Vladimir,esicko:Nic netreba zdvojkolajnovat.Treba len zreleovat,resp.skremikovat a zapojit do dialkoveho riadenia a rozhodne treba nove vozidla,lebo na stare "pantaky" EM488.0 uz tazko niekoho nalakas.Co takto "esusy" 471 CD?
20 minutovy interval Kosice - Presov je z technicko-prevadzkoveho hladiska uplne realny. S Tvojimi dalsimi uvahami a nazormi mozno len suhlasit. Ono, ako poznam nadriadenych, donedavna spolocnych, lebo ja som ZSR, tak im by sa isto pacili financne efekty integrovanej dopravy medzi ZSSK, DPMP a DPMK, ale nie som si isty, ci by sa s takou vervou hrnuli aj do toho zahustovania spojov... V utorok sa o tom mozme pozhovarat osobne, budem, ako hovoria Poliaci "okrasa peronowa".
AD- Hornádska ul. 10 (+technologické zázemie, prevádzkové riaditeľstvo AD a TD)
AD- Ul. pri prachárni (3) (iba odstavné plochy a najnutnejšie opravy)
AD- Železiarenská ul. 47 (iba odstavné plochy a najnutnejšie opravy)
ED- Bardejovská ul. 6 (+technologické zázemie, prevádzkové riaditeľstvo ED, generálne riaditeľstvo)
TD - Trolejbusová ul. 5 (+technologické zázemie)
Samozrejme, že netvrdím, že sa to už-už ide zdvojkoľajňovať. Niekedy si kladiem otázku, či sa vôbec toho dožijem. Ale faktom je, že medzi Prešovom a Košicami je veľmi vysoký prepravný dopyt a mimoriadne efektívne by bolo, keby ho uspokojovala železnica, pretože má na to najlepšie predpoklady.
Existuje nejaký údaj o tom, aký najkratší interval v jednom smere by sa dal na trati KE - PO v osobnej doprave dosiahnuť? Teraz sa jazdí raz za hodinu, v minulosti bolo obdobie, keď sa v špičke chodilo dvakrát za hodinu. Dalo by sa ale napríklad v čase špičky vystrúhať 20-minútový interval, keby sa povedzme v tomto čase vyradila nákladná doprava? Čo sa týka železnice som úplný laik, ale beriem to tak, že v úseku KE - KY (Kysak) je dvojkoľajka a v úseku KY - PO je jednokoľajka s výhybňou v každej druhej stanici (LIČ, DNV). Možno keby sa chcelo, aj by sa vedelo, ale neviem to celkom reálne posúdiť.
Zaujímavý bude vývoj, pokiaľ sa bavíme o integrovanej doprave v priestore medzi Prešovom a Košicami. Ako iste vieš, zrodila sa iniciatíva vytvorenia integrovanej dopravy medzi DPMP, ZSSK a DPMK tak, aby cestujúci mohol v rámci týchto dopravcov cestovať na jeden cestovný doklad, ktorý by bol lacnejší ako lístok zakúpený u všetkých troch dopravcov osobitne. Údajne s touto iniciatívou prišla ZSSK (čo ma dosť prekvapuje, lebo výrazy "ZSSK" a "iniciatíva" mi nejdú dokopy). Cieľom by malo byť pri neustále klesajúcom počte cestujúcich na železnici akosi elegantne "ogabať" SAD-ku, aby cestujúci vo vidine úspory volili presun medzi krajskými mestami železnicou. Dokonca tam vraj padol prísľub, že v prípade zavedenia tohto systému a následného vzrastu početu cestujúcich je ZSSK ochotná zahustiť spoje na trati PO - KE (osobne si myslím, že najprv musí ísť vlak častejšie a potom prídu cestujúci a nie naopak).
Uvidíme, bude to veľmi zaujímavé aj keď z prostredia DPMP som zachytil názory, že integrovaná doprava je o spolupráci VŠETKÝCH dopravcov v regióne a nebolo by z nej správne SAD-ku vylúčiť.
To nemyslis vazne, nieco, ze by sa malo robit (zdvojkolajnovat) na zeleznici? A na vychode? Nebut Labut. Viem viem, napisal si ze by bolo potrebne. Zaujimave, ze ci je pri moci HZDS, ci SDKU, stale vidim vo vedeni tych istych nic nerobiacich ludi. Co ja uz som pocul o vsakovakych planoch ktore sa uz uz zajtra idu realizovat a ... Aj kniha by sa z toho dala napisat.
O.K. aj ja aj Ty sme sa dopyt. Aj ja aj Ty sme za jeho jednotné zavedenie. Ale prečo Ty obhajuješ nahradenie funkcie tlačidla na dopyt inou funkciou v trolejbuse? Je to do budúcnosti dosť nezmyselný krok.
Spojenie KE a PO. Ak by to bola električka, nemám nič proti, ale prevádzkovateľom by musel byť DPMP. Košickým vozňom by som nedôveroval Ak by to boli trolejbusy, bola by to zvrhlosť, pretože by to nič neriešilo a bol by to nezmysel. Ale keďže máme medzi týmito mestami železnicu, všetky ostatné riešenia sú nezmyselné. Všetko čo treba je zahustiť spoje na železnici a zdvojkoľajniť úsek Kysak - Prešov.
OK, ja som sa chytil len toho, že si napísal, že TD je zbytočná a prepych. Nie je na takéto vyjadrenia už neskoro? Každopádne treba existujúcu sieť aspoň udržiavať v takom stave, v akom je a časom sa hádam aspoň vykryštalizuje, v akom rozsahu a kde sa TD rozšíri. Výstavba t-tratí na frekventovaných úsekoch bude z dlhodobého hľadiska určite lacnejšia, než rýchlejšia výmena nových autobusov.
~> Sarko - ja nechcem nic rusit, uz naco burat co je postavene. Narazam na to, ze je tu jednoducho stagnacia (s ktorou asi nikto nepocital), za tych 5 rokov co sa postavila posledna trat, tu uz mohli byt postavene dalsie. Ano kostra, len s nedorastenymi koncatinami... Elektricky vobec niesu zbytocne, siet je dobra.
Hádam nemyslíš vážne tie vyjadrenia o trolejbusovej doprave...
Uvedom si, že TD sa postupne budovala až 12 rokov a bolo do toho investovaných toľko financií, že nejaké zrušenie by bola najväčšia facka v histórii MHD a ekológii. Len v rokoch 1987-1993, t.j. celých 6 rokov sa zložito budovalo iba samotné zázemie a infraštruktúra TD, pričom do toho nepočítam samotnú výstavbu trolejbusových tratí, ktoré je pri dostatku financií možné od schválenia projektu postaviť za podstatne kratšiu dobu. Súčastná sieť TD je v podstate iba taká kostra, ktorá však má šancu na ďalší úspešný rozvoj. Najdôležitejším faktorom za TD je skutočnosť, že trolejbusy majú dlhšiu životnosť, ľahšie sa udržiavajú, nehovoriac o ekologickej stránke a napokon, že okrem samotnej stavby tratí sa už dnes trolejbusy dokážu vyrábať s rovnakými nákladmi ako autobusy.
Čo sa týka ďalšieho rozširovania t-siete, skús si predstaviť, keď sa už konečne dobuduje križovatka Prešovská-Sečovská a rozhodne sa aj o Hviezdoslavovej ul. (či zostane tak, ako je, alebo sa zmení na obojsmernú), ako by potom mohla vyzerať t-sieť.
To, o čom hovoríš, to vôbec nie je o tom, že tu máme "teoreticky" len jednu linku, tu je to o tom, koľko ľudí to prepraví a či daný smer má vôbec zmysel. Tu je to o tom, aké máme linkové vedenie a či sú možnosti na jeho zmenu. Tu je to o tom, či by nebolo lepšie zrušiť nezmyselnú podmienku spojenia všetkých 22 mestských častí s jedniným prestupom spravidla na NO a zaviesť napr. časovú prestupnú tarifu s radikálnou reorganizáciou liniek MHD. A takisto o tom, či nie je výhodnejšie výrazne posilniť e+t-trakciu s tým, že všetky a-linky budú iba napájače, nadväzujúce na e+t-trakciu a nie ju kopírujúce. Lebo potom podľa uhla Tvojho pohľadu sú úplne zbytočné aj električky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Hádam nemyslíš vážne tie vyjadrenia o trolejbusovej doprave...
Uvedom si, že TD sa postupne budovala až 12 rokov a bolo do toho investovaných toľko financií, že nejaké zrušenie by bola najväčšia facka v histórii MHD a ekológii. Len v rokoch 1987-1993, t.j. celých 6 rokov sa zložito budovalo iba samotné zázemie a infraštruktúra TD, pričom do toho nepočítam samotnú výstavbu trolejbusových tratí, ktoré je pri dostatku financií možné od schválenia projektu postaviť za podstatne kratšiu dobu. Súčastná sieť TD je v podstate iba taká kostra, ktorá však má šancu na ďalší úspešný rozvoj. Najdôležitejším faktorom za TD je skutočnosť, že trolejbusy majú dlhšiu životnosť, ľahšie sa udržiavajú, nehovoriac o ekologickej stránke a napokon, že okrem samotnej stavby tratí sa už dnes trolejbusy dokážu vyrábať s rovnakými nákladmi ako autobusy.
Čo sa týka ďalšieho rozširovania t-siete, skús si predstaviť, keď sa už konečne dobuduje križovatka Prešovská-Sečovská a rozhodne sa aj o Hviezdoslavovej ul. (či zostane tak, ako je, alebo sa zmení na obojsmernú), ako by potom mohla vyzerať t-sieť.
To, o čom hovoríš, to vôbec nie je o tom, že tu máme "teoreticky" len jednu linku, tu je to o tom, koľko ľudí to prepraví a či daný smer má vôbec zmysel. Tu je to o tom, aké máme linkové vedenie a či sú možnosti na jeho zmenu. Tu je to o tom, či by nebolo lepšie zrušiť nezmyselnú podmienku spojenia všetkých 22 mestských častí s jedniným prestupom spravidla na NO a zaviesť napr. časovú prestupnú tarifu s radikálnou reorganizáciou liniek MHD. A takisto o tom, či nie je výhodnejšie výrazne posilniť e+t-trakciu s tým, že všetky a-linky budú iba napájače, nadväzujúce na e+t-trakciu a nie ju kopírujúce. Lebo potom podľa uhla Tvojho pohľadu sú úplne zbytočné aj električky...