Trochu zvláštna je Tvoja matematika, no ale rozoberme si to.
Zberač prúdu je bez ohľadu na pól. V Košiciach aj keď je kvôli rušeniu rádiostaníc v troleji mínus pól, aj napriek tomu sa prúd odoberá trolejom, a to dvoma dvojlištovými pantografmi, t.j. presnejšie 4ks zberačov prúdu (uhlíkových šmýkadiel).
V prípade nápravových uhlíkov pre plus pól je to presne takto - 1 trakčný motor (TM) má na komutátore 8ks uhlíkov. Náprava má 1 TM=8 uhlíkov, podvozok má 2 TM=16 uhlíkov a komplet vozidlo má 4 podvozky (8 náprav)=64 uhlíkov.
Hrabal som sa v knihe Sprievodca po Košiciach z roku 1981:
a) električková doprava
linka č.1 - štadión Lokomotívy - Leninova - ZŤS
linka č.2 - štadión Lokomotívy - Leninova - žel. stanica
linka č.4 - štadión Lokomotívy - Leninova - Barca
linka č.5 - štadión Lokomotívy - Leninova - hotel Strojár
linka č.6 - nám. MMM - tr SNP - nám. Oslobod. - žel. stanica
linka č.R1- žel. stanica - Moldavská - Pereš - VSŽ
linka č.R3- štad.Lokomotívy - nám. MMM - tr.SNP - VSŽ
linka č.R4- ul.B.Němcovej - tr. SNP - VSŽ
linka č.R5- Barca - nám. Oslobod. - Moldavská - VSŽ
linka č.RT- Amfiteáter - tr.SNP - VSŽ
b) autobusová doprava
linka č.11 - nám. Oslobod - Prešovská - Plťová
linka č.12 - Podhradová - Moyzesova - Krásna III.
linka č.13 - Pri Hati - nám. MMM - Pod Baňou
linka č.14 - Horný Bankov - štad. Lokomotívy - Ťahanovce
linka č.15 - Čermeľ - nám. Oslobod. - Krásna III.
linka č.16 - Podhradová - nám. Oslobod. - Železníky
linka č.17 - Luník VIII. - nám. MMM - žel. stanica
linka č.18 - štad. Lokomotívy - tr.SNP - Alejová - Krásna III.
linka č.20 - Myslava - Košická Nová Ves
linka č.21 - štadión Lokomotívy - Ťahanovce
linka č.22 - Šebastovce - Lorinčík
linka č.23 - nám. Oslobod. - Moldavská - letisko
linka č.24 - nám. Oslobod. - Prešovská - Ťahanovce
linka č.25 - Vyš.Opátske - nám.Oslobod. - Pereš - Poľov
linka č.26 - nám. Oslobod. - Krásna III.
linka č.29 - Kavečany - štad. Lokomtívy - Ťahanovce
linka č.30 - nám. Oslobod. - Sečovská - Dargovských hrdinov
linka č.31 - žel. stanica - Dukelských hrd. - Dargovských hrd.
c) autobusová doprava - expresné spoje, ktoré zastavujú len na vybraných zastávkach, premávajú len v pracovných dňoch
linka č.51 - Podhradová - žel.stanica - Rasislavova - Krásna III
linka č.52 - Šaca - nám. Oslobod. - Krásna n/H
linka č.54 - štad. Lokomotívy - tr.SNP - Krásna III.
d) autobusová doprava - nočné spoje
linka č.100 - žel.st. - nám. MMM - Leninova - nám. Oslobod. -Štúrova - tr.SNP - Komenského - Dukelských hrd. - Podhradová - Darg. hrd. - Palackého - nám.Oslobod - žel. stanica
linka č.101 - v opačnom smere ako linka č. 100
linka č.102 - žel.st. - nám. MMM - Leninova - nám. Oslobod. - Železníky - Krásna III. - Južné náb. - Palackého - nám. Oslobod. - nám. MMM - Gottwaldova - žel. st.
linka č.103 - v opačnom smere ako linka č. 102
e) autobusová doprava - rekreačná
Košice - Jahodná - Košické Hámre (Kčs 6,-)
OK. Ja som asi zle pochopil ten e-mail. Bolo v ňom totiž napísané: "Samozrejme, že môžete čerpať materály z našej stránky, ale musí byť pri tom copyright".
Ja som si myslel, že "materiál" sa myslia fotky, nákresy, mapy, atď...
Na serveri som to uz opravil. Pri kazdej info je meno kto ju napisal. Pri nákrese je Copiright na meno "BM". ešte sa na to pozriem kto aký nákres urobil a potom to tam napíšem. Nerád by som sa zbavil mapy, takze by som chcel poprosiť o povolenie na tuto mapu. Aj pod ňu som dal copyright "ke.IMHD.sk".
V žiadnom prípade sa nehádam. Len na 100% viem, že tá fotka nemohla vzniknúť v roku 1998 (pretože tento prístrešok MHD, ktorý je na fotke bol vybudovaný koncom roka 1999 - október/november)
re #2900 Sarko:
ano mas pravdu, leziem sem cez wap. nie nemas pravdu: anakonda kt8d5 ma 10 (slovom: desat) zberacov. ak mas nejake pochybnosti, nastuduj si schemu elektrickeho zapojenia. ak Ti staci moje vysvetlenie: 2ks su na streche, v kosickom pripade pripade minus pol, 8ks su napravove uhliky na plus pol. pokial este nezmenili matematiku, tak plati: 2+8=10
Ten bod 2 hádam ani nemyslíš vážne. Na kontrolu dodržiavania grafikonu slúžia v roku 2004 palubné počítače. Dopravný dispečing má vykonávať operatívne riadenie a náhodné kontroly, rovnako aj nadriadení.
I.
1) Tu sa však nehovorí o hranici pre odôvodnené meškanie z dôvodu zdržania napr. na svetelnej križovatke, mimoriadných udalostí a pod., ale bežné meškanie, ktoré si vodič môže nazbierať napr. tým, že vyčkáva na dobiehajúcich cestujúcich alebo na meškaný prípoj a podobne. V tomto prípade má vodič garantované, že je v "norme" a nebude za neodôvodnené meškanie postihovaný. Je to stále lepšie ako keby si mal vodič hľadať vymyslené dôvody a v konečnom dôsledku sa to odzrkadlí na spokojnosti cestujúceho. A spokojných cestujúcich, ktorých vodič počkal bude určite viac ako nespokojných, že je spoj oproti cestovnému poriadku v pluse.
2) Kontroly vykonáva dispečing a ak sa stanoví limit a dostatočné postihy, tak palubné počítače budú bezpredmetné. Bude úplne postačovať, ak sa dispečerské auto postaví doprostred kruhového objazdu (nepoužívané koľajové odbočenie ex linky "T") a všetci vodiči si budú naznačovať posunky kontroly. Okrem toho, ako poznám niektorých kompetentných, tak sú schopní nenápadne kontrolovať s namemorovanymi CP aj za "pochodu". Nie je to nič mimoriadne. A počuť vetu "strhnutie prémií po osobnej kontrole" od priameho nadriadeného, je pre vodiča to najhoršie.
3) Čítaj Dopraváka ešte raz. Píše, že dookola opakoval, že si na predmetné Ikarusy "spomína ako trojdverové", ale že všetci mu to vyvraciame, takže OK, sú to dvojdverky. Proste si na nich pamätá ako na Ikarusy s menším počtom dverí, ale myslel si, že dvere sú troje. Mýliť si to mohol minimálne z dvoch dôvodov - a) modré sóla majú dvoje dvere, tak vlek má plus ešte jedny, b) vzhľadom k dĺžke vozidla si asi "vypočítal", že by mohli byť troje, keďže si na nich pamätá len matne. ?
Re #2911 Dopravák: Ak si teda na ne spomínaš ako na trojdverové, kde akože mali mať tie tretie dvere?
Re #2913 Sarko: Ak sa už máme pozastaviť nad samotným pravidlom, tak:
1. nechápem, prečo sa vôbec stanovuje hranica pre meškanie. Podľa mňa vodič nemá čo meškať. A keď mešká z objektívnych príčin, tak mu je 3min. limit aj tak na nič, lebo s tým nič nespraví. Náskok je iná vec, ten treba nemilosrdne limitovať a likvidovať a tvrdo postihovať.
2. v Košiciach môžete prijať akékoľvek pekné pravidlo, aj tak bude na nič. Prečo? No veď mi niekto povedzte, ako sa bude kontrolovať jeho dodržiavanie, keď DPMK je jediný DP na Slovensku, ktorý nevie používať palubné počítače. Alebo do ulíc opäť nabehnú maskovaní chlapíci so šiltovkami, slnečnými okuliarmi, s ceruzkou a notesom v ruke a hodinkami na rukách?
Re #2914 Sarko: Dobre, možno mal na mysli dvojdveráky, ale aj v príspevku #2911 opätovne píše, že si na ne spomína ako na trojdverové. Buď to som nechápavý ja alebo už fakt neviem ako to myslí...
Ja si myslím, že Dopravák sa len jednoducho pomýlil. Keď spomenul 3 dvere, až som ostal na vážkach, ale keď som sa zahĺbil do mysle, tak som si nevedel rozpamätať, že by sme v KE niekedy mali troje dvere. Ja si myslím, že proste od začiatku mal na mysli 2-dverové Ikarusy.
Ale, veď čo je na tom nejasné, veď nadbehnutie si oproti CP je v reálnom čase mínus k času a meškanie (podbehnutie) je plus k času uvedenom v CP. Ale mýli sa to možno preto, ak sa povie "nad", tak že je to + a opačne.
Inak som veľmo zvedavý, aká bude prax, pretože moje denno-denné skúsenosti svedčia o bežných nadbehnutiach aj viac ako mínus 4 minúty. Naopak, určité linky pravidelne meškávajú (napr. romolinka č. 11) aj viac ako 5 min., ale nad tým sa nepozastavujem. Radšej nech mešká pravidelne tých 5 minút, ale mám istotu, že sa odveziem...
A to si ani nespomenies na 4038?Myslim že posledna červeno-kremova bola 4039. 4040 bol taky ružovkasty ako 4044,4045.A 4041,4042 a 4043 boli bordovo-kremove.4046 bol najprv ružovkasty a po GO približne v roku 1987 premaľovany na červeno-kremový.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Trochu zvláštna je Tvoja matematika, no ale rozoberme si to.
Zberač prúdu je bez ohľadu na pól. V Košiciach aj keď je kvôli rušeniu rádiostaníc v troleji mínus pól, aj napriek tomu sa prúd odoberá trolejom, a to dvoma dvojlištovými pantografmi, t.j. presnejšie 4ks zberačov prúdu (uhlíkových šmýkadiel).
V prípade nápravových uhlíkov pre plus pól je to presne takto - 1 trakčný motor (TM) má na komutátore 8ks uhlíkov. Náprava má 1 TM=8 uhlíkov, podvozok má 2 TM=16 uhlíkov a komplet vozidlo má 4 podvozky (8 náprav)=64 uhlíkov.