Takze co sa tyka tej krizovatky, cez ktoru pod uhlom 45° prechadza el.trat, nie je nijako specialne zabezpecena, ale je to standard. Uvedeny usek cesty je vlastne sucastou dialnicneho privadzaca ku dialnici D1, naviac, je tu urcena prednost v jazde elektricke. Svetelna signalizacia sa aktivuje/deaktivuje prejazdom sluckami medzi kolajami a predstavuje poistujuci bezpecnostny prvok, aby sa pri zvysenej povolenej rychlosti predislo nechcenym dopravym nehodam. Na margo moznych odpovedi od Mat3j - nesedi ani jedno z uvedeneho .
K tomu zastavovaniu. To v skutocnosti nema nic spolocne so spominanou krizovatkou a je to tzv. bezpecnostna zastavka, kde musia zastavit vsetky vlaky (aj manipulacne jazdy a dielna). Bezpecnostna zastavka tu bola urcena po tom, ako tu doslo ku stretu vlaku s kamionom, ktory odbocoval na dialnicny privadzac. Z bezpecnostnych dovodov tu urcil DPMK uvedene zastavenie.
Asi mate takych istych nadriadenych ako my na zeleznici, ked im nieco povies, ze to alebo ono by bolo potrebne, pozeraju na Teba ako tela na malovane vrata. Aj mne pan vo funkcii odpovedal na moje zistenia protiotazkou "A na co vam to tam treba?"
tak to mas teda recht. Mali sme 1 normalne funcknu preferenciu, nie aj tu musia zrusit. Potom bola jedna, ktora fungvala sem-tam, reagovala, ked vozen prisiel do zastavky a potom skocili gule - tu zasa pri podbijani trate vytrhali...
Mat3j: Dakujem za snahu Inak tu v Ke su, co sa tyka elektriciek, dve zaujimave svetelne signalizacie zabezpecujuce ich preferencny prejazd v pozicii z vedlajsej cesty. V zakladnej polohe blika pre cestne vozidla oranzova. Po vstupe elektricky do priblizovacieho useku naskakuje cestnym vozidlam pokojna oranzova a cervena. Po prejazde elektricky sa pre cestne vozidla k cervenej prisvecuje oranzova (ako na normalnych semaforoch), len na miesto zelenej zas zacne blikat oranzova a doprava je organizovana podla dopravneho znacenia. Take asi v Ba nemate.
Esicko: nie som sice z KE ale skusim ti odpovedat: 1. Mozno je to usek na ktorom su casto dopravne nehody. 2. Mozno je to usek, ktory si vyzaduje sustredost vodica a preto ide pomaly . 3. Mozno maju od dispecerov prikaz aby tam isli pomaly. 4. Mozno su kolajnice v dezolatnom stave a tak sa vodici obavaju vykolajenia. Ak ten usek poznas vyber si spravnu odpoved . Dobre?
Na moj prispevok #234 mi nikto neodpovedal Pamatam, ako som pred 20 rokmi v Technickych novinach cital o vystavbe TGV a francuzi boli nespokojni s rychlostou proti hrotu do odbocky 160 km/h. Je niekde na Slovensku v elektrickovych tratiach aj tzv. krizovatkova (anglicka) vyhybka?
Bm: velmi pekna vyprava, len keby tak na nasej Bratislavskej 37-cke isiel niekedy Solaris . "nieje" sa pise: nie je (oddelene) . Som rad, ze sa to tu rozbieha
Viem ze rychlost nieje vsetko. Taka preferencia tu strasne chyba, keby bola cela terasa z preferenciou tak hned mame rychlejsiu elektricku.
Vladimir: Vyhybky mame stare a neudrziavane tak ako by sa mali udrziavat. Proti hrotu starym prazskym vyhybkam sa da ist 15-20 km/h . Narozdiel vyhybky DT su stavane aj na 40km/h. Lenze taku mame iba pri stojari a nikde inde.
dnes som videl 424 jazdit na L3 uz ako solo...
okrem toho kto si nebol pozriet kolajnice pri VSS kde sa vykolajili dve briky tak chodte, stoji to za to... Aj by som si ich nafotil, mat tak dig.fotak...
Je tam teraz rychlost obmedzena na 5 km/h.
Ja by som povedal, že najviac košickú električku zdržiavajú práve oblúky. A po mojich skúsenostiach v Brne viem, že 40 km/h sa do pravouhlého oblúka ísť dá. Problémy tam nerobia ani výhybky. DP by mal podľa mňa mal zamerať viac na oblúky a zvyšovanie prejazdnej rýchlosti v nich.
No jasne ze nie v oblukoch a nie proti hrotu vyhybkiek. BKV v Kosiciach neplni svoj ucel. Moze sa inac jazdit aj viac sam som bol svedkom 97km rychlosti v meste (Blava) a to na T6ke. Skus si predstavit stadion LOky a Vazec za 20 minut. No proste parada.
A trochu z vypravy 15: 5239
18: 4305, 5223
27: 3201
29: 5228
30: 3504
34: 3211
37: 3508, 3205, 3511
Kto by mi vedel vysvetlit? Linka 9 v smere na jazero tesne pred zastavkou Autokemping krizuje cestu, krizovanie je zabezpecene specialnou svetelnou signalizaciou. Pytam sa, preco vzdy kazda elektricka takmer zastavi, nezriedka aj zastavi asi 200m pred tymto krizenim so signalizaciou?
Sarko
Takze co sa tyka tej krizovatky, cez ktoru pod uhlom 45° prechadza el.trat, nie je nijako specialne zabezpecena, ale je to standard. Uvedeny usek cesty je vlastne sucastou dialnicneho privadzaca ku dialnici D1, naviac, je tu urcena prednost v jazde elektricke. Svetelna signalizacia sa aktivuje/deaktivuje prejazdom sluckami medzi kolajami a predstavuje poistujuci bezpecnostny prvok, aby sa pri zvysenej povolenej rychlosti predislo nechcenym dopravym nehodam. Na margo moznych odpovedi od Mat3j - nesedi ani jedno z uvedeneho .
K tomu zastavovaniu. To v skutocnosti nema nic spolocne so spominanou krizovatkou a je to tzv. bezpecnostna zastavka, kde musia zastavit vsetky vlaky (aj manipulacne jazdy a dielna). Bezpecnostna zastavka tu bola urcena po tom, ako tu doslo ku stretu vlaku s kamionom, ktory odbocoval na dialnicny privadzac. Z bezpecnostnych dovodov tu urcil DPMK uvedene zastavenie.