Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #78579:
Sa uvidí po voľbách.
Pokiaľ pripustím konšpiráciu, že existuje nejaký "tajný strategický plán" privatizácie košickej AD, tak už ide len o časovú postupnosť krokov prispôsobenú momentálnemu vývoju situácie. A to nemusí vypáliť, prvý pokus s Eurobusom skapal, druhý pokus o získanie garáží pre Bluebird skapal, najskôr asi len preto lebo sa to dostalo von medzi ľudí a niektorí začali do toho rýpať. Ono všeobecne takí ako Labaš, Rovinský a iní mne známi aktivisti, ktorých tu nebudem menovať, sú nebezpeční, nežiadúci a hlavne pomerne ťažko umlčateľní, keďže nie sme (zatiaľ) totalitný štát! Už len tým, že si dajú námahu, zistia, pýtajú sa, dožadujú sa a potom sa verejnosť dozvie cez nich to, čo nesmie vedieť.
A ak je pravda, že pozemky pod garážami sú založené v prospech banky a DPMK má na krku megazadĺženosť, čo aj má, tak je to tiež možná stratégia ako ich "nenápadne" uliať do súkromných rúk...
Reakcia na: Dimi #78576:
Treba to čo najviac medializovať , rozmazávať, prezentovať. Podstatné je, že trol. vedenie je v stave, že tbus vie vlastnou silou prejsť aspoň z vozovne na KVP. Už len to, že po tých mesiacoch musel ísť tbus von a prešiel až na KVP, je pre odporcov tbusov prvá prehra.
A obrovská výhoda je ten redaktor z Korzáru, ktorý má dobre odborné zázemie a presne vie, na čo sa pýtať a na čo upozorňovať. To je silná zbraň, s ktorou je šanca vyhrávať aj ďalšie (psychologické) vojny...
Takže technologická jazda iba aby sa nepovedalo. Nevyskúšala sa celá trať, nefungovala výhybka, ale všetko je podľa papierov OK, o pečiatku sa báť netreba. Čo myslíte, už je jasné kto má autobusovú dopravu sprivatizovať? Bude to Veolia, ktorá má rada na mieru pripravené zmluvy, alebo nejaká neznáma kamarátska firma typu Dúha?
Pripomienka k Stratégii rozvoja dopravy
TROLEJBUSOVÁ DOPRAVA
Podľa „enviroportálu“ úlohou posudzovania vplyvov strategického dokumentu na ŽP je „objasniť a porovnať výhody a nevýhody návrhu strategického dokumentu vrátane jeho variantov, a to aj v porovnaní s nulovým variantom.“ V prípade trolejbusovej dopravy je v tomto dokumente nulovým variantom ponechanie prevádzky trolejbusov. Tu sa však sucho konštatuje „ukončiť prevádzku existujúcej trolejbusovej siete“. Porovnanie návrhu s nulovým variantom chýba, čo považujem za vážne porušenie zmyslu posudzovania vplyvov na ŽP. Rovnako v zverejnenom dokumente chýba tiež odborné zdôvodnenie environmentálneho prínosu zrušenia trolejbusov ako environmentálnych symbolov. S tým sa nedá stotožniť nielen na laickej, ale ani na odbornej úrovni. Je paradoxné, že trolejbusovú trakciu považuje za environmentálne najlepšiu Výskumný ústav dopravný (VÚD) v Žiline. Táto odborná inštitúcia spolupracuje nielen s mestom Košice, ale podieľa sa paradoxne aj na spracovaní tejto stratégie. V r. 2012 objednal DPMK u VÚD analýzu výhodnosti trolejbusovej dopravy v podmienkach Košíc. V porovnaní s 3 variantmi rôznej náhrady trolejbusov za iné autobusy resp. elektrobusy je z environmentálneho hľadiska vyhodnotený za najlepší variant s „potrebnou obnovou súčasných trolejbusov“: http://karolko1.rajce.idnes.cz...

Spracovateľ stratégie zdôvodňuje rušenie trolejbusov nasledovne: aktuálny dostatok novoobstaraných autobusov a veľké investície potrebné na obstaranie nových trolejbusov. Takáto argumentácia nemá pre účely hodnotenia vplyvov na ŽP v dokumente opodstatnenie a znižuje jeho odbornú kvalitu vnášaním politiky.
Podľa môjho názoru nedávny nákup autobusov uskutočnený v tak veľkom množstve a bez odborného odporúčania sledoval práve zámer, aby nevznikol dopyt po trolejbusoch resp. aby obdobné pokusy nákupu trolejbusov z európskych fondov neboli úspešné pre ich nadbytočnosť. Keďže dokument je aj podkladom pre uchádzanie sa o európske fondy, výrok o zastavení trolejbusovej dopravy by znamenal nemožnosť ich rovnocenného čerpania tak, ako tomu bolo u autobusov (a električiek) a poškodil by Košice. Považujem za kontraproduktívne a nehospodárne, keď si mesto Košice zaplatí štúdiu, ktorá mu v budúcnosti zabráni čerpaniu európskych zdrojov na diverzifikáciu MHD.
Okrem toho s aktivitami zachovávajúcimi kontinuitu trolejbusov počíta aj PHSR 2009-2015: http://www.kosice.sk/static/pr...

Podľa akčného plánu po roku 2015 sa v aktivitách č. 2.1.1 plánuje obnova vozového parku DPMK aj o duotrolejbusy, ktoré kombinujú výhody trolejbusu a autobusu. V aktivitách č. 2.2.3 sa v r. 2010 plánovalo s výstavbou samostatných pruhov pre autobusy a trolejbusy. Nepovažujem za správne, aby tento dokument prerušil kontinuitu predchádzajúcich plánovacích dokumentov. Obhajcom zachovania trolejbusovej dopravy by mal byť aj primátor R. Raši, ktorý má rozširovanie trolejbusových tratí vo svojom volebnom programe.
Žiadam spracovateľa o doplnenie chýbajúcich porovnaní a odborných zdôvodnení výhodnosti trolejbusovej dopravy, aby nevznikalo podozrenie o účelovom vynaložení európskych fondov na politickú objednávku. V opačnom prípade žiadam, aby spracovateľ vzal do úvahy uvádzanú analýzu VÚD Žilina, platenú taktiež z verejných zdrojov, vynechal zo strategického dokumentu rušenie trolejbusov z environmentálnych dôvodov a stotožnil sa s odborným konštatovaním o potrebe obnovy súčasných trolejbusov.

Autor pripomienky: Ing. Karol Labaš
Reakcia na: Dimi #78576:
Hezkýýýý! ?

Pretlačíme trolíky aspoň do volieb? ?
Košickým trolejbusom odskúšali hlavnú trať. Prečo nie všetko?

Od piatka nevysvetlili, prečo nebola jazdná skúška trolejbusu. Zato po článkoch Korzára ho v utorok konečne nechali prejsť trať. Šofér na jednom mieste prehadzoval zberače ručne.
KOŠICE. Hrobové mlčanie župy, mesta aj dopravného podniku od piatku preťala až v utorok neskoro večer jazdná skúška trolejbusu na zrekonštruovaných električkových tratiach.
Predčasná kolaudácia?
Korzár sa viackrát pýtal kompetentných na to, či súčasťou kolaudačného konania malo byť okrem preverenia obnovených tratí električkou aj otestovanie trakcie trolejbusom.
Jej výmena bola totiž na Štúrovej a pri Sennom trhu takisto súčasťou stavby, financovanej z eurofondov.
Otázniky vyvoláva, ako mohol Košický samosprávny kraj (KSK) ako Špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy vydať kolaudačné rozhodnutie na stavbu Modernizácia električkových uzlov (MEU) bez takejto jazdy na krížení električkovej (Južná trieda) a trolejbusovej (Štúrova) trate na Námestí osloboditeľov.
Na otázky neodpovedal ani včera.
Až keď Korzár včera zverejnil, že podľa ministerstva dopravy je jazdná skúška trolejbusu pri kolaudácii takej stavby povinná, Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pustil trolejbus na jazdu neskoro večer. DPMK nekomentoval, či má vozidlo urobenú povinnú technickú kontrolu, povinné zmluvné poistenie a tlakové skúšky vzduchojemov
Prečo jazdu neurobili ešte pred piatkovým zverejnením kolaudačného rozhodnutia na MEU, zostáva nezodpovedané.
Aj to, či takéto rozhodnutie nemôže byť spochybnené a nemohlo by spôsobiť problémy pri preplácaní eurofondov, ak by na to úradníci z Bruselu pri kontrole prišli.
Šofér nemohol prehodiť výhybku diaľkovo z kabíny
Primátor Richard Raši (Smer) v pondelok na mestskom zastupiteľstve avizoval, že kolaudačné rozhodnutie v prípade stavby IKD, Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie očakáva do niekoľkých dní.
Tým, že jazda prebehla, nemala by byť už prekážkou, aby sa tak stalo. Ale nie je to celkom tak.
Trolejbus Škoda 14TrM s evidenčným číslom 2002 vyrazil z garáže na Hornádskej okolo 21.30 hod. Popri Tescu prešiel pomaly cez Mier, Námestie osloboditeľov na KVP a späť.
Podľa zvedavcov, ktorí si túto prvú jazdu trolejbusu v Košiciach takmer po roku nenechali ujsť, je tu niekoľko vecí na vysvetľovanie zo strany kompetentných.
„Podľa toho, čo som mal možnosť vidieť, by sa dalo povedať, že všetko prebiehalo bez problémov. Len pri Auparku nebola zapojená trolejová výhybka, ktorou sa trať rozvetvuje na smery na Bottovu ulicu a pokračovanie na KVP. Bola prehodená na Bottovu bez možnosti prehodenia na smer KVP, takže musel vodič zberače elektrického prúdu manuálne prehodiť na správnu stopu,“ povedal nám jeden z nich.
Čudovali sa, prečo nie je pri skúšobnej jazde, potrebnej pri kolaudácii, zapojená a nedá sa ovládať z kabíny diaľkovo (rádiovým signálom). Keďže trolejbus pokračoval na KVP, nepreverilo sa ani odbočenie a samotné núdzové obratisko na Bottovej.

Niektoré kríženia nepreverili
Keď sa vracal z KVP, odbočil od Auparku ku mestskej krytej plavárni a rovno zamieril do Mlynského náhonu (Štefánikova) a potom do garáže.
Takže sa takisto neotestovalo nanovo urobené kríženie trolejbusovej a električkovej trate pri plavárni, keďže vozidlo pri nej nezabočilo späť k Námestiu osloboditeľov (smer KVP). A ani blízke kríženie z Rooseveltovej k Mlynskému náhonu sa nevyskúšalo.
Či má takáto „provizórna prechádzka“ trolejbusu atribúty jazdnej skúšky, postačujúcej na vydanie kolaudačného rozhodnutia, tak s tým sa bude musieť vysporiadať KSK ako stavebný úrad.
„Či sa ešte bude niekedy niečo skúšať, alebo to bola prvá a zároveň posledná jazda trolejbusu, nevieme, ale obávame sa, že pravdepodobnejšia je tá druhá možnosť. Trať je otestovaná, môže sa podpísať papier, že boli vykonané skúšky, a máme hotovo. Projekt sa môže odovzdať a kolaudácia pre električky ukončiť,“ poznamenali.
Narážali tým na snahu DPMK a mesta zrušiť trolejbusovú dopravu v Košiciach. Hovorí sa, že po rekonštrukcii električkových tratí by sa už trolejbusy nemali vrátiť do výpravy a majú byť natrvalo nahradené autobusmi.
Vie niekto odkiaľ kam išiel ten tbus? A sú nejaké fotky? Treba ich šíriť!
Reakcia na: tbus #78571:
Lenže Košice sú Košice a Banská Bystrica je Banská Bystrica. Aj keď majú možno podobný príbeh, ale ich vedenie sa aspoň spamätalo narozdiel od nášho, ktoré je proti trolejbusom.
Reakcia na: Dimi #78563:
Nevidel som túto informáciu,ale keď som v uliciach ten trolejbus videl,tak to bolo ako keby som videl ufo ?
Noooo... Ak to vezmem čiste politicky, tak je vcelku možné, že nejaké tie vozy sa na L71, L72 nasadia. Prečo? Idú voľby a Smer je populisticko-"socialistická" strana, čiže všetko dianie je podľa mňa u nich citlivo vnímané a Košice sú veľmi významné, čo sa týka podpory Smeru. Určite sú denne monitorované miestne médiá, diskusie, facebook, atď., vyjadrenia a nálady voličov. Určite sú im známe stále častejšie výpady proti RR a stupňujúca sa kritika občanov za spackaný priebeh IKD, pokusy zlikvidovať trolejbusy, pochybné nákupy vozidiel, celkovo laxný prístup vedenia mesta na čele s RR, zavádzanie, jalové sľuby... Tentoraz nejde Smeru "iba" o primátorky, ale o oveľa viac, je posledná šanca VYHRAŤ! ...A môcť všetko! Takže je vcelku možné, že trolejbusy do toho marca-apríla budú akože jazdiť, možno aj na rozkaz od Hranatého, aby nám do dňa D zapchali huby... ?

Občan v tejto krajine predsalen EXISTUJE! Raz za štyri roky, na pár hodín! Good night! ?
Reakcia na: Deluxe700 #78569:
V Banskej Bystrici tiez zrusili trolejbusy, a po necelych dvoch rokoch zacali jazdit znova. Tiez sa trolejbusova prevadzka rusila, pretoze vozidla boli stare a neefektivne a porovnavali sa s novymi autobusmi. Poctom vozidiel je pritom prevadzka v BB porovnatelna s Kosicami (tiez maju len okolo 30 kusov, u nas ich bolo 27, denna vyprava v BB je 21 vozidiel, u nas je 18). Odkedy sa trolejbusy vratili v priebehu par rokov obmenili vozidlovy park tak, ze dnes dokazu vypravit komplet NP vypravu. Ked sa chce, da sa.
Reakcia na: Deluxe700 #78569:
O tom ani nikto z tunajsich nepochybuje...bohuzial.
Reakcia na: Crossfire #78568:
Neverím ! ? Ale určite to robia len kvôli tomu, aby im skolaudovali tú trať na štúrovej keďže tie trolejbusové vedenia boli súčasťou tej rekonštrukcie. Čiže sa nemusíme obávať spustenia trolejbusov do plnej premávky ?
Reakcia na: Deluxe700 #78566:
prave vysiel z garaze .. vozidlo #2002
Aby sme tu len nekritizovali, tak musím pochváliť tých, ktorí navrhli, naprojektovali a zafinancovali nový záliv zastávky Grunt v smere na Mašu, ktorý vzniká v súvislosti s výstavbou nového marketu. Kasselské obrubníky a dĺžka 18 metrov nie sú štandardom ani v centre, nie to na valale ?
Reakcia na: Dimi #78563:
Odkiaľ máte tú informáciu ? Kde sa o tom píše ? Pokiaľ to neuvidím čierné na bielom alebo fotky tak neverím ?
Reakcia na: veteran #78560:
Keďže na Slovensku nie je ani kilometer VRT, na tom to snáď záležať nebude...
Reakcia na: master5228 #78552:
Tie prístrešky :))) Tiež vytiahli asi staré skladové zásoby.
Reakcia na: Dimi #78559:
POZOR, ZMENA CASU JAZDY!! POSUNULO SA TO NA CAS MEDZI 20.00 - 22.00 !!
Reakcia na: monoblok #78561:
No v intraviláne mesta to 160 km/h nebude určite.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.