Iné vozidlo na webe a v realite sa stáva iba v prípade poruchy vozidla a zapojenia náhradného autobusu po linke. Autobus s poruchou si v čase odchodu nahodí spoj, ubian zobrazí jeho číslo a dané číslo ukazuje potom aj druhému autobusu, ktorý si rovnaký spoj nahodil o niečo neskôr. Nie sú to až tak bežné, skôr ojedinelé prípady. Kuriózne je to najmä pri nahrádzaní električiek, kedy potom ev.č. "električky" jazdí kdesi mimo trate
Neviem ako v Brne, ale ani v KE sa netoleruje opisovanie z appiek TransDaty, keďže bežne sa stáva, že sa tam zobrazuje, že jazdí na danej linke iné vozidlo, než je skutočnosť (napr. dnes som takto na mojbus.sk mal, že na 55 jazdí 3522 - v realite prišla 5735).
V Bratislave sa to viaže na na online zastávkovú tabuľu.
Voz sa prihlási na službu, systém potom sleduje, aké odchýlky od CP mu reportuje. A keďže to potrebuje sprárovať s informáciami o nízkopodlažnosti či klíme, tak musí byť väzba na nejaký "zoznam" týchto informácií o jednotlivých vozoch. Neviem, či má systém svoj zoznam, alebo využívajú priamo databázu imhd, každopádne vedľajším efektom je, že takto vzniknutá informácia sa môže rovno vniesť na imhd do výpravy na adekvátne poradie linky. Manuálne sa potom robia už len korekcie (čo bola výmena, ZV, prechmat vodiča pri prihlasovaní sa do palubáku apod.) + sa dopisujú vozy bez funkčnej vysielačky, keďže bratislavská OZT funguje rádiovo a nie cez GPS.
v Košiciach zhruba tak ako popisuješ, takýto spôsob je napríklad aj v Brne, kde to zachádza až do takého absurdna že majú "stádo" ľudí, ktorí každý deň idú na nejaké miesto, zapisujú čo uvidia, a to následne hádžu na BMHD.
Prešov, alebo Bratislava majú však výpravu automatizovanú, na to ako to je technicky zabezpečené si už do detailov nespomeniem
Áno. A aby ich niekto získal, zvykne robiť čo? Napríklad sedieť hodinu niekde pri okne alebo stáť pri ceste? Alebo cestuje v buse a zaznamenáva si všetky ostatné vozidlá MHD, ktoré v premávke stretne? Teda toto mi nie je jasné, že keď sem fanúšikovia denne dávajú zoznamy, akým spôsobom ich najčastejšie získavajú. A potom čo sú hlavné účely tých zoznamov.