Ale i tak bude tá linka krátka a bude viac stáť ako jazdiť. Mmch starostka Džungle už o tom vie? Lebo čo pamätám, podobné nápady skončili pri tom, že každá mestská časť má nárok na SVOJU VLASTNÚ linku.
Keď je vôľa a vznikajú iniciatívy ako "farbičky na asfalt" (na kruhovej križovatke pri Jumbe) tak by neuškodila vôľa (inej strany, napríklad DPMK alebo mesta) nájsť tam priestor pre sociálne zariadenie. Napríklad dohodnúť sa so štátom a vytvoriť stavebne oddelenú miestnosť (od zvyšku budovy) so vstupom z boku daňového úradu, kde je jeden trvalo zamknutý vchod presne pri priestore, ktorý popisujete. https://maps.app.goo.gl/y1Lv5nRGTYU4px6s6
Pred zastavkou pri danovom urade predsa je priestor, prestavkovali tam tusim aj X6 pocas vyluk. Este tam je dokonca znacka Zakaz zastavenia "okrem MHD". A na wc sa da zajst do Bastionu, ten tam za cias krasnanakej linky 13 este nestal
No neviem či s NMM by si niečo vyriešil. Ako vyzerá to lepšie, ale tiež tam nemáš zázemie pre vodičov. Istý čas po "návrate" linky č. 13 tuším v decembri 2008 bola konečná práve na NMM. Ale chýbajúce sociálne zariadenie a priestor, kam ten autobus na prestávku upraceš, nakoniec donútilo trasu predĺžiť aj na Amfiteáter. Celé to centrum je také "cez zuby", keďže tam chýba poriadne obratisko. Všetko je také...
Namiesto prejazdu zo Zimnej na Amfik bez cestujucich mohol autobus za ten rovnaky vozokilometer dojst na Namestie Maratonu Mieru, kde sa ponuka omnoho sirsia ponuka prestupov na ine smery, ako len 4/7 a 19 na Zimnej.
Práve ma napadlo pri príspevku ktorý je podo mnou že akú má tiež pointu mať 2 rôzne čísla linky na rovnakých dopravných smeroch [ Botanická záhrada - Barca )
Čo sa týka 13tky nezmysel, mesto si objednáva výkony tak či v tom nemá prsty nejaký inžinier z magistrátu
Úprimne, neverím, že takáto neefektívna chobotina sa zavedie do praxe. Ak áno, poprosil by som autora o odbornú argumentáciu tohto riešenia. Trochu to asi zaváňa električkofilnou snahou nútiť ľudí prestupovať na 4/7, ale žeby za cenu takej neefektivity? Tak či onak, dôchodci z dotknutej lokality si to do pár dní vydupú naspäť...
Ja viem tie služby pre pracovný deň a víkend som videl a strašné niečo. No do roku 2026 sa to už nejak doklepe a potom keď už bude nový primátor možno sa zlepšenia kvality a dostupnosti MHD dočkáme.
Čo som pozeral rozhovor s polačekom kde odpovedal na otázky tak spomínal elektrobusy do Volva, MED 2 ( modernizáciu električkových tratí ) dokonca aj sľubované trolejbusy no ja už to vidím jak sa zase bude voliť primátor a polaček si na billboardy dá že "chcem dokončiť to, čo som začal"
Tak od nového roka to zatiaľ vyzerá na mierne úpravy linkového vedenia. Zrušenie liniek 22 a 30. Linka 25 cez Džungľu. Obnovenie linky 13 v jej dávnej trase Baňa - Pri hati so skrátenými spojmi v sedle a cez voľné dni len po Zimnú. Služba 1301 cez voľné dni úplný nonsens, kde po každom kolečku Zimná-Baňa-Zimná nasleduje presun na Amfik, kde je prestávka a potom naspäť presun na Zimnú. 3,9 km na linke, 1,2 km presun a takto dokolečka celý deň. Tretina denného výkonu sú presuny bez cestujúcich Zimná-Amfik-Zimná. Super šetrenie. Kolečko bude vyzerať takto:
Zimná - Baňa 5 minút
Baňa obrat 5 minút
Baňa - Zimná 5 minút
presun na Amfik 4 minúty
prestávka 38 minút
presun na Zimnú 3 minúty
Teda z každej hodiny bude vodič a voz 10 minút na linke s cestujúcimi, 50 minút budú prestoje, presuny a prestávky.
Netusilsom, ze imhd je na takejto urovni, najlepsie je imhd.sk/ke/online-zastavkova-tabula, presne podla mojich snov, pouzitelne aj v dazdi, minimum klikanis
Ja som celkovo zvedavý ako sa zase upravia cestovné poriadky od nového roku to už bude vyzerať režim pre pracovné dni ako režim pre prázdniny alebo voľné dni akurát nejaký bonusový spoj naviac počas špičky
Buduci tyzden sa mozeme tesit na dalsie skrtanie zoskrtanych CP. Bez liniek 51,54,55,56. Uz sa to pomaly zacina podobat na vikendovy rozsah AD aj cez pracovne dni...
Ale aký úžitok je dávať to do cestovného poriadku? Ak z pohľadu cestujúceho ide spoj normálne ďalej, tak je úplne jedno, či sa na zastávke prestriedajú vodiči alebo sa zapne/vypne osvetlenie interiéru vozidla alebo či vodič začne jesť svoju desiatu
Rýchlik KE-BA tiež nemá taký CP, že ide len po ZA, lebo tam sa striedajú rušňovodiči.
mi.v
Rýchlik KE-BA tiež nemá taký CP, že ide len po ZA, lebo tam sa striedajú rušňovodiči.