Vďaka za info.
Ideálne by bolo vedieť to celé proporčne - t.j. u všetkých veľkostí evidenčný stav (ten viem k 31.12.16 - 61 kĺbových, 28x 15 m, 83x 12 m, 9x 11 m, 5x 10,5 m, 5x 9,5 m a 2x 8 m - plus k tomu ďalších 9x 11 m obstaraných koncom minulého roka) aj koľko z toho je už nepojazdných či medzitým vyradených, koľko je potrebný počet do špičky školského dňa a koľko je záloh.
Až to by ukázalo, aká je reálnosť dodržania veľkostnej skladby v prevádzke aj pravdepodobnosť náhrady poruchy rovnako veľkým vozidlom.
Kĺbová záloha je len jedna. Nedostatok klbákov je kvôli poruchám pre ktoré sú odstavené. Sú služby kde je klbák dôležitejší ako inde, napríklad služby linky X6, v ktorých sú spoje R1 na smenu do USS a podobne. Ak počas pracovného dňa príde vodič s kĺbovým autobusom do garáže na výmenu vozidla, dostane zväčša krátky autobus.
Podľa mňa nezmizli nikam, len ich počet potrebný do prevádzky je zrejme vyšší ako je únosné. Evidenčný stav sa z webu dá zistiť, je to 85. Bolo by ale zaujímavé vedieť aj to, koľko ich teoreticky má byť cez školský deň v špičke vonku.
Lebo ja som cca za posledný mesiac videl krátky bus skoro všade, kde podľa mňa teoreticky majú byť kĺbové - 10, 15, 17, 19, 36, 52 aj X... Tipujem teda, že je to na- až prešponované.
To všetko určite nebolo len nahradzovanie porúch. Ale aj tu by ma zaujímalo, koľko kĺbových busov je v operatívnej zálohe (takej, že s ním dakde na konečnej či v garáži čaká aj vodič, aby ihneď zaskočil za nahlásenú poruchu či nehodu). Tipujem, že asi nie dosť.
cedin
Lebo ja som cca za posledný mesiac videl krátky bus skoro všade, kde podľa mňa teoreticky majú byť kĺbové - 10, 15, 17, 19, 36, 52 aj X... Tipujem teda, že je to na- až prešponované.
To všetko určite nebolo len nahradzovanie porúch. Ale aj tu by ma zaujímalo, koľko kĺbových busov je v operatívnej zálohe (takej, že s ním dakde na konečnej či v garáži čaká aj vodič, aby ihneď zaskočil za nahlásenú poruchu či nehodu). Tipujem, že asi nie dosť.