Takže - aby bolo jasné, v niektorých posledných príspevkoch som použil takú taktiku, aby som to tu trochu rozburcoval. Ale ako vidím, jediný, kto to pochopil, je S499.1023. No nevadí, vidím, že namiesto rozumne vysvetľujúcich príspevkov som sa dočkal až osočovania. Z tohto dôvodu som sa na tom až tak dobre nepobavil, ale na druhej strane je to pre mňa zaujímavá skúsenosť. Viacerí by si mali uvedomiť, že tu chodia aj ľudia, ktorí doprave nerozumejú a radi by sa jej priblížili, ale zdá sa, že pre takú skupinu ľudí tu z dôvodu netolerancie proste nie je žiaden priestor... Škoda.
re sarko, zberace: to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras? rad by som veril tomu hraniu. kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny? odkial to beries, z administrativnej budovy na bardejovskej ulici? ty si vsugurejus cosi do kotrby a potom to dokazes tliachat ako samozrejme pravdy. a hned 3x v jednom prispevku. menujem to tu: polarita, zberace, uhliky a palubne pocitace! dokonca 4x... skus sa zamysliet sam nad sebou. staci trosku, nemusis moc... p.s: uz to prosim na mna neskusaj. ako vidis, mna si nezhovadil.
Aby som upresnil Sarko sa baví. Ja sa len snažím vysvetliť mu, že je to nebotyčná blbosť. Ja viem, prečo je v KE, BM, OV mínus v troleji aj to, že sa neskôr ukázalo, že teória nezafungoval úplne tak, ako sa čakalo ale dnes to už nikto prerábať nebude.
I.
Tak to skúsme ešte raz.
K bodu 1: Blbosť, blbosť a ešte raz blbosť. Odkedy máte v KE elektrickú trakciu v MHD? A ako ovplyvní rušenie polarita iskrenia?
K bodu 2: Nápravový, t.j. osový uhlík nemá s TM nič spoločného. Slúži k odvodu spätného prúdu cez nápravu vozidla do koľajiska.
Bavite sa o polarite trolejoveho vedenia a jeho pripadnemu ruseniu radiostanic. Popravde ci budes mat na troleji + alebo - pol, iskriaci komutator na TM, Ti bude stale rovnako rusit.
Jéééj, oni tam surovo vyexportovali HTML-čko z linkových CP z ODS ☺ Bardzo ladne. Aspoň vidíme prehľadne jazdné časy v rôznych režimoch a ktoré spoje sú (teoreticky) kĺbové a ktoré sólo.
1) Oukej, chápem, môže byť +3. Ak by som chcel byť uštipačný, napísal by som, že v Prešove máme +-1. Ale nenapíšem
2) Sorry, ale toto nemôžem inak nazvať, ako tak, že si trepol riadnu somarinu. Ešte raz sorry. Ale to Ti vôbec nenapadlo, že kontrola dispečingom zamestnáva podstatne viac ľudí ako kontrola PP? Vôbec neberieš do úvahy, že kontrola dispečingom nemôže byť všade, ale kontrola PP kontroluje všetky spoje? Nezaujíma Ťa, že kontrola dispečingom nemôže zabezpečiť správnosť odchodov 24 hodín denne, ale kontrola PP áno? Ak si aspoň na jednu z otázok odpovedal kladne, tak potom už vôbec nechápem, ako môžeš niečo také nehorázne akože kontrola PP bude bezpredmetná, tvrdiť?
Záver: Absolútny rezolútny a nekompromisný NESÚHLAS.
P.S.: Vonkajší dispečeri pri ich dnešnej náplni práce sú prežitkom dôb dávno minulých.
3) Nuž, ak Ty si to pochopil takto, tak potom OK...
1) Ale áno, je to presnejšie kvôli rušeniu rádiového a televízneho vysielania. Problematika bludných prúdov mi je známa.
2) Rozveď detailnejšie rozdiely medzi nápravovým, osovým uhlíkom a uhlíkom v komutátore. A urob si malú anketu medzi laikmi s dvoma otázkami a) čo je to zberač prúdu a b) čo je to pantografický zberač. Možno budeš prekvapený...
Výraz šmýkadlo som použil ako "protipól" uhlíka komutátora.
Doporučoval by som zostať v rovine predpisov a netrieskať nezmysly.
1) Plus pól v troleji ROZHODNE nie je kvôĺi rušeniu rádiostaníc. Alebo ste mali v KE vysielačky už pred vyše 100 rokmi? Ak by si sa chcel o tom niečo dozvedieť, tak hľadaj pod heslom bludné prúdy.
2) Nápravový uhlík NIE JE uhlík komutátora. Hľadaj pod heslom osový uhlík.
Potom ešte také drobné detaily. Zberač prúdu sa nevbolá pantograf. To je pantografický zberač prúdu a šmýkadlo je šmýkadlo a nie zberač.
I.
Ten bod si treba vysvetliť samozrejme v zmysle náhodných kontrol a exemplárnych trestov. Nadriadení tak robia tiež väčšinou len náhodne, napr. pri ceste do/z práce a pod.
V Brne sa už používa aj GPS, ale aj napriek tomu som bol osobným účastníkom dvoch kontrol (zastávka Semilasso a Kr. Pole-Technické muzeum). V oboch prípadoch sa dispečer s autom dobre "zašil" a okrem porušovania grafikonov sa dokonca objavilo aj vážne porušenie predpisov - meškajúci vodič pri presune úmyselne vynechal zastávku Kr. Pole-nádraží a obslúžil až zastávku Semilasso. Stáva sa všeličo...
Včera bola na l.34 na sedadlá boli dotrhané. Ale má novú ŠPZ (KE 044 CS)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.