Reply on: 1018 #6913:
A kedy to pracovnik nahrava do jednotlivych busov? Ked ma volno ,alebo len namatkovo vlezie do garaze a natiahne to len do tych vozov, co su odstavene, alebo nedajboze na konecnej? To, ci sa vo voze hlasie zastavky, zalezi od svedomitosti vodica, resp. jeho schopnosti zvladnut ovl. panel systemu. Treba si priznat, ze niektori nahlasia (nezobrazuju) zastavky aj preto, ze su "technicky slabsi" a su radi, ked na konecnej zmenia smer linky. A pritom im postup ovladania moze byt niekolkokrat vysvetleny.
1018
Trochu by som rozdelil to, o com ste pisali na 2 okruhy:
1., Ano, velmi casto vychadzaju nove a nove verzie. Suvisi to s divnou podnikovou politikou, ked sa takmer kazdy mesiac meni nejaka linka, ina sa rusi, dalsia zavadza. A ked nie to, tak sa zmenia aspon tarifne pasma. Zahrnut tieto zmeny v ramci pripravy do odborneho softwareu je urcite minimalna praca v porovnani s nabijanim do vozidiel, ktore je vzhladom na pocet pracovnikov a pocet vozidiel velmi pracne. Ale z mojej strany - strana pripravy - nedokazem tomu zabranit, rovnako tak, ako pracovnik, ktory sa stara o nahravanie. Okrem toho su chore aj terminy - napr. 1.1. sa da ziadost na KÚ a Magistrat o zmenu linky, 20.1. pride suhlas a od pondelka 26.1. ma linka uz premavat. Je jasne, ze sa to neda nahrat v momente do vsetkych vozov. Ale ani nahravat vopred, lebo suhlas prist nemusi a bolo by to zbytocne (vid moj dnesny prispevok na Diskusnom fore o linke L9).
2., Dlhodobo sa uz prestalo s upravami vyzoru systemu, ostatne 3 verzie su rozdielne len v minimalnom meritku. Nic sa uz nezdokonaluje, nezavadza, to som pisal cca pred 4 - 5 mesiacmi na tomto fore. Spominany zasah sefstva do vyzoru (zrusenie preblikavani) nie je konecny a zrejme ani nikdy svetlo sveta neuzrie.
A este na okraj veci - ak tu niekedy spominam vozidla, ktore nehlasia, tak je to preto, lebo som si na 100% isty, ze maju verziu schopnu hlasenia, aktualnu pre danu linku a bez chyb. Ja urcite poznam vsetky jednotlive verzie (aj ostatne tri, ktore su si na oko podobne) a viem teda opravnene posudit, ci sa jedna o lajdackost vodica alebo nie.
Mozno by nebolo od veci, aby sa o cely elektronicky informacny system staral jeden jediny clovek - mal by na starosti pripravu, nahravanie do vozidiel a hlavne rovnomerne pre vsetky tri trakcie.
A ked uz o tom hovorim:
vcera, nedela 15/05/05 - nehlasenie zastavok cele dopoludnie vozidlo 2006, cele popoludnie vozidlo 2003.
dnes, pondelok 16/05/05 - nehlasenie zastavok cele dopoludnie vozidlo 4307 (linka 11), takisto aj vozidlo 3211 (linka 18) - vzhladom na nezapnute hlasenie zastavok ma zobrazene tarifne pasmo: 0.