električiek prišiel pred rokom 1962, nebol by som proti (možno aj preto, že som ešte nebol na svete 😉 ). Po zavedení trolejbusov, ktoré sa v Prešove výborne ujali a dnes zabezpečujú väčšinu dopravných výkonov o tomto nemá zmysel uvažovať.

Áno, Prešov zaspal dobu. V tej dobe električku postavili oveľa menšie mestá ako Prešov. Faktom je, že takmer žiadna z týchto mniprevádzok, zvlásť ak bola postavená na úzkom rozchode, neprežila.
V Prešove bola v roku 1896 po vzore Košíc spracovaná možnosť zavedenia koľajovej mestskej dopravy formou koňky. Trať mala byť vybudovaná na rozchode 760 mm a mala viesť zo Solivaru okolo stanice do mesta a ukončená mala byť niekde v severnej časti mesta. Počítalo sa aj s nákladnou dopravou, ktorá mala byť v parnej trakcii a v rámci ktorej sa počítalo s transportom soli zo Solivaru na železničnú stanicu Prešov. Celú výstavbu schválilo aj Uhorské ministerstvo obchodu, no na poslednú chvíľu sa výstavba zrušila pre zlú finančnú situáciu mesta, ktoré bolo v tom čase zaťažené inými investičnými akciami, napríklad výstavbou vodovodu. Takže zhodou náhod dnes v Prešove nemáme električku, ale zato máme vodovod 🙂

Papyr, genius a ja sme už dávno rozvinuli fantasmagorické úvahy na tému električky v Prešove na trase ŽST Prešov - ŽST Prešov mesto - ŽST Veľký Šariš - Veľký Šariš-mlyn. Základom malo byť teleso súčasnej železničnej trate 188, ktorá má byť výhľadovo odklonená cez Šarišské Lúky a tunel popod Dúbravu. Na nevyužitej trati by sa objavili električky a za týmto účelom by si DPMP odkúpil posledné tri košické KT-čka 🙂 ☺ ?
Reakcia na: Dopravák #3564:


to az system managerstva kvality ich k tomu donutil... ?

DOPYT - Shorty - nemal si oznacene vozidlo napismi, ja ano. Ak niekto cely zivot nevytiahne paety z KE a nikdy sa s tym nestretol neznamena to, ze je blby. Tomu treba cas a aby o tom ludia vedeli, pripadne sa o tom dozvedeli po prichode vozidla na zastavku velkym oznamom na dverach.
Reakcia na: SHORTY #3563:

Na tie veci sa pojdem pozrieť, možno mi niečo uniklo.
Čo sa týka fotiek, dočkaj času, čosi pripravujem na webe, možno bude aj pekná kniha ,ale teraz neviem povedať kedy. Podla času. Vela ho nemám.
Reakcia na: Vladimír #3561:

Ešte jeden príklad. Relatívne nedávno bola plánovaná výstavba električky v omnoho menšom a "vidieckejšom" meste, v Chomutove. S výstavbou sa začalo a až behom nej bol projekt zmenený na trolejbus, len preto, že neboli peniaze. Na vozovni a traťových stavbách je jasne viditelné, že boli stavané pre električku.
A ešte jeden. Ústí n.L. je mesto ako Prešov, električku tam zrušili v 70tych rokoch, pomerne rozsiahly systém. Dodnes tam nie je rovnocenná náhrada ani po zavedení trolejbusov.
Reakcia na: SHORTY #3563:
k tomu dopytu nič iné, len súhlas

1018: už aj 14TrMky majú tie tlačidlá (presnejšie páčky). Konečne! Len neviem kde to tak dlho viazlo, že až po 5 rokoch prevádzky sa to dorobilo
KVKV: Mal som na mysli nejaké foto,ktoré neboli zverejnené v 90,100-ročnici. Vlečku v st.nemocnici som hľadal aj ja(aspoň náznaky) ale nenašiel som nič?!? A trať k malej stanici-ani ja som tomu neveril ale našiel som držiak trol.vedenia(ten historicky-krásny) na požiarnej zbrojnici a to je viac ako 50m od križovatky a do takej diaľky sa podľa mňa neuchytáva trolej?

Vie ešte niekto o nejakých "zbytkoch" tratí, ktoré už nie je vidno ale je tam aspoň "náznak"? Ozaj zvyšok na Stroj.ul. sú ak som dobre videl koľajnice s primontovaným žliabkom,nie je to žliab.koľajnica vcelku.
Videl som foto trate na Komenského ulici,keď trate viedli po okraji cesty ale neviem kde.Vie niekto o takej foto niečo?

DOPYT: Košickí cestujúci sú tak sprostí,že to až bolí "jakí blbí lidi tady žijí". Len raz som vyskúšal otvárať dvere na dopyt a keby hlúposť kvitla...... Jeden!!!! prišiel na to,otvorili sa posl.dvere a nástup a výstup bol cez 1dvere-posledné. A keď im je v zime zima,tak si za to môžu sami!!!!!!
Reakcia na: Vladimír #3561:

-pri trojici by nebola otočka -obojsmerné vozy ,ale kusá kolaj v pravej vetvi pohladom do centra, (v lavej jazdia trolejbusy) táto odbočka by event. nemusela byť, zastávka by mohla byť v priestoroch križovatky s levočskou. U trojice je ideálny prestupný bod priamo v centre.
-žiadne mesto nebolo stavané na električku
-dodnes jazdí v mestách s ďaleko stiesnenejšími pomermi
-Prešov jednoducho zaspal dobu na prelome 19-20st. ,keď omnoho menšie mestá ju postavili (T.Teplá,Č.Budejovice, Těšín, Most, Jihlava, Teplice v Č. .....)
-zaujímalo by ma, či nie je v archívoch zmienka o nejakom uvažovanom projekte mhd z tej doby (koňka, električka, )
-so zavedením mhd vobec začal Prešov velmi pozde.
-žel. trať na Plaveč vedená uprostred ulice neďaleko centra (vzdial. cca ako v ke z hlavnej na kuzmányho) a uprostred obytnej zóny sa priam ponúka pre zavedenie RT a napojenie na mestský systém(pokial by existoval), príp rozšírenie prímestskej žel.dopravy . Je to pre potreby mesta nevyužitá trať.
- o reálnosti RT ináč tiež pochybujem a nielen v Prešove.
-viď "Regiotram 1. -realita"
Reakcia na: KVKV #3556:
Nuž ja si regiotram v prešovských uliciach neviem predstaviť ani pri najdivokejšej predstavivosti. A už vôbec nie s otočkou pri Trojici, kde sa DP naťahuje s pamiatkármi, či posunúť označník o 10 m dopredu alebo neposunúť s ohľadom na následky rozbiehania trolejbusov a autobusov pre budovu kolégia.
Ale v konečnom dôsledku tu vôbec nejde o to, či som ochotný pripustiť električku v Prešove alebo nie som, pretože akonáhle sa presunieme do reality, vieme, že také niečo je absolútne nemožné už len z toho elementárneho dôvodu, že Prešov nie je na električku stavaný. Jednoducho by sa tam nevošla. A z tradicionálneho hľadiska, Prešovu predsa vždy pripisovali prívlastok "mesto trolejbusov", takže tak... 😉
Mne by na spojenie miest skutočne stačil rozumný takt na železnici, do prešovskej MHD by som sa nerýpal. Keď sa vlakom dostanem na ŽST Prešov, mám vyhrané, pretože väčšina mesta má so stanicou podstatne lepšie spojenie ako je tomu v prípade Košíc a ich stanice.
Dnes chcem poďakovať DP za stres, ktorý mi ráno pripravil ? . Vynechal mi spoj!!! L18 odchod od zastávky Iskra o 05:40. Ďakujem!
Reakcia na: Furčan #3558:

Ten sa staval vrámci rovnakej akcie, ako na Strojarenskej, slúžil občas pri výlukách a na odstavenie poruchových vozov (dosť často). Dlhý čas tam boli kolaje odkryté, dokonca aj zbytok troleja previsnutý ako šnúry na prádlo.
Reakcia na: KVKV #3553:
Čo povieš na elektr.triangel na Hollého ul.?
Ešte dneska su tam zaliate koľaje pod 10cm asfaltu.Stlpi stamať vyrezaly len nedávno v roku 2002 pri menšej oprave cesty.Vyhybku do Pivovaru mam odfotenu ešte pred opravou cesty pred domom ktoru robyly koncom r.2003.
?
Reakcia na: KVKV #3554:
O.i. pekne T6A2. Na sposob T6A5 tretej generacie. Viac nehovorim. ?
Reakcia na: Vladimír #3555:

A prečo? Veď zmysel je práve v spojení žel trate s centrom. Potom netreba RT ,stačí vlak ako doteraz.
Aj menšie mestá majú električku a celkom im sluší.
Dokonca aj na peších zónach !
Reakcia na: KVKV #3552:
Regionálne električky v Prešove... a pri Trojici... Šialenstvo! Fuj! 🙂
Pre prípadných záujemcov pripomínam zaujímavý web, okrem iného sú tam aj ďalšie maď .mestá včetne Miškolca a pekných fotografií povodných košických električiek
http://villamos.budapest.hu
Reakcia na: eMareq #3549:

Tak pozor! to bolo ináč.
Na Strojárenskej okolo tabačky nikdy nákladná vlečka nebola! Je to síce kde tu uvádzané, ale je to blbosť.
Trať bola na druhej strane pri Strojníckej priem. Bola to pred výstavbou novej trate cez Hviezdoslavovu normálna linková trať s výhybňou v miestach vchodu do školy. Tá točňa u tabačky patrila k malej podnikovej uzkorozchodnej drážke ,na ktorej sa z dvora vyvážali ručne vozíky k autám a pravdepodobne križovala kedysi Komenského a viedla až k ž.vagónom . Po výstavbe trati v Hviezdoslavovej ,povodná zostala a ko manipulačná až niekedy do r. 63, tiež v tých časoch bol vybudovaný kolajový trojuholník s odstavnou kolajou až na koniec Strojárenskej, to je ten dnešný zbytok, ktorý zostal po prebudovaní na smyčku pre L6.
REGIOTRAM (takže teraz celé)
2/FANTÁZIA - Vydajme sa na trať z Košíc do Prešova
Nastúpime na n.Osloboditelov na dvojkolajnom koncovom nástupišti pred hotelom Slovan. Pred chvilou síce išiel priamy spoj z USS, ale ten je preplnený. Interval je však príjemný, 20 minútový v Košiciach už dlhý čas velmi oblúbený.
Konečne odchádzame v klimatizovanej nízkopodlažnej 5-dielnej súprave slovenského výrobcu. Zo že.stanice pokračujeme novou traťou vedúcou cez park na Svatoplukovu ulicu, na križovatke s Masarykovou odbočuje mestská trať k NMM, my však pokračujeme k Rampovej, kde sa trať napojí na železnicu. Na novozriadenej zastávke TESCO hypermarket nastupuje vela cestujúcich vracajúcich sa do svojich obcí Ťahanovce, Družstevná, Kysak. V Kysaku čakáme chvílku na prípoj zo Spišskej novej vsi. Pokračujeme cez ďalšie zastávky až do Prešova na Hlavnú stanicu. Niektorí cestujúci prestupujú na trolejbusy mhd, iní na RT pokračujúcu cez nové zastávky ,ďalej cez významný terminál -žst.Šarišské Lúky do ďalších obcí. Naša konečná bude tiež v Š.L. ale inou trasou. Pokračujeme po trati ulicou k zastávke P.mesto, v miestach dnešného kríženia trolejbusu s traťou sa odpojí jedna vetva mestskej trate smerom na Levočskú ,druhá vetva vedie cez most až na Sídlisko III. My pokračujeme až do samého centra , kde trať odbočí k Trojici a je zakončená dvojkolajným nástupišťom. Priama vetva pokračuje Duklianskou, Bardejovskou okolo hypermarketu až na žst. Šarišské Lúky kde má naša linka konečnú a je možno prestúpiť na iné. Minuli sme ešte odbočku do rozšíreného areálu dp ,kde je deponovaných 10 súprav dvojsystémových "regiotram" a 15 súprav pre mestské trate
-Trojica - sídl.III
-žst.Š.Lúky- sídl.III.

Píše sa rok ...... a všetci sme už velmi starí, ešte sa pamatáme na staručké irisbusy a solarisy .
Reakcia na: eMareq #3549:

Inak podvaly, alebo skôr súvislý pás, nezarastený trávou, je vidieť aj v smere od Kostolianskej cesty ku Ťahanovskej ul. (po pravej strane v smere ku ťahanovskému mostu).

Pred Strojmontom (dnes Montáže, a.s.) bola ten malý kus koľaje na chodníku odstránený po tom, ako sa opravovala kanalizácia. V areáli je však súvislý, cca 15 metrový kúsok trate aj so zádlažbou čadičových kociek. Pred niekoľkými rokmi, keď som si to bol odfotiť, bol to veľký problém, presviedčanie trvalo vyše hodiny a nakoniec bol osobne privolaný generálny riaditeľ... Nonsens.

Koľajnice vidieť ešte aj na Fejovej ul., presnejšie na križovatke s Južnou triedou (na rohu budovy je SCA Market). Veľmi zreteľne je tu vidieť minimálne 50 metrový úsek tiahleho oblúka, ktorý cez asfalt takmer presvitá.

No a nakoniec sa mi na vlastné oči podarilo vidieť cca 2 metre koľaje vedúcich ku bývalej tehelni (pred budovou bývalého riaditeľstva na Moldavskej ceste 21, ktorá stojí dodnes ako jediné torzo tehelní). Hneď vedľa masívnej vŕby sa tu opravovala kanalizácia, pričom nový kanál bol zasadený presne uprostred koľají, ktoré boli v zemi pod cca 15 cm vrstvou hliny. Keď som to išiel vyfotiť, okolie kanála už bolo zasypané a krásna smutná vŕba, na ktorej som sa chodieval si čítať, učiť sa do školy a sledovať prevádzku ulice na najvyššie "poschodia" konárov už medzitým tiež padla za obeť...
REGIOTRAM
2/FANTÁZIA - Vydajme sa na trať z Košíc do Prešova
Nastúpime na n.Osloboditelov na dvojkolajnom koncovom nástupišti pred hotelom Slovan. Pred chvilou síce išiel priamy spoj z USS, ale ten je preplnený. Interval je však príjemný, 20 minútový v Košiciach už dlhý čas velmi oblúbený.
Reakcia na: KVKV #3543:
Netreba zabudnut na nakladnu elektricku na Strojarenskej ulici este aj s tocidlom pre voziky.

Na Anicke je iba kus trciacej kolaje + zarastene podvaly a pri Tahanovskom moste este vidno stopy po starych stlpoch co niesli trolej. Pred byvalym strojmontom bola tiez kedysi kolaj.

Este nieco k trolejbusom: Skoda Ostrov bude musiet prepustit 170 ludi z 250 (cisla su priblizne), kedze firma produkovala za posledne dva roky stratu, ktoru sa snazila vykryt roznymi objednavkami na trolejbusy v zahranici, co sa jej nie vzdy darilo. Napr. posledny kontrakt pre San Diego jej nevysiel (nikto nevie preco, ked v USA uz mali objednavku aj ju realizovali), co zrejme znamenalo asi definitvny zaciatok upadku tejto firmy. Dalej sa nic nevie ci bude konkurz, alebo sa Skody chyti nejaka nova firma s umyslom nadalej pokracovat vo vyrobe.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.