" Nebudú podporované projekty, pri ktorých zároveň spolu so zvýšením podielu
trolejbusovej, električkovej dopravy, prípadne dopravy na CNG nedôjde k zníženiu
podielu autobusovej dopravy na naftu, prípadne benzín. "
--->>> existuje vôbec taký projekt, aby zvýšením podielu niečoho nedošlo k zníženiu podielu zvyšnej časti? Mne matematika hovorí, že nie.
btw EÚ je schopná zafinancovať kdejakú kravinu, v jednom rumunskom meste z fondov postavili električkovú trať, kde teraz jazdí v pracovné dni 1 pár spojov denne (!)
Ale keď vláda nastaví podmienky operačných programov tak idiotsky ako u nás, tak si skrátka nekúpime ani zimné gumy do električky...
Nové električky sú super, lenže kde s nimi? Na 1. košickú podzemku na Jazere? Nevraviac, že na ne treba servisné zázemie a to tu nieje (len sa to raz dávno sľubovalo). €Ú na to €€€ nedá (ledaže by sa istá časť prostriedkov na to použila). A radšej by som bol rád keby boli intervaly lákavejšie ako cestovať novou tram raz za 20 minút. Iste, ukázať pár nových tram by bolo pre súčasných zúfalcov vo vedení mesta dobrá kampaň...
Zvýšiť výpravu ED na úkor AD? Ale veď aj AD má málo (beriem do úvahy problémové linky, ktoré ráno len tak tak poberajú)! Niet komu zobrať, kto by mal veľa a zároveň druhému pridať.
Zobral som si Dekánkovo linkovanie električiek a na to urobil v rámci šotoušstva a vyplnenia voľného času v práci ? cestovné poriadky, ako by som si to predstavoval ja: http://www.edisk.sk/stahni/43517/CP-ED_2.xls_125KB.html
Re #3629 Isidor: U TD sa dajú stiahnuť intervaly z 15 na 12 minút, za predpokladu prejazdov medzi 71 a 72 (ale neviem koľko vozov by na to bolo treba voči dnešnému stavu, ale určite ich nebude 20).
Kto povedal, že ich má byť 15-20? Kto povedal, že masívne posilnenie? Dajme tomu 5-10 vozidiel a interval stačí 4 minúty. Súčasná sieť TD zabezpečuje hlavné vzťahy Furča-Mier/Ml.bašta a KVP-NO. Úseky L50, kde trolejbus nechodí, sa dajú riešiť inak (v novom LV napr. 15N).
Keby sa chcelo, šlo by to... A napokon, projekt môže byť aj kombináciou nákupu trolejbusov a električiek.
a hneď sa ti ozve jedna polovica Furče, že oni nechcú trolejbusy na KVP "okolo sveta", ale L18, a druhá polovica, že nechcú trolejbusy na NO "okolo sveta", ale L15 ? Posilňovanie trolíkov až pokiaľ? 2-3 min. sedlový interval? Po tej jedinej trati, čo máme (a všetci ostatní povinne prestupovať)? To mi príde príliš kruté. Vieš si reálne predstaviť posilenie o 15-20 nových vozidiel na súčasnej "sieti"? Aká je výprava na L50, L55 (v podieli k ich úsekom v súbehu s TD)?
Napokon ale, keby mesto naozaj chcelo (čo akože vieme všetci, že nechce), tak vraziť nejakých 3 mil. EUR do dostavby trate NMM-KVP, hoc aj na úver, by istotne šlo - a hneď by bolo kam nasadiť nové vozy. Ale tak Košice...
Re #3627 PTI: rád si vypočujem návrhy na náhradu autobusov posilnenými električkami...
Inak miest, ktoré žiadali (opakovane) a nedostali (zatiaľ), je samozrejme viacero. Ale súhlasím, nie je to dôvod nepodať projekt znova (len by som si nerobil veľké nádeje).
Nákup x NP trolejbusov za účelom posilnenia intervalov TD, náhrada autobusového NP spoja L71 trolejbusom a náhrada súbežnej L50 posilnením TD, vyradenie x autobusov.
Napríklad...
Je to šité najmä na mestá, ktoré majú vybudovanú električkovú a trolejbusovú trakciu, ale s vylúčením Bratislavy. V hre je 13,5 milióna EUR. Košice sú v tom jediné, ktoré môžu dostať grant na nové električky. Dnešná výprava a linkovanie poskytuje neskutočné možnosti zvýšenia podielu električkovej dopravy na úkor autobusovej. Nie je tu čo váhať, rozmýšľanie spôsobom "už nám raz dali, kašlime na to" je obrovskou chybou. Ani sa nedivím, že nám poskytované granty z EU odchádzajú naspäť do únie....
kompetentní reagovali na predošlé výzvy (toto je tretia v poradí) a výsledkom je 9 mil. EUR na zhruba 19 CNG autobusov: http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7620
Nezdá sa mi pravdepodobné, že by jedno mesto dostalo dvakrát po sebe schválený príspevok. Okrem toho, podmienkou pre projekty zahŕňajúce nákup električiek/trolejbusov je zníženie podielu naftovej autobusovej dopravy, lenže na výstavbu nových tratí sa nedá žiadať nič (z vlastného vrecka to mesto asi nepostaví) a masívne posilnenie na súčasných tratiach si ťažko predstaviť.
Nakoniec pominiem klebetu o tom, že DPMK dostal z magistrátu zakázané žiadať o niečo iné ako CNG busy...
A pri pohľade na prvé 2 fotky si o pár rokov budeme hovoriť: To musel byť veľmi čudný ten január 2007, keď ľudia chodili v krátkych rukávoch a na Hlavnej trolejbus... ?
no to hej, to je pravda, buď tam šplechnu asfalt, alebo to ostane ako na Južnej , alebo tam opäť dajú tie kocky, čo by bola tiež pekná dobovo vyzerajúca alternatíva.
Re #3615 Nodes: neviem, či starostlivosť o zátrávnený zvršok spočíva aj v niečom viac, ako je kosenie trávy, ale ak nie, tak by sa o to starali tí istí, čo sa teraz starajú o ten pseudoparčík (asi SMZ ), z južnej strany by sa len ten park o niečo zúžil a zo severnej by sa trávnik rozšíril o tých 6 - 7 metrov na zvršok. Ale hovorím, neviem, či tam je potom aj iná údržba naviac, ak je tam trávnik, ak áno, samozrejme beriem späť .
Každá cesta síce pomenovaná byť nemusí, ale ak by sa domy stavali len po jej okraji, tak by zrejme ostala Smutná aj naďalej. Mimochodom, kedysi sa volala Cintorínská, lenže po pričlenení ku Košiciam sa názov musel zmeniť, lebo ulica s rovnomenným názvom už v meste bola.
Re #3618 Peter55: Navyše aj popis k "zahmlenej" fotke si ešte asi nikto nevšimol.
No iste, ale Smutná sa nerozdelila, ostala ako predtým. To, čo je dnes ulica K lesu, bola predtým obyčajná poľná cesta bez názvu. Aj keď v podstate ide o jej pokračovanie, neviem, či by sa dobre predávali pozemky na ulici s názvom Smutná. ? Ale tak sú aj horšie adresy... Korýtková, Vyhoňská, Mongolská, atď... ?
No je to krasne, ale... zasmejme sa. Ved sme v Kosiciaaaach :D:D:D ? ? ? ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI
http://www.opzp.sk/downloadfile/vyzvy/2009-10-27-vyzva-3.1-II/00-ovzdusie-3.1-II/00-vyzva-OPZP-PO3-09-4.pdf