Reakcia na: KVKV #3562:
Keby si s myšlienkou električiek prišiel pred rokom 1962, nebol by som proti (možno aj preto, že som ešte nebol na svete ). Po zavedení trolejbusov, ktoré sa v Prešove výborne ujali a dnes zabezpečujú väčšinu dopravných výkonov o tomto nemá zmysel uvažovať.Áno, Prešov zaspal dobu. V tej dobe električku postavili oveľa menšie mestá ako Prešov. Faktom je, že takmer žiadna z týchto mniprevádzok, zvlásť ak bola postavená na úzkom rozchode, neprežila.
V Prešove bola v roku 1896 po vzore Košíc spracovaná možnosť zavedenia koľajovej mestskej dopravy formou koňky. Trať mala byť vybudovaná na rozchode 760 mm a mala viesť zo Solivaru okolo stanice do mesta a ukončená mala byť niekde v severnej časti mesta. Počítalo sa aj s nákladnou dopravou, ktorá mala byť v parnej trakcii a v rámci ktorej sa počítalo s transportom soli zo Solivaru na železničnú stanicu Prešov. Celú výstavbu schválilo aj Uhorské ministerstvo obchodu, no na poslednú chvíľu sa výstavba zrušila pre zlú finančnú situáciu mesta, ktoré bolo v tom čase zaťažené inými investičnými akciami, napríklad výstavbou vodovodu. Takže zhodou náhod dnes v Prešove nemáme električku, ale zato máme vodovod
Papyr, genius a ja sme už dávno rozvinuli fantasmagorické úvahy na tému električky v Prešove na trase ŽST Prešov - ŽST Prešov mesto - ŽST Veľký Šariš - Veľký Šariš-mlyn. Základom malo byť teleso súčasnej železničnej trate 188, ktorá má byť výhľadovo odklonená cez Šarišské Lúky a tunel popod Dúbravu. Na nevyužitej trati by sa objavili električky a za týmto účelom by si DPMP odkúpil posledné tri košické KT-čka ☺ ?
KVKV
A prečo? Veď zmysel je práve v spojení žel trate s centrom. Potom netreba RT ,stačí vlak ako doteraz.
Aj menšie mestá majú električku a celkom im sluší.
Dokonca aj na peších zónach !