Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
11: 3001
14: 5229
34: 3215
L12: 3506
L16: 3514, 3532
L18: 3507, 3509, 3524
L19: 3508, 3516, 3517, 3525
L30: 3527, 3528, 3529


?
512 na garant.L9
Včera bol na prepise Ikarus 280 #4088. ex ŠPZ: KEB 30-16
Dnes rano na L31 bol asi nejaky novy sofer. Najprv pozabudol odbocit z Presovskej cesty na Opatovsku a siel smerom na Nam. Osloboditelov a potom neved, kde su zastavky na Opatovskej ceste. Kedze zastavky su docasne poprasuvane, on to nevedel a zastavoval na povodnych zastavkach, nie na prelozenych.
Ja by som navrhoval aby L12 isla po Watsonovej a okolo technickej univerzity by mohla ist L55. To by velmi pomohlo a bolo len na prospech.
Reply on: Vladimír #2628:
No asi lepší nápad, ako vrátiť L12 do pôvodnej trasy (cez Zimnú a komplet Moyzesovu), by bolo viesť ju od KÚ po Watsonovej, k FNsP a ďalej ako dnes. Teraz je to ale dosť divná linka, zbytočne kľukatá a tá "zachádzka" k FNsP pôsobí dosť zdĺhavo. Keby šla priamo po Watsonke, to by bolo ok.

Len by som doplnil, že aj v časoch jej pôvodnej trasy, keď ešte na nej jazdili krátke vozy, tak jazdila preplnená aj v jej starej trase, teda od starej nemocnice po Športovú halu, často aj ďalej. Ak si dobre spomínam, tak tých 5 - 10 rokov dozadu boli na nej stálicami vozy 6409, 6414, 6265, no a keď prišli prvé 932-ky, tak aj 5204.
Reply on: 5 #2623:
Ja som tiež toho názoru, že L12 by mala z dôvodu premávky 15m Solarisov premávať priamo po Watsonovej. Zastávka Technická univerzita by bola nahradená zastávkou Obchodná akadémia. Ak niekto z okolia nutne potrebuje L12, Obchodná akadémia - to je len pár minút pešieho presunu.
Ja som presvedčený, že presmerovanie L12 cez Terasu zmysel malo. Stačí sa previezť od konečnej po konečnú. Najviac napráskaná je v úseku Nová nemocnica - Stará nemocnica (niekedy tak, že sa ľudia nevmestia), pričom v ostatných úsekoch by pokojne stačilo aj sólo.
Reply on: Diggi #2626:
5006 na L35 a nie L36 ?
L3: 404+405
L4: 378-384
L6: 628+629

L11: 3001, 4307, 4310
L13: 5103
L15: 5212
L18: 3515, 3520
L19: 3516, 3517, 3518
L20: 5241
L25: 5204
L27: 5001
L29: 5228
L32: 3201, 3211, 4204
L34: 3202
L35: 6404
L36: 3501, 5006, 5223, 5229
L54: 5004, 5208, 6412

RA3: 4203 !!! (garáže Šaca)
RA5: 3101, 6271
RA6: 4301
RA7: 6230
RA8: 6272

L71/72: 1004, 1008, 1009, 1015
Presne tak a este treba doplnit, ze odbocenie Letna-Zimna je ovela nebezpecnejsie, lebo elektricka zo Zimnej tu dostava dynamicku zelenu a lahko tu moze prist k priamej celnej zrazke. Pri odboceni linky c. 12 z B.Nemcovej na Letnu si vodic iba da pozor, ci mu nieco nejde v lavom subeznom pruhu, potom si nadide a plynule odboci. Na tomto mieste je mozne este prestavat obrubnik s vacsim oblukom. Pri odboceni na Zimnu sa to neda, lebo je tu roh budovy a chodnik je uzky.
Vševedko: Nie, treba si to vysvetliť tak, že vodič 15m autobusu urobí obratnejší manéver, než vodič sóla. Na tomto mieste všetky typy autobusov prechádzajú po protismernom električkovom páse a 15m+kĺbové autobusy čiastočne zasahujú aj do profilu protismerného automobilového prúdu. Takže to nie je problém vyvolaný 15m Solarisom, ale priestorovými možnosťami danej križovatky.
Reply on: Vladimír #2618:
Veru, načo vlastne L12 zachádza na Letnú? Kvôli jedinej zastávke - TU. A je tá zastávka pre L12 až taká dôležitá? Veď tam jazdí električka, aj ďalšie A-linky.
Keď už chceli ťahať 12ku na Terasu (čo tiež neviem, či má význam, aspoň ja nemám pocit, žeby sa davy ľudí potrebovali presúvať medzi nemocnicami), mali ju dať priamo po Watsonovej. Okrem uvedenej problémovej zákruty by sa tak linka vyhla aj zdržaniu na prejazde z Letnej k amfiteátru.
Reply on: Sarko #2619:
Hm, zase nejaká košická verzia fyzikálnych zákonov? 15 m vozidlo bez kĺbu nepotrebuje viac miesta ako 12 m?
Pete: O čo Ti ide? Ak toto miesto poznáš a máš k tomu čo povedať, tak to napíš. Ak nie, tak sa nevyjadruj.
Reply on: Sarko #2619:
Uz s tym prestan. Si smiesny.
Vladimír: Tak ja si dovolím oponovať, pretože tam má problém otočiť aj sólo autobus. SU15 má tu maximálne taký istý problém ako aj kĺbový autobus. So Shortym sme z tohto miesta robili aj sériu fotografií a zistili sme, koľko miesta na vybočenie potrebuje SU15, o toľko vybočí aj sólo.
Reply on: 5 #2617:
Neviem kto tvrdí, že 15m Solarisy nemajú problém s vyberaním zákrut. Samozrejme to nie je pravda a existujú miesta, kde problémy sú. Menovite je to aj presne križovatka, ktorú si popísal - DPMK už zvažoval kvôli problému s vytáčaním 15m vozidiel z Němcovej na Letnú ul. aj zmeniť trasu L12.
Okolo 15:00 prechádzala Mierom dvojička 6044+6414

Ešte by som trochu nahlodal tvrdenia, že 15m Solarisy nemajú problémy s vyberaním zákrut. Dnes som bol svedkom, ako jeden SU 15 na L12 odbočoval z B.Němcovej doprava na Letnú. Odbočil asi tak, že musel trúbiť na auto stojace v križovatke na Letnej, aby mu "uhlo", auto sa posunulo za prechod, ale ostalo stáť medzi prechodom a križovatkou, čo teda neviem či je v súlade s dopravnými predpismi. Otáčanie SU 15 na niektorých križovatkách je teda možné, ale často len v spolupráci s inými autami a dobrou vôľou ich vodičov, a to nie je kto vie čo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.