Reply on: Esicko #247:
Este k tomu TGV (Train á Grange Vitesse-doslovne vlak velkych rychlosti). Naozaj sa nemozno cudovat nad nespokojnostou prevadzkovatela, kedze TGV sa ako jedinemu dopr. prostriedku v Europe dari konkurovat leteckej doprave, kde kazda takato vyhybka niekolko nasobne spomali rychlost vlaku, co znamena ohrozenie celkovej jazdnej doby z bodu A do bodu B. Neviem ci si takuto vyhybku videl. Kym v elektrickovej doprave je vzdialenost medzi jazykmi vyhybky a srdcovkou od 5 do cca 15m, na tratiach TGV su to stovky metrov (cim vacsia vzdialenost, tym mensi uhol odbocenia), navyse srdcovka je tiez elektricky prestavovatelna, takze kolesa TGV sa tu prevalia ako po klasickej rovnej kolajnici. Jedna uvrat na takejto trati meria aj viac ako 500m a cela vyhybna aj niekolko kilometrov...
Sarko
Opravim Ta, co sa tyka preferencneho prejazdu v pozicii z vedlajsej cesty, takyto bod je v KE len jeden, a to krizovatka Nam. osloboditelov-Bottova.
V druhom pripade je prejazd elektriciek v pozicii na hlavnej ceste, takze tu sluzi svetelna signalizacia nie ako preferencny, ale bezpecnostny prvok, aby sa pri zvysenej povolenej rychlosti automobilovej dopravy predislo koliznym situaciam. Vodici IAD vo vacsej rychlosti skor zaregistruju svetelnu signalizaciu, nez dopravne znacky daj prednost elektricke.