Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: monoblok #11431:
Ja im v nijakom prípade za pravdu nedávam.

Delfín je koncepčne kvalitnejšie vozidlo - jazdné vlastnosti, viac miest dostupných z podlahy "bez schodíka" atď. Mravec má tých miest v NP časti rádovo menej, stále ale má WC pre imobilných, klímu, informačný systém, je tam aj istá miera nízkopodlažného nástupu. Zároveň ale nie je to vozidlo koncepciou patriace do moderného prímestského dopravného systému.

Rozhodne nie je možné hovoriť o nijakom rozvrate dopravy pod Tatrami alebo o cielenom sťahovaní železničného odpadu z celej republiky na východ a nie je jediný dôvod hádzať sa o zem a budovať kult kolektívneho ubližovania. Nezaradili tam predsa interpiciexpresy 810+011+011 s malými výklopnými okienkami a lavicami s koženkou.
Reakcia na: Dispecer #11428:
Na trať Žilina Rajec v pohode, do Ľubovne asi tiež, ved tam aj taķ majú úniky cestovného a nevedia s tým nič urobiť.
Ak by si k tým vozňom pridal nejaký riadiaci a nemusel obiehať takú súpravu, tak na ramená KE CnT a KE HE v pohode. Len by to chcelo ešte aspoň nejaký vozeň s nízkou podlahou.
Reakcia na: veteran #11425:
Sám píšeš, že delfín je kvalitnejšie vozidlo ako mravec, takže im dávaš za pravdu, ze znižujú kvalitu vlakov. Ale súhlasím, ze ich vyjadrenie je blbosť. S tým, ze delfíny a elefanty toľko stoja veľa PSK neurobí, to im nakreslia v ZSSK. Jazdia vôbec nejaké dunihlavy Košice Prešov? Minimálne elefant znamená garanciu nizkopodlazneho spojenia, aj ked mnoho zastávok na východe na to nie je usposobenych.
Reakcia na: veteran #11429:
Ja nikde netvrdím, že byť na mieste ZSSK, že by som urobil niečo inak.

To, čo považujem za chybu je vozidlová politika ZSSK, ktorá viedla k vzniku radu 813, resp. Mravcov. To popri marketingu ZSSK, ktorý sa snaží ukázať železničné vozidlá ako čisté, moderné a pohodlné, vyznieva trošku dosť rozporuplne.

A zároveň je divné, že okrem nedávneho prenájmu rušňov sa akosi pri VO na vozidlá nevie žiaden iný výrobca železničných vozidiel, ktorí majú zákazky naprieč celou Európou a veľa železničných dopravcov ich výrobky bez väčších problémov používa, ako niektorý zo slovenských výrobcov alebo istý český výrobca. A potom tu máme vozidlá vo vozidlovom parku ZSSK, ktoré majú "povesť skôr nehnuteľností ako hnuteľností"...

A za ďalšiu chybu považujem prapôvodnú príčinu celej tejto situácie na MDV SR.
Reakcia na: Dispecer #11428:
Ale to sa posúvame niekam úplne mimo to, čo sa tu snaží narozprávať PSK.

Samozrejme, že na osobáky s jazdnou dobou hodinu, hodinu dvadsať je najideálnejšia jednotka, ktorou vyjazdíš radikálne viac, ako nevratnými súpravami.

Ale vedie sa na túto tému diskusia? Máš na toto urobený grafikon? A najzásadnejšia otázka - ako k tomuto európskemu štandardu S-Bahnu prispievali tie dve nešťastné jednotky 671? V podstate nijako.

Pri súčasnom stave vozového parku, berúc do úvahy obmedzenú kapacitu stanice v Žiline (nemáš tam teraz veľa šancí nechať obiehať rušeň) a dopyt po vlakoch na západnom Slovensku: Aký má význam držať v Košiciach dve "nízkopodlažné jednotky", ktoré pokrývajú minimum vlakov, keďže sú zobehované po celom východnom konci republiky a na konečných postávajú aj dve hodiny kvôli štrbavému a v koncových úsekoch často netaktovému (!!) grafikonu?

Nijaký. Za tejto situácie nijaký, žiaľ. To ale akosi nedáva právo nikomu klamať o tom, že sa sem zhŕňa všetok odpad z republiky. Ja chápem, že sa treba hádzať o zem poriadne, nech to je počuť, ale príde mi to dosť detinské.

A tiež chápem, že je to pred verejnosťou veľmi ľúbivé horekovať, ako z toho hnusného západu pobrali všetko nové. Akurát, že takého navodzovanie skupinového ukrivdenia je čistá blahovčina.
Reakcia na: veteran #11427:
Ja si dovolím básnickú otázku iného druhu: Či vozidlá koncepcie Mravca patria vôbec do regionálnej dopravy európskeho štandardu v roku 2020, či 2050...

A taktiež či súpravy zložené z rušňa a vozňov Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer patria na regionálnu dopravu typu S-Bahn...
Reakcia na: Dispecer #11424:
Ale minimálne to nie je bohapustá lož, aké do éteru vypúšťa urazený Majerský & Co. Lebo dátumom výroby je mravec nové vozidlo, otázka či aj koncepcia zapadá do roku 2020. Naproti tomu sprostosti o rozvrate dopravy a že z východu sa robí smetisko vlakov sú empirická lož.

(Ale potom je na diskusiu, či aj Beer (nie) je/(ne)bol nový vozeň, aj Bpeer, Apeer, Aeer, Bmeer, prakticky všetky WR... Bmz je nový vozeň?)
Reakcia na: monoblok #11423:
Áno, a preto je v Žiline napísaných dokopy 18 turnusových dní pre 660/661, však?

Tie 671 tam idú dočasne, do dodania všetkých 660/661.

Zvýšená potreba tam prakticky nevznikla nijaká, ak aj, tak sa vyrovnáva nočnými závozmi súprav od Ex 14x a RR 7xx.
Reakcia na: monoblok #11422:
Akurát že ani jeden z tých bodov nedáva prešovskej samospráve jediný dôvod lživo tvrdiť, že „z východu vzali všetky nové vlaky“.

Keď ich pristihneš pri klamstve, tak z nich vypadne, že oni tým mysleli len profil Košice–Prešov.

Teda nie, stiahnutie dvoch poschodových jednotiek, ktoré robili putovnú výstavku od Lipian až po Čiernu a pokrývali vlaky úplne náhodne – ako to vyšlo so obehu, nijako neznižuje/nerozvracia kvalitu dopravy na trati 188.

A mimochodom, obstarávajú sa jednotky, obstarávajú sa vozne na regionálku a štartovať má aj IDS Východ, do ktorého sa postupne zaintegruje aj železnica.

A mravce... 840 aj s toľkými rokmi za sebou predstavuje kvalitnejšie vozidlo a je za tejto situácie ďaleko logickejšie ho nechať jazdiť riadne takty ako držať celú flotilu v Poprade v totálne štrbavých turnusoch, keď raz stoja v depe 4 jednotky a inokedy je ešte treba vypraviť 812, lebo sú 840ky rozlezené kade-tade po konečných v regióne a vypraviť nejaký rušiaci víkendový posilák je už bez 812 nemožné.
Reakcia na: veteran #11421:
"Mravec nie je nijaký zázrak modernej techniky, ale hovoriť kvôli nemu o "rozvrate dopravy pod Tatrami"... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je sprostá demagógia."
Nie je demagógia aj toto vyjadrenie ZSSK?
"Opravovne ŽOS Zvolen túto modernizáciu dokončili v roku 2017, podľa Kováča je potrebné sa na ne pozerať ako na nové vlaky."
Inak neviem prečo spomínaš bratislavské Sko, tie súpravy pôjdu do Žiliny, lebo bude väčšia potreba kvôli rekonštrukcii tamojšieho uzla. Sko by inak malo fungovať aj v Košiciach, len ŽSR nemajú prachy, objednáva ich MD a kraj o integrácii len sníva.
Reakcia na: veteran #11421:
1) Klasická súprava nie je nízkopodlažna, aj ked neviem, či sú vobec zastávky upravené na nizkopodlaznost. Súprava so 162 určite nemá také zrýchlenie ako elefant, rozdiely sa určite nájdu
2) Povedzme si pravdu, 460 už nemali jazdiť minimálne 10 rokov a ze je GVD nakreslený s 2h postavanim niekde nie problém kraja, je to výsledok práce ľudí na MinDop a vrecka, z ktorého sa tá doprava platí.
3) Radšej by som videl väčšiu snahu kraja spraviť normálny IDS, tie náhodne výstrely, ako jazdia bus a vlaky v kraji bez integrácie su na smiech, bez ohľadu na to, ze vlaky objednáva MD a nie kraj.
Delfíny už majú svoje nabehane, Mravce sú mladšie, logicky by teda tie mali ísť na trať, kde majú väčší obeh,nehovoriac o tom, že majú skúsenosti s údržbou, o presune údržby a jej poklese by vedel hovoriť Zvolen po presune údržby 757 do KE.
Ono je až zarážajúce, aký humbuk (a s koľkými recykláciami toho istého vyplakávania v éteri) dokázala vyprodukovať Turčanovej a Majerského administratíva.

Už som videl všelijaké skríny z ksichtokníh, vyberám najlepšie hlody:
1. Zobrali NÁM NAŠE obľúbené poschodové jednotky.
Ďalší príklad bohužiaľ stále prítomného zmýšľania záslužilých ajznboňákov.

2. Ale my nechceme klasické súpravy.
Už keď im aj človek nejakým zázrakom vysvetlí, že tie dve EPJ boli nahradené vozňami, ktoré majú klímu, miesto na bicykle, wi-fi a zásuvky, tak príde argument, že klasické súpravy nechcú, lebo majú pomalý rozbeh. Čo je naozaj ušľachtilá požiadavka, akurát pri súčasných traťových pomeroch v podstate nevalidná. Prakticky nijaká výhoda jednotky oproti klasickej súprave sa na trati 188 nemá ako prejaviť (lebo grafikon, lebo trať, lebo...).

3. Ako my máme teraz vysvetliť nutnosť rezidenčného parkovania?
V Prešove totiž platí, že jedine EPJ tvoria atraktívnu dopravu a tie dve náhodne jazdiace a po grafikone rozhodené jednotky boli super a teraz to bude katastrofa, ktorá vyženie kvantá ľudí z verejnej dopravy a oni na základe toho musia zaviesť rezidenčné parkovanie.

A teraz fakty.
Turnusová potreba EJ r. 460 klesá.
GVD 2011: 9
GVD 2015: 9
GVD 2016: 7
GVD 2019: 7
GVD 2020: 5
GVD 2021: 4

Nahradzované najmä novými vozňami Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer, tohto roku jedna jednotka dočasne nahradená súpravou Bc+Bc+BDs+Bc+Bc (do príchodu ďalšej várky nových vozňov a jednotiek).

EPJ v Košiciach boli len súčasťou putovnej výstavky tohto typu vozidiel, úplne chorej antikoncepcie. A čo bolo ešte horšie, výhoda možnosti rýchleho obratu na konečnej bola v podstate nevyužitá. V Čiernej to stálo aj zo dve hodiny, Lipany na tom neboli o nič lepšie. Po krátkej anabáze v Žiline sa presunú tam, kam patria - na preťažené bratislavské Esko, ktoré ešte pred aktuálnym koronabordelom malo niekedy problém pobrať cestujúcich a kde sa musia vyťažovať súpravy zo všetkého možného (Zemplín, Poľana, 8xx rýchliky atď.), len aby zavedené vlaky malo čo odviezť.

Mravce: Toto asi neteší nikoho, avšak niečo sa niekde vziať muselo a to v šibeničnom termíne. Logicky sa siahlo po 840 a byť "decision-maker" v ZSSK, tak urobím presne to isté. Stačí si pozrieť turnusové skupiny z GVD 2020. Pendl Studený Potok - Tatranská Lomnica - jednotka prestála 65% turnusového dňa na konečnej. TS na osobáky do Ľubovne - jeden z turnusových dní v (X) mal tiež ohromné prestoje - pri tom slabom grafikone nebolo čo vykonávať, len jeden závoz do Ľubovne a dva do Kežmarku, nič ďalšie. Na trati BA-DS-KN budú tieto jednotky využité oveľa efektívnejšie, vyššie denné priebehy, vyššie číslo prepravených cestujúcich. Mravec nie je nijaký zázrak modernej techniky, ale hovoriť kvôli nemu o "rozvrate dopravy pod Tatrami"... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je sprostá demagógia.
Reakcia na: Dispecer #11419:
Ten článok je bez platby neprístupný a preto nedá sa z neho dozvedieť jadro. Tu som našiel niečo prístupné: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7916-Pravda-o-vlakoch-na-vychode-Slovenska/
FOTO: Zastávka MHD, na ktorej sa môžete cítiť ako bezdomovec
https://www.tvkosice.sk/video/5fb6ad84fdd35064e3260277
Silné reči nedávno riešili trolejbusy (aj v Košiciach):
https://fb.watch/1DQOeq3vjV/
Reakcia na: Dispecer #11410:
Ja by som to požadoval iba preto, že sa zmenil vzhľad a fungovanie stránky.
Marketingári Pražskej integrovanej dopravy v kampani za zostávanie ľudí doma počas koronakrízy premenovali stanice metra na mape: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pid-prejmenoval-mapu-metra-kvuli-viru.A201017_133402_praha-zpravy_hv
Reakcia na: mi.v #11413:
Aj keby sme ju mali, ako dlho by sme ju vedeli udržiavať tak, aby sa po nej skutočne dalo jazdiť 60? 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.