Kĺbová záloha je len jedna. Nedostatok klbákov je kvôli poruchám pre ktoré sú odstavené. Sú služby kde je klbák dôležitejší ako inde, napríklad služby linky X6, v ktorých sú spoje R1 na smenu do USS a podobne. Ak počas pracovného dňa príde vodič s kĺbovým autobusom do garáže na výmenu vozidla, dostane zväčša krátky autobus.
Podľa mňa nezmizli nikam, len ich počet potrebný do prevádzky je zrejme vyšší ako je únosné. Evidenčný stav sa z webu dá zistiť, je to 85. Bolo by ale zaujímavé vedieť aj to, koľko ich teoreticky má byť cez školský deň v špičke vonku.
Lebo ja som cca za posledný mesiac videl krátky bus skoro všade, kde podľa mňa teoreticky majú byť kĺbové - 10, 15, 17, 19, 36, 52 aj X... Tipujem teda, že je to na- až prešponované.
To všetko určite nebolo len nahradzovanie porúch. Ale aj tu by ma zaujímalo, koľko kĺbových busov je v operatívnej zálohe (takej, že s ním dakde na konečnej či v garáži čaká aj vodič, aby ihneď zaskočil za nahlásenú poruchu či nehodu). Tipujem, že asi nie dosť.
Gabi93