Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #2556:
V druhom odstavci som pod tým ohrievačom myslel to vykurovacie teleso napravo od sedadla pri nohách vodiča v kabíne trolejbusu.
Reakcia na: eMareq #2555:
Myslím si, že ak budeš súkromníkovi platiť za občasné používanie WC, nebude proti.

To s tými potravinami, ktoré treba skladovať v chlade a s kávou už trocha preháňaš. Nepoznám žiadneho vodiča, ktorý by si do práce nosil niečo rýchlo podliehajúce skaze. Tak isto všetci, ktorých poznám si nosia do roboty kávu v termoske a popíjajú ju aj počas spoja. Prípadne trolejbusáci si kávu varia priamo v trolejbusoch na ohrievači - neverili by ste akú to má energiu. Prešovské personálne dejiny vraj poznajú aj vodiča, ktorý si v trolejbuse uvaril na panvici volské oko 😃

Na expres na Podhradovú ma nepresvedčíš. Ak si mám vybrať na Podhradovej jednu linku obyčajnú v 20 min. int. + jednu linku expresnú v 20 min. int. alebo jedinú linku obyčajnú v 10 min. int., vždy si vyberiem druhú možnosť. A keď bude doprava pravidelnejšia a frekventovanejšia, aj na štandardných linkách sa nástup a výstup cestujúcich urýchli. Okrem toho, časový rozdiel na úseku Podhradová - NO bol medzi L16 a 51 len 5 minút, čo považujem za minimálny.

Mnohí cestujúci sa nechajú demagogicky nalákať na expres, ale som presvedčený, že aj keď si to sami neuvedomujú, obyčajná linka v hustejšom intervale je pre nich výhodnejšia.
Reakcia na: Sarko #2550:
Mne slo hlavne o to, ked sa jedna o velku potrebu - kde si umyjes ruky po jej vykonani a kde ju vobec vykonas (beriem v uvahu tu trasu (Stadion TU - Barca)? Ano v Barci sa da, ale sukromnik si moze zmysliet, ze on nechce, aby mu tam chodili vodici - je to nelogicke, ale moze sa to kludne stat. Naviac v DP pracuju aj zeny ako vodicky - co je pre nich nedostojne, chodit volakde poza kricky. A tomuto stavu sa neda vyhnut, ked Ti treba, dajme tomu vydrzis nejako na konecnu. Co potom?

Sem tam sa vodici potrebuju aj najest, da sa to v elektricke, horsie to je, ked mas potraviny, ktore musia byt v chlade, aby sa nepokazili - kde si ich ulozis?, alebo uvarit kavu - kde?

K tej unimobunke, no v Barci, by som ju ani nestaval - vandalstvo pripadne samotna kradez vybavenia, staci si pozriet zastavku na konecnej. Po tom co ju DP da do poriadku, za nejaky cas chybaju CP, odrazu niekomu vadi, ze hore svieti vybojka - oznacujuca zastavku, potom zase niekto rozoberie spodok.

Vladimir - k Tej L53, ja by som ju ponechal az po Madridsku a naviazal na nu L54, ktora by koncila na MU. Preto zrychleny spoj na Podhradovu. Ak sa potrebujes dostat na NO, tak mas len jedinu moznost ist priamo L16 ak nechces prestupovat, ktora Ti zastavuje na kazdej zastavke v trase + zel. stanica. L53 by podla mna jazdievala takto (vysek): Zoborska - Polianska - OD Mier - M.B. - Jakabov Palac - N.O. - tj. 4 zastavky medzi Zoborskou a N.O.

Ide mi hlavne ako sa co najrychlejsim (a najdostupnejsim variantom) sposobom dostat na N.O zo Zoborskej, bez zbytocneho stania na kazdej zastavke ako u L16.

k tomu pivu a L13 (naposledy): PI SOM HO NEVIDEL, FLASKU SOM VIDEL. I tak si myslim, ze vodic ma v prvom rade jazdit a nakupy si nechat na prestavku.

Ohladom tej unimobunky a konecnej - pisal som to zo socialnej stranky veci.
Reakcia na: Vladimír #2553:
V katalogu som nasiel ze ma len sirsie pneu vzadu(385/55) a vpredu (275/70). Ale este som nenasiel evidentne foto.
Reakcia na: SDF #2552:
Aha... tak na toto Ti neviem odpovedať. Pozerám do katalógu autobusov Solaris, ale žiaden záber nedáva jednoznačnú odpoveď.
Reakcia na: Vladimír #2549:
Nemyslel som zdvojenu zadnu napravu, ale len 2x pneumatiky na zadnej naprave (namiesto beznych 4x) 🙂 Neviem ako sa to odborne nazyva...
Reakcia na: Sarko #2550:
Myslím si, že Tvoj rozpis je trochu účelový. Tak po prvé, ja by som železničnej stanici pridelil jednoznačne atribút ÁNO. Vodič má k dispozícii WC, v staničnom priestore je dokonca plno obchodov, kde môže kúpiť jedenie a pitie. Akurát, že to WC nevlastní DP. Zrejme sa hneď na mňa obrátiš s otázkou, čo také má stanica a nemá Barca, keď Barcu odmietam. Nuž, predsa len v Barci je pumpa, čo je oproti stanici dosť uzavretý priestor. Na stanici môže byť vodič električky koľko chce, neviem si však predstaviť situáciu, žeby vodič sedel pol hodiny na pumpe.
Takže zhrniem prvú časť - ja by som otočku Žel. stanica za náležite vybavenú považoval.

Druhá výtka smeruje k posudzovaniu liniek R2 - R6 a R8, čo považujem za mimoriadne zavádzajúce. Toto sú predsa špičkové linky! Jazdia na nich predovšetkým trhané služby, ktoré majú poväčšinou také krátke výkony, že im nárok na prestávku na odpočinok ani nevzniká. Tieto R-ky teda nepotrebujú náležite vybavené konečné tak, ako ostatné linky.

Záver: Podmienky podľa mňa nespĺňajú len linky č. R1 (nakoľko na stanici nevyčkáva) a R7. Ak sa teda niečo spraví na vstupnom areáli, tak máme celú električkovú sieť vybavenú.
Reakcia na: eMareq #2539:

Tak poďme na štatistiku, ktoré linky spĺňajú tebou uvedené podmienky:
L2- Žel. stanica NIE, Št. Lokomotívy ÁNO
L3- Žel. stanica NIE, OC Važec ÁNO
L4- Št. Lokomotívy ÁNO, Barca NIE
L5- Žel. stanica NIE, OC Optima NIE
L6- Žel. stanica NIE, Nám. MMM NIE
L7- Št. TU NIE, OC Važec ÁNO
L9- Št. Lokomotívy ÁNO, OC Važec ÁNO
R1- VA USS NIE, Žel. stanica NIE
R2- VA USS NIE, OC Važec ÁNO
R3- VA USS NIE, Št. Lokomotívy ÁNO
R4- VA USS NIE, Št. TU NIE
R5- VA USS NIE, Hotel Strojár NIE
R6- VA USS NIE, DPMK ÁNO
R7- VA USS NIE, Amfiteáter NIE
R8- VA USS NIE, Barca NIE

Takže podmienky vôbec nespĺňajú L5, 6, R1, R4, R5, R7 a R8. Naopak jediná linka, ktorá ich spĺňa ideálne, je L9. Takže to nie je o tom, či linka spĺňa štandardy, ale ako sa k tomu postaví vedenie. V Brne je myslím 25 používaných konečných staníc a na každej sú tieto samozrejmosti vybudované. Postaviť niečo á la unimobunka s jednou miestnosťou s WC a druhou pre oddych vodiča by pre DP, ktorý pristupuje k svojim zamestnancom s vážnosťou, by nemal byť problém.
Reakcia na: SDF #2547:
Samozrejme, že nemá zdvojenú zadnú nápravu. Tú má len SU15.

Ťažko nám tu diskutovať o cene. Chcelo by to reálne čísla. Ale myslel som na to, že pre Košice ako výhradného dovozcu Solarisov by tá cena medzi SU10 a Sorom mohla byť porovnateľná, a keď prirátame dodatočné úspory v podobe unifikácie ND pre vozidlá, možno sa skutočne maličký Solaris oplatí viac.

Re #2548: V tesnom závese... To je daň za to, že je v KE toľko liniek.
Linka 55 je super Bus. Len keby bol lepsie casovo zosynchronizovany. Ide vzdy v zavese, najpr z Lingova za L15, potom od nemocnice na furcu za L18 atd.
Reakcia na: Vladimír #2544:
S tou cenou je to pravda, ale urcite je SOR oproti SU10 so vsetkymi discountmi lacnejsi (pouzite komponenty). Jedine ze SU by bol za dumpingovu cenu 😉

Prevadzka SORov je podstatne nizsia v porovnani s Karosou. Pravda, o SU10 viem len aky ma design, a ze je konstrukcne zhodny s jeho dlhsimi bratmi. Mam pocit ze nema zdvojenu zadnu napravu.
Reakcia na: eMareq #2545:
Jasné, chápem. Skrátka nejaké normálne trasy. Súhlasím, aj keď s konkrétnymi príkladmi nesúhlasím. Napr. taká Tvoja L53 ide až na Madridskú. To je O.K., za predpokladu, že na Madridskú nejde nič po Americkej (dnes ide L54). Ak tam má byť aj priama L54, aj L53 cez vrch, tak jednoznačne nie - L53 skrátiť po Hanojskú alebo Miestny úrad.
A tiež sa mi nepáči ani myšlienka expresu na Podradovú. Myslím, že je to zbytočnosť.

K tomu pivu - stále sa točíme okolo toho a stále nie je jasné - videl si, ako si ho počas služby KÚPIL alebo ako ho počas služby CHLASTAL? Lebo ak si ho kúpil, na tom nie je nič zlé, ale ak ho aj otvoril, to je už iné kafe...

Vzhľadom na to, že DPMK zrejme chce zostať pri štvormiestnych číslach, číselné rady sa občas opakujú. Zrejme to chce väčší odstup, kedy jeden zaniknutý číselný rad už vyšumí z pamäte - neviem presne ako to definujú predpisy DPMK. Určite sa to však dá, pretože ak sa nemýlim, Novoplany majú čísla, ktoré kedysi hrdo nosili ŠM-ky.
Reakcia na: Vladimír #2541:


Napriklad:

L53: Madridska - Presovska cesta - N.O. - M.B. - OD Mier - Podhradova
L55: Lingov - Tr L. Svobodu - OD Mier - M.B. - N.O. - Krajsky Sud - Poliklinika Zapad - Starozagorska - KVP - klastor.

K tomu pivu - tusim si to chcel napisat tak, ze konzumoval po sluzbe. On si ho POCAS SLUZBY kupil. Sedel som uplne vpredu, tak som zretelne videl, ze je to pivova flaska.

Mam tu otazku ohladom evidencnych cisel: mohol by DP ak by kupil nove prostriedky davat uz raz pouzite evidencne cisla? Napr. DP kupi 40ks Karos B952, mohol by im dat napr 6301 - 6340?, alebo uz zacinat novou ciselnu radou?
Reakcia na: SDF #2542:
A Ty máš praktické skúsenosti s oboma typmi, že si dovolíš hodnotiť napr. aj prevádzku? 😉

Pozri, cena je trochu diskutabilná, pretože ako iste vieš, DPMK je výhradný dovozca autobusov Solaris do SR, takže požíva výhody určitých cenových zliav na nákup vozidiel.
Čo sa týka údržby, v Košiciach na rozdiel od Bratislavy je už čiastočne situácia ovplyvnená tým, že tu jazdí 27 Solarisov, a teda materiálno-technická základňa pre autobusy tohto typu tu už je. Ak sa nemýlim, SOR by mal mať podobné náhradné diely ako Karosa, ale určite nie zhodné. A Solaris 10-tka BUDE mať zhodné ND s ostatnými autobusmi Solaris.
Reakcia na: eMareq #2540:
Predpokladám, že si kúpil na konzumáciu po službe. Pochybujem, že by bol taký sprostý, aby riskoval zamestnanie kvôli jednému pivu.
Reakcia na: Vladimír #2531:
Cena, udrzba, prevadzka. Samozrejme SU 10m je lepsi, a skor zapadne do KE ako Kindervajco 😉 🙂 😃
Reakcia na: Sarko #2536:
Ja to zhrniem do jednej vety: Za ideálny stav považujem taký, že nebyť evidečného čísla nerozpoznať voz od voza.

Re #2538 eMareq: Keď už niečo navrhuješ, tak buď konkrétny a jasný. Píšeš, že L55 je nezmysel, lebo Enárku oddeľuje od Lingova pár zastávok. Čiže riešením je ČO? Predĺžiť L55 do trasy Lingov - Lingov?

Obdobne L53 - riešením je ČO? Trasa Madridská - Madridská? To by si už ale musel rôzne smery očíslovať odlišne.

Re #2539: Pozri, len z Prešova môžem uviesť plno príkladov konečných, kde sa vyčkáva a vodiči môžu len snívať o takom luxuse ako by mali v Barci. Takže v tom problém nevidím. Ale ak raz máme vybudovanú základňu tak, že JE možné každú linku viesť v trase, kde bude vyčkávať na patrične vybavenej konečnej, prečo vymýšľať linku, ktorá toto nespĺňa? Z tohto dôvodu som viacmenej PROTI L4 v trase Boženka - Barca. Okrem toho musí zopakovať, že súčasné linkové vedenie električiek považujem za úplne dokonalé. Takmer odvšadiaľ všade priamy a jediný spoj - každá linka má jasnú funkciu, žiadna nelezie do kapusty inej.
Vo stvrtok, ked som sa vracal L13 z jazera 5234 o 20.33, si vodic odbehol na Palackeho do toho stanku (tusim sa vola Joker) a kupil si PIVO. Sice ho po ceste nepil, ani neviem co s nim robil, ale vodici by si take nemali dovolovat.
Reakcia na: Vladimír #2489:
Opat musim suhlasit ohladom tej trasy Stadion TU - NO - Juzna tr. - Barca. Pytal som sa zopar vodicov, ci by s tym suhlasili; odpoved bola razna a jednoducha:NIE. Ani jedna konecna nesplna standardy - t.j. miestnost minimalne so soc. zariadenim + mensim vybavenim (ako mraznicka, ci ohrievac)
Reakcia na: Dopravák #2484:
k tej L55 - suhlasim, lebo povodna trasa sa mi zda smiesna. Exnarku oddeluje od Lingova zopar zastavok. Obdobny navrh by som mal aj k L53. Ktora by isla od Madridskej po hornej vetve (Hanojska, Berlinska atd).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.