Reakcia na: Vladimír #2917:
1) Tu sa však nehovorí o hranici pre odôvodnené meškanie z dôvodu zdržania napr. na svetelnej križovatke, mimoriadných udalostí a pod., ale bežné meškanie, ktoré si vodič môže nazbierať napr. tým, že vyčkáva na dobiehajúcich cestujúcich alebo na meškaný prípoj a podobne. V tomto prípade má vodič garantované, že je v "norme" a nebude za neodôvodnené meškanie postihovaný. Je to stále lepšie ako keby si mal vodič hľadať vymyslené dôvody a v konečnom dôsledku sa to odzrkadlí na spokojnosti cestujúceho. A spokojných cestujúcich, ktorých vodič počkal bude určite viac ako nespokojných, že je spoj oproti cestovnému poriadku v pluse.
2) Kontroly vykonáva dispečing a ak sa stanoví limit a dostatočné postihy, tak palubné počítače budú bezpredmetné. Bude úplne postačovať, ak sa dispečerské auto postaví doprostred kruhového objazdu (nepoužívané koľajové odbočenie ex linky "T") a všetci vodiči si budú naznačovať posunky kontroly. Okrem toho, ako poznám niektorých kompetentných, tak sú schopní nenápadne kontrolovať s namemorovanymi CP aj za "pochodu". Nie je to nič mimoriadne. A počuť vetu "strhnutie prémií po osobnej kontrole" od priameho nadriadeného, je pre vodiča to najhoršie.
3) Čítaj Dopraváka ešte raz. Píše, že dookola opakoval, že si na predmetné Ikarusy "spomína ako trojdverové", ale že všetci mu to vyvraciame, takže OK, sú to dvojdverky. Proste si na nich pamätá ako na Ikarusy s menším počtom dverí, ale myslel si, že dvere sú troje. Mýliť si to mohol minimálne z dvoch dôvodov - a) modré sóla majú dvoje dvere, tak vlek má plus ešte jedny, b) vzhľadom k dĺžke vozidla si asi "vypočítal", že by mohli byť troje, keďže si na nich pamätá len matne. ?
Sarko