Niečo podbne by u nás mala byť DNV. Tá je tiež bohatá avšak čo robia s prachmi, tak to ani srnka netuší, keďže to nie je vôbec vidieť na MČ. Avšak zrejme to bude ešte lepšie, keď VW skončia v roku 2009 daňové prázdniny.
Komu sa nechce čítať, tak je to o tom, že MČ Šaca daruje obyčajnej základnej škole štadión s umelým trávnikom, na ktorom by sa mohli bez problémov hrať aj medzinárodné zápasy UEFA. Také niečo nie je možné ani na najväčšom štadióne 1. FC Košice:-o
Vladimír: Ako tak to je sila. To si vodiči neuvedomjú, že keď oberajú o zisk svoj podnik pripravujú tým o prácu sami seba. Keď sa položí SAD tak prídu o prácu nie?
Oukej, ale Ty tu teraz riešiš iný problém.
Celý cirkus okolo L38 rozvláčaný v tlači a pod. je o tom, že Pereš a Poľov požadujú, aby všetky spoje L38 zastavovali na všetkých zastávkach. O časoch odchodov zatiaľ reč nebola, pokiaľ ja viem.
Dnes som sa rozprával s kolegyňou a povedala mi, že L38 jej nevyhovuje, lebo od Razcestia (Poľov) to má 3,5km ďaleko.
Nič iné nechcú, len posunúť L25 (odchod z NO) o cca 15-20min. Momentálne tento spoj premáva poloprázdny, pretože pracujúci do 20:00hod ho nestíhajú.
Es ist ganz einfach. Keď chytíš vetrák za úchytku, hýbež v podstate s polovicou okienka. Obe polovice okienka sa hýbu tak, že sa vzájomne môžu prekrávať. Pritom platí, že ľavá polovica je viac dovnútra a pravá viac vonku (nemôžu byť v jednej rovine, pretože by do seba vrážali a okienko by sa nedalo otvoriť). Keď som chcel vetrák otvoriť, ľavá polovica okna už bola dosť doširoka otvorená, čo som si ale ja nevšimol. Chytil som držiak a okienko (pravé - viac vonku) ťahal doľava. Ten držiak trebalo najprv stlačiť, ale ja som ho nestlačil, preto sa mi to nechcelo ani otvoriť. Potom sa mi to podarilo a uvoľnenou silou som náhle prudko potiahol okienko doľava, kde iba po pár centimetroch sa moje prsty držiace držiak za dramatických okolností "stretli" s poodchýleným ľavým okienkom (ľavé - viac dovnútra).
Toľko lekárska správa - Vznik úrazu
Tak, dnes si ma odchytil najnovsi Iris ev.c. 5243 na L15, ked som cestoval od "Bieleho domu" na Okresny urad na Popradskej. Tie skla su skutocne vkusne, davaju im uz vacsi imidz. Obzeral som si aj "nastroj Tvojho utrpenia", co sa Ti stalo posledne, ale veru nechapem, kde si ten prst mal. Tie vetracie casti su dost siroke a od uchytky k uchytke je to viac ako 1,5m. Mohol by si popisat, ako sa Ti to podarilo, lebo akokolvek som posuval tie okna, nijak-raz som nemal pocit, ze ma ma cokolvek pricviknut.
Stále zastávky sú na Slovensku (v rámci mestských DP) len v DPB a DPMP.
DPMK na prelome 80. a 90. rokov trochu experimentoval a nejaké zastávky na znamenie zriadil, ale časom znamenia prestal vyžadovať a zastávky sa stali riadnymi.
Čo sa týka druhej otázky, tá smeruje na Prešov (keďže okrem BA len ten má zastávky na znamenie). Odpoveď je taká, že občas sa typ zastávky mení. Samozrejme je to na základe pozorovaní pracovníkov DP, ale nemôžem to veľkolepo nazvať "prieskumom". Keď si niekto všimne, že tu a tam vystupuje a nastupuje veľmi málo ľudí, spraví sa zastávka na znamenie. Zopár takýchto zmien mám na osobnom konte aj ja.
V Košiciach nie sú žiadne zastávky na znamenie?
V Bratislave keď chcú zmeniť zastávku stálu na zastávku na znamenie, tak sa musí spraviť prieskum a keď ten potvrdí, že stála z. je neopodstatnená tak sa môže zmeniť.
Aj v iných mestách to tak funguje?
Iste, odchody spojov, zvlášť pri takom dlhom intervale ako 60 min. nemusia vyhovovať všetkým. Ale má to nejakú súvislosť s L38? Myslím, že aj v tom čase idú smerom na Pereš naraz.
Ja by som možno aj prijal zastavovanie na Pereši (ale LEN na Pereši), pokiaľ by však CP nebol totžný s L25.
A čo sa týka L22, 23 a 25, viaceré zastávky by som dal na znamenie.
A mimochodom, zastávky na znamenie... Ja by som ich v Košiciach veľmi uvítal. Nejde len o zvyk z Prešove, kde je pomer na znamenie/stála hádam zo všetkých miest najviac v prospech tých prvých. Som presvedčený, že aj košická MHD zastávky na znamenie potrebuje, resp., že sa na mnohých zastávkach zastavuje väčšinou zbytočne.
nachce sa mi to tu teraz rozoberať, ale mám kolegiňu, ktorá sa nervovo zrúti (L25 - presunuli z NO o 10min do predu - z 20:23 na 20:13) a ona to nestíha. Pravidelne musí dobiehávať aby stihla na 20:13. Má už svoj vek a je z toho už vyčerpaná. Petíciu už písali, ale nič nedosiahli.
S ohľadom na začiatky vyučovaní v školách, začiatky pracovného času a pod., ktoré sú väčšinou orientované na celú hodinu a celú hodinu aj 30 min., pri 30 min. intervale sa časy volia väčšinou tak, aby príchod autobusu do centra bol zosúladený s uvedenými časmi.
Napríkald každá stredná škola, či gymnázium začína ráno o 8.00h. Ak som starosta MČ, je celkom logické, že žiadam, aby spoje boli orientované tak, aby do centra mali príchody napr. na 00-10 a 30-40. A pozrime sa na CP L38. Ráno z Šace spoje odchádzajú na 11 a 41. Jazdná doba na námestie je 25 min. a teda na NO sú spoje na 06 a 36.
Z Poľova odchádza L25 na 20 a 50. Na námestie prichádza na 06 a 36.
Z Lorinčíka odchádza L22 ráno na 58. Na námestie prichádza na 13.
Z Kavečian odchádza L29 na 04 a 34. Na námestie prichádza o 29 a 59.
A tak ďalej. Prichádzame na to, že pri 30 min. intervale pre väčšinu cestujúcich je najvhodnejší príchod do centra na 00-10 a 30-40. Príchod v intervale 20-30 alebo 50-00 nie je zaujímavý. Ak sa škola začína o 8.00h, tak príchod busu na NO povedzme o 7.52h je už pre školáka neskoro a o 7.22 zasa priskoro.
Sú to všetko analogické prípady s prešovskými obcami. Odchody v rannej špičke:
z Veľkého Šariša: 5.00, 5.27, 6.00, 6.20, 6.30, 6.57, 7.25...
z Kanaša: 5.00, 6.00, 7.05...
zo Bzenova: 5.00, 6.00, 7.00...
z Hanisky: 5.26, 6.00, 6.30, 7.00, 7.30...
zo Záborského: 5.10, 6.00, 7.05...
z Teriakoviec: 5.00, 6.00, 7.05...
z Ruskej Novej Vsi: 5.10, 6.00, 7.05...
A pritom niektoré z týchto obcí sú na jednom ramene siete a po pár zastávok sa autobusy z nich stretajú a idú spolu po tej istej ceste. Je to neschopnosť DPMP zladiť spoje? Nie! Obce na takýchto odchodoch vyslovene trvajú.
ZÁVER:
Na veľkých sídliskách sa prepravné prúdy rozložia na širšie časové obdobie. V prípade, že daná oblasť má spojov menej, takmer zákonite sa prispôsobujú väčšinovému prúdu, t.j. tak, aby pri 30 min. int. boli spoje v centrálnej oblasti pred celou a pred pol s dostatočným, ale nie priveľkým predstihom.
Nodes