Ukážkové zadelenie vodiča ED aj s novou nočnou službou (N8151) od 23:00 do 05:00 na brúsiaci voz. Vodičov čo budú takto slúžiť na BV v noci je dohromady 12.
Síce sa zmení pomer ekologickejšej a menej ekologickej dopravy, no v absolútnych číslach by počet výkonov autobusov neklesol. Keďže sa ale doslova píše, že sa musí znížiť PODIEL autobusovej dopravy, máš pravdu. Niekto sa zle vyjadril a teda ak sa oficiálne uvádza toto znenie, €urofondy by sa mali dať použiť aj na rozšírenie počtu vozidiel.
" Nebudú podporované projekty, pri ktorých zároveň spolu so zvýšením podielu
trolejbusovej, električkovej dopravy, prípadne dopravy na CNG nedôjde k zníženiu
podielu autobusovej dopravy na naftu, prípadne benzín. "
--->>> existuje vôbec taký projekt, aby zvýšením podielu niečoho nedošlo k zníženiu podielu zvyšnej časti? Mne matematika hovorí, že nie.
btw EÚ je schopná zafinancovať kdejakú kravinu, v jednom rumunskom meste z fondov postavili električkovú trať, kde teraz jazdí v pracovné dni 1 pár spojov denne (!)
Ale keď vláda nastaví podmienky operačných programov tak idiotsky ako u nás, tak si skrátka nekúpime ani zimné gumy do električky...
Nové električky sú super, lenže kde s nimi? Na 1. košickú podzemku na Jazere? Nevraviac, že na ne treba servisné zázemie a to tu nieje (len sa to raz dávno sľubovalo). €Ú na to €€€ nedá (ledaže by sa istá časť prostriedkov na to použila). A radšej by som bol rád keby boli intervaly lákavejšie ako cestovať novou tram raz za 20 minút. Iste, ukázať pár nových tram by bolo pre súčasných zúfalcov vo vedení mesta dobrá kampaň...
Zvýšiť výpravu ED na úkor AD? Ale veď aj AD má málo (beriem do úvahy problémové linky, ktoré ráno len tak tak poberajú)! Niet komu zobrať, kto by mal veľa a zároveň druhému pridať.
Zobral som si Dekánkovo linkovanie električiek a na to urobil v rámci šotoušstva a vyplnenia voľného času v práci ? cestovné poriadky, ako by som si to predstavoval ja: http://www.edisk.sk/stahni/43517/CP-ED_2.xls_125KB.html
Re #3629 Isidor: U TD sa dajú stiahnuť intervaly z 15 na 12 minút, za predpokladu prejazdov medzi 71 a 72 (ale neviem koľko vozov by na to bolo treba voči dnešnému stavu, ale určite ich nebude 20).
Kto povedal, že ich má byť 15-20? Kto povedal, že masívne posilnenie? Dajme tomu 5-10 vozidiel a interval stačí 4 minúty. Súčasná sieť TD zabezpečuje hlavné vzťahy Furča-Mier/Ml.bašta a KVP-NO. Úseky L50, kde trolejbus nechodí, sa dajú riešiť inak (v novom LV napr. 15N).
Keby sa chcelo, šlo by to... A napokon, projekt môže byť aj kombináciou nákupu trolejbusov a električiek.
a hneď sa ti ozve jedna polovica Furče, že oni nechcú trolejbusy na KVP "okolo sveta", ale L18, a druhá polovica, že nechcú trolejbusy na NO "okolo sveta", ale L15 ? Posilňovanie trolíkov až pokiaľ? 2-3 min. sedlový interval? Po tej jedinej trati, čo máme (a všetci ostatní povinne prestupovať)? To mi príde príliš kruté. Vieš si reálne predstaviť posilenie o 15-20 nových vozidiel na súčasnej "sieti"? Aká je výprava na L50, L55 (v podieli k ich úsekom v súbehu s TD)?
Napokon ale, keby mesto naozaj chcelo (čo akože vieme všetci, že nechce), tak vraziť nejakých 3 mil. EUR do dostavby trate NMM-KVP, hoc aj na úver, by istotne šlo - a hneď by bolo kam nasadiť nové vozy. Ale tak Košice...
Re #3627 PTI: rád si vypočujem návrhy na náhradu autobusov posilnenými električkami...
Inak miest, ktoré žiadali (opakovane) a nedostali (zatiaľ), je samozrejme viacero. Ale súhlasím, nie je to dôvod nepodať projekt znova (len by som si nerobil veľké nádeje).
Nákup x NP trolejbusov za účelom posilnenia intervalov TD, náhrada autobusového NP spoja L71 trolejbusom a náhrada súbežnej L50 posilnením TD, vyradenie x autobusov.
Napríklad...
Je to šité najmä na mestá, ktoré majú vybudovanú električkovú a trolejbusovú trakciu, ale s vylúčením Bratislavy. V hre je 13,5 milióna EUR. Košice sú v tom jediné, ktoré môžu dostať grant na nové električky. Dnešná výprava a linkovanie poskytuje neskutočné možnosti zvýšenia podielu električkovej dopravy na úkor autobusovej. Nie je tu čo váhať, rozmýšľanie spôsobom "už nám raz dali, kašlime na to" je obrovskou chybou. Ani sa nedivím, že nám poskytované granty z EU odchádzajú naspäť do únie....
kompetentní reagovali na predošlé výzvy (toto je tretia v poradí) a výsledkom je 9 mil. EUR na zhruba 19 CNG autobusov: http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7620
Nezdá sa mi pravdepodobné, že by jedno mesto dostalo dvakrát po sebe schválený príspevok. Okrem toho, podmienkou pre projekty zahŕňajúce nákup električiek/trolejbusov je zníženie podielu naftovej autobusovej dopravy, lenže na výstavbu nových tratí sa nedá žiadať nič (z vlastného vrecka to mesto asi nepostaví) a masívne posilnenie na súčasných tratiach si ťažko predstaviť.
Nakoniec pominiem klebetu o tom, že DPMK dostal z magistrátu zakázané žiadať o niečo iné ako CNG busy...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA