Reakcia na: Esicko #3513:
Samozrejme, že netvrdím, že sa to už-už ide zdvojkoľajňovať. Niekedy si kladiem otázku, či sa vôbec toho dožijem. Ale faktom je, že medzi Prešovom a Košicami je veľmi vysoký prepravný dopyt a mimoriadne efektívne by bolo, keby ho uspokojovala železnica, pretože má na to najlepšie predpoklady.Existuje nejaký údaj o tom, aký najkratší interval v jednom smere by sa dal na trati KE - PO v osobnej doprave dosiahnuť? Teraz sa jazdí raz za hodinu, v minulosti bolo obdobie, keď sa v špičke chodilo dvakrát za hodinu. Dalo by sa ale napríklad v čase špičky vystrúhať 20-minútový interval, keby sa povedzme v tomto čase vyradila nákladná doprava? Čo sa týka železnice som úplný laik, ale beriem to tak, že v úseku KE - KY (Kysak) je dvojkoľajka a v úseku KY - PO je jednokoľajka s výhybňou v každej druhej stanici (LIČ, DNV). Možno keby sa chcelo, aj by sa vedelo, ale neviem to celkom reálne posúdiť.
Zaujímavý bude vývoj, pokiaľ sa bavíme o integrovanej doprave v priestore medzi Prešovom a Košicami. Ako iste vieš, zrodila sa iniciatíva vytvorenia integrovanej dopravy medzi DPMP, ZSSK a DPMK tak, aby cestujúci mohol v rámci týchto dopravcov cestovať na jeden cestovný doklad, ktorý by bol lacnejší ako lístok zakúpený u všetkých troch dopravcov osobitne. Údajne s touto iniciatívou prišla ZSSK (čo ma dosť prekvapuje, lebo výrazy "ZSSK" a "iniciatíva" mi nejdú dokopy). Cieľom by malo byť pri neustále klesajúcom počte cestujúcich na železnici akosi elegantne "ogabať" SAD-ku, aby cestujúci vo vidine úspory volili presun medzi krajskými mestami železnicou. Dokonca tam vraj padol prísľub, že v prípade zavedenia tohto systému a následného vzrastu početu cestujúcich je ZSSK ochotná zahustiť spoje na trati PO - KE (osobne si myslím, že najprv musí ísť vlak častejšie a potom prídu cestujúci a nie naopak).
Uvidíme, bude to veľmi zaujímavé aj keď z prostredia DPMP som zachytil názory, že integrovaná doprava je o spolupráci VŠETKÝCH dopravcov v regióne a nebolo by z nej správne SAD-ku vylúčiť.
qwix