A ešte ma dodatočne napadlo - veď už zo 10 rokov sú vo všetkých vozoch košickej MHD vozové čítačky a označovače lístkov (určite napojené na palubný počítač).
Odtiaľ sa údaje nedajú sťahovať a sumarizovať?
Isteže to zachytáva len časť ľudí (jednorazové lístky a elektronické peňaženky) a ešte u veľkej časti z toho nevidno výstup - ale o pomere medzi využitím rôznych liniek a skupín liniek v ich príslušných maximálnych profiloch či ako sa to volá by to mohlo niečo naznačovať...
Tie info boli staré zhruba práve vyše roka (keď som riešil bakalárku, resp. pár mesiacov po)... ? A už ich vedia aj stiahnuť z vozov a spracovávať aspoň v Exceli?
Keď tak pozerám na to kvantum celoplošných reklám na vozoch DPMK („zaneřáděné“ azda všetky typy okrem tých, čo boli získané z eurofondov), napadla ma jedna vec:
Vie tu niekto, ako DPMK zisťuje zaťaženie liniek na ich najzaťaženejších úsekoch (v zásade výstupy zo sídlisk), aby vedeli, kam a kedy majú dať koľko kapacity? Majú na to vo väčšine vozov to APC?
Lebo keď nie a robia to len klasicky odhadovaním obsadenia vozov zvonka, tak cez tie celoplošné reklamy (a to je už vari každý piaty spoj) môžu vidieť tak akurát to „velké kulové“...
No rano v spicke chapem ze na L15 maly autobus je blbost ale inak musim podotknut ze cez den ta 15stka dokonca aj v poobednej spicke jazdi klbova zbytocne v pohode by tam stacili niekde male vozy resp 15m Solarisy. A na linkach ako je napr. 71, 72, 10 klbaky neraz chýbajú.
5