Ja s vami súhlasím, iba poukazujem aj na opačnú stranu problému, ktoré si spôsovuju často sami cestujúci. Kočiar na zastávke vidieť, ale na mnohých zastávkach zastavuje viacero liniek, a vodič hneď nevie, či chce s kočiarom nastúpiť do jeho autobusu, alebo až do ďalšieho. Netreba sa báť dať znamenie, to nie je žiadna hanba, predíde sa tým mnohým nedorozumeniam. ?
A ešte jedna vec, ak sa niekto ťažko pohybuje, tak by mal nastupovať do prvých, resp. druhých dverí, aby ho vodič VIDEL - často sa stáva že niekto pomalší nastupuje úplne dozadu, kde vodič nemá šancu vidieť, ak je autobus plný. A rovnako to platí aj pri vystupovaní, vodič už zatvára dvere a v tom z posledných dverí vidí akurát vytrčať nohu alebo barličku. Kamery má asi iba polovica autobusov, v starších typoch nie je šanca cez malé zrkadlo (a stojacich ľudí) vidieť na posledné dvere, "za roh". To isté u električiek. Prikladám foto pre ilustráciu, aký výhľad má vodič.
viete my invalidi / ZŤP pokiaľ nemáme paličku alebo barle tak to na nás nevidno a pokiaľ vozík, kočík nie je dostatočné znamenie pre vodiča, tak neviem. A pokiaľ stojí staršia žena s nákupným vozíkom na zastávke, tak jej iste pomôže pokiaľ sa pristaví autobus tak, aby mohla vozík vytiahnuť hore po kolieskach a nemusela zísť dole na vozovku, ako je to potrebné pokiaľ autobus zastaví 1/2 až 1m od zastávky,a odtiaľ kompletne dvíhať naplnený vozík, nehovoriac o tom, ako ťažko sa nastupuje do takej výšky pokiaľ máte problém, čo skoro každý starší človek má. A keď sa dostaneme hore tak ihneď zatvorí dvere a pohne autobusom a s vozíkom je dosť obtiažne si nájsť miesto, nehovoriac o tom, že sa človek nestihne ani chytiť. Podobne to často vidím aj u ľudí s barlami alebo paličkou. Verím, že vodiči majú stanovené presné odchody, ale trochu ohľaduplnosti by nezaškodilo. Verte mi, že pokiaľ by išlo len o pár centimetrov, ako píšete, tak by som o tom tu nediskutovala.
Ako informovala hovorkyňa košického dopravného podniku Michaela Karaffová, ťažký a mokrý sneh spôsobil problémy na rýchlodráhe do spoločnosti U. S. Steel Košice, kde ráno okolo piatej došlo k poškodeniu trolejového vedenia a zberača elektriny (pantografu) električky.
„Električková doprava na tomto úseku bola zastavená, namiesto tejto trakcie dopravný podnik vypravil desať autobusov. Plná premávka na rýchlodráhe bola obnovená po deviatej,“ uviedla Karaffová.
Na rychlodrahe sa aktualne v principe nejazdi. Podla poctu vozov sa zda ze od skoreho rana, uviazla tam napr. aj 701 ktora je podla vypravy na 4/5, cize z VA mala ist naposledy 5:50. Pohlo sa to pred osmou, par vozov aj zobralo ludi z VA (ta 701 odisla tak priblizne presne o 8:00 ako R3), ale aktualne to zas stoji v smere do centra pred mostom.
5801