Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #916:
S ohľadom na začiatky vyučovaní v školách, začiatky pracovného času a pod., ktoré sú väčšinou orientované na celú hodinu a celú hodinu aj 30 min., pri 30 min. intervale sa časy volia väčšinou tak, aby príchod autobusu do centra bol zosúladený s uvedenými časmi.
Napríkald každá stredná škola, či gymnázium začína ráno o 8.00h. Ak som starosta MČ, je celkom logické, že žiadam, aby spoje boli orientované tak, aby do centra mali príchody napr. na 00-10 a 30-40. A pozrime sa na CP L38. Ráno z Šace spoje odchádzajú na 11 a 41. Jazdná doba na námestie je 25 min. a teda na NO sú spoje na 06 a 36.
Z Poľova odchádza L25 na 20 a 50. Na námestie prichádza na 06 a 36.
Z Lorinčíka odchádza L22 ráno na 58. Na námestie prichádza na 13.
Z Kavečian odchádza L29 na 04 a 34. Na námestie prichádza o 29 a 59.
A tak ďalej. Prichádzame na to, že pri 30 min. intervale pre väčšinu cestujúcich je najvhodnejší príchod do centra na 00-10 a 30-40. Príchod v intervale 20-30 alebo 50-00 nie je zaujímavý. Ak sa škola začína o 8.00h, tak príchod busu na NO povedzme o 7.52h je už pre školáka neskoro a o 7.22 zasa priskoro.

Sú to všetko analogické prípady s prešovskými obcami. Odchody v rannej špičke:
z Veľkého Šariša: 5.00, 5.27, 6.00, 6.20, 6.30, 6.57, 7.25...
z Kanaša: 5.00, 6.00, 7.05...
zo Bzenova: 5.00, 6.00, 7.00...
z Hanisky: 5.26, 6.00, 6.30, 7.00, 7.30...
zo Záborského: 5.10, 6.00, 7.05...
z Teriakoviec: 5.00, 6.00, 7.05...
z Ruskej Novej Vsi: 5.10, 6.00, 7.05...
A pritom niektoré z týchto obcí sú na jednom ramene siete a po pár zastávok sa autobusy z nich stretajú a idú spolu po tej istej ceste. Je to neschopnosť DPMP zladiť spoje? Nie! Obce na takýchto odchodoch vyslovene trvajú.

ZÁVER:
Na veľkých sídliskách sa prepravné prúdy rozložia na širšie časové obdobie. V prípade, že daná oblasť má spojov menej, takmer zákonite sa prispôsobujú väčšinovému prúdu, t.j. tak, aby pri 30 min. int. boli spoje v centrálnej oblasti pred celou a pred pol s dostatočným, ale nie priveľkým predstihom.
Majkl > Si ma šokol.

Podľa posledných informácii (je pravda, že plány sa menia zo dňa na deň) je 6243 v Moldave na CNG-čko.

6287 a 6258 mali ísť tento mesiac na večný odpočinok.

Mám taký pocit, že 6367 dojazdil. Stojí v garage a nevyzerá na to, že by vyšiel ešte niekedy vonku. Vodič, legenda, mal Ikarus #5005.
Reply on: Vladimír #915:
Nie som odbornik na harmonogramy, ale preco myslis, ze je to poziadavka MC, aby spoje mali odchody v tych istych casoch?
Reply on: balky #914:
To ani nie je tak neschipnosť DPMK prispôsobiť odchody, ako požiadavka MČ na odchody v tých istých časoch. A keď už musia ísť dva naraz, tak načo majú oba zastavovať na Pereši. A L38 teda poloprázdna určite nejazdí.
Reply on: Vladimír #913:
Hm, mne sa to nezda az take stupidne. Aj mna totiz vie poriadne nastvat, ked stojim na zastavke, drkocem zubami od zimy a popri mne prefici vykurena expresna linka s tromi cestujucimi.Je pravda, ze sa to tykalo len mestskych L5x,L52 bola vynimkou,vzdy v nej bolo viac ludi. Ale ked uz ide cez tie mestske casti, preco tam naozaj naspravia zastavky na znamenie?
Co sa tyka L25 a L38 a ich CP v rovnakom case, je to znova neschopnost DPMK, ze nevie tie casy prisposobit.Ved na ne nie je nijaka naveznost a kludne by mohli L25 posunut cas odchodu.Z V.Opatskeho by im to mohlo byt jedno, ze im bus ide o 30 minut neskor.
Na hlavnú stránku som dal info o zmene na L38. Čestne sa priznám, že som si doma nevedel vybaviť, či "nezetkové" spoje L38 stoja alebo nestoja na Ľudvíkovom dvore. Do novinky som teda túto zastávku neuvádzal, nech to vyzneje, že zastavujú. Zajtra si pozriem znova oznam, ak nebodaj nestojí ani na Ľudvíkovom dvore, tak to rýchlo opravím 😛

Inak, zmenu na L38 som privítal, zdá sa mi logická a vždy som bol proti odexpresneniu L52. Teraz sa nám v praxi L52 vrátila, len s novým číslom neexpresnej linky. O to viac ma však šokoval článok vo Večerníku (viď hl. str.), že Perešania proti zmene protestujú. Že vraj chcú písať petíciu.
Žlč vo mne okamžite zovrela. Oni sa zbláznili?! To im tak chýba L38, ktorú si poriadne ani dva mesiace neužili? Veď L52 tam nikdy nestála a okrem toho s L25 jazdí v tej istej časovej polohe! Tak nech nevykladajú také báchorky, že sa nemajú jak dostať do Šace. Toľko ich zase z Pereša do Šace necestuje. Aj tak, čo majú z dvoch spojov v rozpätí 5 minút? Takto je to logické - kým L25 jazdí do Šace, L38 na Pereši nestojí. V čase, keď L25 končí na Poľove, L38 na Pereši stojí. Čo prepánajána chcú? 😞
Reply on: Vladimír #911:

No Vlado, teda, to sa Ti ako s tym prstom podarilo... 8-/ Na to sa musim ist pozriet. Jedine s novymi Irismi som sa neviezol, ale ani mi nechybaju, navyse, premavaju mi tu popod onami na L20, tak oni si ma najdu same... Ale ruky dam od nich prec '-).
Dnešnú "sympatickú" prestávku medzi hodinami od 12.20 do 15.55h som využil na zisťovanie jazdných dôb na jednotlivých linkách (ako obyčajne) + hľadal nové busy.
Na L29 som "zabil" hodinu a pol, aby som zistil, že tam nejazdila. Keď som popoludní stretol na Furči Furčana ( 🙂 ), povedal mi, že ráno bola na L15, ale že vraj mala nejaké problémy s dverami či čo, tak ju stiahli 😕
Na L20 som našiel nové Karosy. Ja som mal tú česť odviezť sa s 5242. Bolo príjemné, že hlásila zastávky (najnovšia verzia BUSE, ktorá sa mimochodom, nejako rozmáha). Počul som hlásiť aj také, čo som doteraz nepočul, napr. Myslava - Myslavská 87 (fakt, stupídny názov zastávky 🙂 ). Nemilá skúsenosť však zostane zapísaná v spomienkach mojej nervovej sústavy. Zaujali ma nové okná a trochu odlišná časť vetracích častí okien. Teraz nie je okno rozdelené na 3 časti (2 pohyblivé + 1 nepohyblivá), ale len na 2 časti (obe pohyblivé). Jedna polovica okna, čiže jedna sklenná tabuľa už bola pootvorená, no ja som si to nevšimol a pokúsil sa otvoriť okno z opačnej strany. Najprv mi to nešlo, tak som potiahol, a prstom parádne narazil do viac dovnútra umiestnenej sklennej tabule. Prst ma tak sakramentsky bolel, že som v prvej chvíli myslel, že sa rozplačem. Od "nehody" prešlo už 8 hodín, ale prst ma ešte stále bolí a lokálne černeje 😞 Nuž, Karosáci mohli vymyslieť vetráky viac "blbu- a úrazovzdorné". 😕
Malinkou útechou na boľavý prst mi bolo vzhliadnutie upútavky na 10. výročie trolejbusovej dopravy v KE (videl som po prvý raz) pred zastávkou Dom umenia. Je to veľmi podarené a páči sa mi to.
Reply on: Ayreon #907:
Ako vsetky na 29ku? Pokial viem, tak dva su na l. c. 20. Napr. dnes 5242.
Reply on: Ayreon #907:

Nuz tak ja som mal stastie, ze 5101 a 3526 isli rychlo, asi si siel s vodicmi z druhej zmeny 🙂.

Ako to, ze na 29-ku? Tam je predsa 5101, dva Irisy su viac-menej na L20. No a este generalkovana 3005-ka sa dostala na L11 😕.
Novinka od bb.iMHD.sk:
Na dvore opravárensko-technického podniku BBDS stoja 3 košické autobusy (viac-menej už len ich rámy):
6287, 6258 a modrá 6243.
Reply on: Sarko #906:
Na dni otv. dveri som si vsimol, ze tam ma ten 186 kW motor. Myslim, ze to je o 1 kW viac (mozno menej) ako ma Irisbus.

Bol som sa povozit na 5101, ale vodic s nim isiel, ako s nakladom krehkej keramiky 😞
Vobec som si neuzil ten motor... A isiel som dnes 3526, ale aj ten isiel veeelmi opatrne... Este by som rad zachytil nove Irisbusy. Preco vsetko dali na 29-ku???
Reply on: Nodes #905:

Uplne nahodou, ani som sa neprosil '-).

Chalani, pozistujte, co to ma ta nasa 5101 za motor. Pokial ma DAF, su iba dve moznosti:
- DAF PE 183C1 s 186 kW, 9,186 l
- DAF PE 228C s 231 kW, 9,186 l

Ja mam pocit, ze na 12m bus bud taha s vykonnejsim motorom, ale moze to byt subjektivny pocit. Je mozne aj, ze len vodic skusal jeho akceleraciu 🙂.
Reply on: Sarko #902:
Do pitvora, to sa Ti jak podarilo? 🙂
Reply on: J #900:
Vidis, my sme si predstavovali, ze chodite kazdy den do parlamentu, na urad vlady a na ministerstva, zatialco vy chodite kazdy den do roboty, aby my sme mali co jest, kedze robotu nemame 🙂
Reply on: J #900:

Toto je typicka reakcia Bratislavcana... A to z pol miliona ludi, ktori su denne v BA je skoro tretina mimobratislavskych. Nehnevaj sa, ale takisto sa k tomu nebudem vyjadrovat, politika na stranky MHD nepatri.
Konecne som si po dlhsom case prisiel na svoje a zajazdil si na T6-ke 😎. Najprv som si to rozfofroval na rychlodrahe az na 75 km/h, no vo vytrzeni som prehliadol usekovy delic (i ked len na 1. stupen) a takisto peressku vyhybnu, ktorou som nechtiac prefrcal viac ako 60 km/h 😕. V meste sa uz trochu smykalo, takze pri zimnom stadione som musel pouzit kolajovky, ale zastavil som presne 🙂. Cestou spat som opat chytil sekciu, ale znova len na 1. stupen. Dobry vodic by asi zo mna nebol... 🙂
Reply on: J #896:
Mozem at iustit, ze amikom je srdecne jedno, kolko ludi robi v podniku a ake maju mzdy, soc. vyhody a pod. Amerika nikomu nic neda zadarmo.
Vladimír: Nie, len vy si to celé na východe predstavujete tak, že 450.tisíc bratislavčanov chodí každý deň do parlamentu, na úrad váldy a na ministrestvá a presviedča úradníkov aby bolo všetko v BA. Tak to sa teda hlboko mýlite. My vás proste vydíme ako čiernu dieru na prachy a chcem sa tu mať lepšie. Chceme mať lepšiu MHD, cesty, parky, plavárne,...
Reply on: J #896:
Radšej túto tému skončime. V mnohom, čo si napísal, sa s Tebou hlboko nezhodujem, ale nechcem vyrývať. Osobne si však myslím, že o problémoch východu nemáš ani len hmlistú predstavu.
THE END

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.