Pozerám CP linky R5 a zaujala ma poznámka, že vynecháva zastávku Krajský súd..Aký je dôvod? Veď električka tadiaľ aj tak musí prejsť, hlavne ak iné zastávky na trase nevynecháva
V pohode... podľa mňa by tiež až dve linky nemuseli byť bezplatné.
Osobne si myslím, že pri veľkých zmenách (nejde len zavedenie bezplatnej L37, ale čokoľvek, čo sa vo veľkom zafixuje mentálne alebo fyzicky), keď sa začne zo zlého konca, už je ťažko priechodné to prekopať, keď sa časom aj nájde lepší spôsob, aj keď je bez dodatočných nákladov. Prostí ľudia začnú prirýchlo nadávať na chaos a nekompetentnosť.
Naopak, v mojom remesle programátora platí, že nie je hanba zmazať celé sekcie kódu, ktorý som písal celé dni, ak sa príde na to, že som tam niečo nedomyslel. (Bojí sa toho iba amatér. Iste, nehovorím o situácii, keď sa blíži termín, prerábať nie je čas a treba to dočasne len zlepiť lepiacou páskou. )
Preto má Slanecká prakticky po celej dĺžke súbežnú komunikáciu (Levočská - Čingovská - Ždiarska - Važecká) a električkovú trať po ktorej autobusy (pri veľkej obozretnosti a za cenu zničenia aj tak zničeného lôžka trate) jazdiť môžu...
Cieľom mesta bolo odľahčiť Slaneckú od áut, čo sa aj písalo, keď mesto chcelo pôvodne dať zadarmo električky. Je možné, že k odľahčeniu skutočne došlo, ale iba tak, že časť motoristov pre vjazd do Košíc používa iné trasy. Myslím, že práve správanie miestnych sa nezmenilo vôbec.
Keď už chceli natiahnuť bezplatnú prepravu do Krásnej, stačilo by do starej časti, kde žije aj dosť chudobných a seniorov bez auta a bus do Kauflandu reálne využívajú (aj keď bol platený), a do novej štvrte na Horu už nie, tam to podľa mňa nikomu nechýba – na nákupy idú len autami. Spomínanú starú časť Krásnej je možné lacno obslúžiť predĺžením L37 o 5 minút v jednom smere (teda 5+5, počítané z Važeckej) a to buď otáčaním v blokovej smyčke cez zastávky Minská, Námestie sv. Cyrila a Metoda a Lackova (lepšia obslužnosť oblasti) alebo v blokovej smyčke cez zastávky Pollova a Motorest Krásna (menej efektívna obslužnosť). Prípadne prejazdom cez obe blokové smyčky (najprv druhú, potom prvú – čas: +3 min.). Takto by počet služieb na bezplatnej linke buď nestúpol vôbec, alebo by stúpol o jednu. (Súhlasíte s týmto odhadom?) Ale zostala by bezplatná iba JEDNA linka, tá sponzorovaná Kauflandom a obslúžili by sa oblasti, ktoré linku za účelom cesty na nákup SKUTOČNE využijú.
Čo je lacnejšie? Pridať jednu službu na bezplatnú L37 alebo urobiť bezplatnú celú L28? Mne sa vidí, že to prvé.
a to už im neprekáža prestupovanie? keď je zadarmo, tak je to jedno, hej? a nejaká nadväznosť medzi 28 a 37 ani nie je, takže od Važeckej si aj tak musia lístky označovať
A prečo sa to pýtate mňa? Navrhol som to ja? Robím na magistráte alebo v dopravnom podniku?
Berte to tak, že sú aj vážnejšie veci ako toto a ešte len budú. To, že vďaka nedostatku plynu sa cez ďalšie mesiace nevyrobia umelé hnojivá a na jar nebude čím hnojiť a čo budete potom jesť a za koľko, to vás netrápi.
A že či ja chcem nejaké električky zadarmo alebo nie...
Ved Slanecka je pocas celej rekonstrukcie prejazdna, rovnako jazdia aj elektricky. Obcas X. Niekolkominutove meskania mali busy aj v beznom stave, co tam treba kompenzovat, ake obchadzky? Par rokov dozadu ked sa robilo VSS tak napr. Barca alebo celkovo juzny vjazd od obci bol odkazany na obchadzanie niekolko km, takisto ked sa prerabal Senny trh a linky mali obchadzky z opacnej strany centra a boli delene na rozne vetvy, to boli obchadzky, nie jazde ie po subeznej ceste.
Chces povedat, ze Azijska trieda alebo Klimkovicova su porovnatelne alternativy s vnutrblokom na Jazere? Mozno tak na zaciatku pri Bukoveckej, ale cim dalej ides, tym je to horsie.
Tych 800-900m prejde viacero ludi denne uplne v pohode, tolko mas aj z Hemerkovej aj na autobus na Triede KVP a predsa tam ti ludia prejdu a necakavaju na 19 s jej okruhom. 900m je sice dalej, ale v mestach porovnatelnej velkosti sa posobne vzdialenosti na zastavku najdu.
no tak Americká trieda je strašná alternatívna, hlavne to povedz ľuďom bývajúcim napr. niekde na Pekinskej, či Čínskej, určite by sa tej tvojej alternatívne potešili
je to rovnaký diskomfort, ako je aj vnútrosídlisko pri Slaneckej
a bezplatné linky pre Jazero je výsmech, je škoda, že tam stále majú vo vedení nejakú ženskú, ktorá si dokáže presadiť svoje
Na úrovni obchodného centra pri Kauflande je zákaz vstupu chodcov. Môžeme sa dohadovať, či pešia obchádzková trasa meria len 500 metrov alebo až kilometer. Tak ako sa cez výkop preloží lávka, teraz sa rozhodli dať tam spoj. Treba si uvedomiť aj to, že L37 je o preprave do Kauflandu, všetky ostatné jej zastávky sa dajú skôr prejsť pešo ako niekde na nich stáť a čakať na odchod busu. Ak nerátame seniorov, ale tí zase cestujú zadarmo. Iste, dalo by sa to robiť štýlom Tesco-busu, teda všetko by platil len Kaufland a výstup by bol len pri Kauflande a opačne. Taký ten návrat do 90. rokov.
Pretoze Slanecka nema alternativu. Zatvorena Azijska? prejdes na Americku triedu, zatvorena JPII? Prejdes na Triedu KVP, ale ked je zatvorena Slanecka, tak mozes maximalne po vnutrosidliskovych komunikaciach, kde este davas prednosti. Navyse Jazero meska aj z dovodu impotencie mesta kopnut Doprastav do zadku, najnizsiu ponuku mohli vylucit, lenze oni sa bali potahovania kvoli staznostiam Doprastavu. Tak to hodili im a teraz maju problem to za vysutazenu sumu postavit- aj pri zohladneni inflacie a cien materialov, Doprastavu to nevychadza a preto sa na tej stavbe viac nepracuje ako pracuje. To uz aj Triedu KVP budu mat skoro hotovu, tu pracuje Eurovia skutocne rychlo.
romeo