Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUKYmhd #85139:
Ja mám dojem, že ten do Košíc ani nedošiel 😂
Reply on: tbus #85130:
S tým v zásade nemám problém, len toto je vecou nedorozumenia medzi kmeňovými a nekmeňovými vodičmi IMHO. Ak by si vedeli navzájom túto info posunúť (že táto a táto porucha je nahlásená a oprava sa zrealizuje pri najbližšom dlhšom "prevádzkovom" odstavení vozidla), nemyslím si že by sa potom problematika odstavovania nezmiernila. Alebo to je tým, že nekmeňoví vodiči sú viac "rozmaznaní", v zmysle, že pokiaľ to vozidlo nie je "tip-top", tak s ním nejdem?

Posledná veta je presne vec, na ktorú narážam v bode č. 4 v #85124.
Reply on: monoblok #85125:
"Toto sa da vyriesit tak, ze si bud vozy objednas v opcii, ktoru casom uplatnis alebo si rovno rozdelis dodavku, povedzme kazde tri roky mi dajte 30 novych vozov. Zase neockovam, ze vsetky SORy pojdu prec v roku 2023, jedine zeby sa opat urobila podobne velka obmena."
Opcie sa obvykle - pri autobusoch - robia na max 2 roky (a často i kratšie), lebo na dlhšie obdobie Ti žiaden výrobca alebo dodávateľ nevie garantovať cenu vozidla (a čím turbulentnejšia doba na trhu, tým kratšie). Ani ja neočakávam, že všetky vozy z tej veľkej dodávky v 2023 pôjde preč, skôr očakávam, že príde chvíľa, keď na vykrytie obdobia, kým sa to preklopí do systematického priebežného nákupu, sa kúpia autobusy z druhej ruky.

"2. Pokial viem, setrit motory u CNG Citelisov mal nariadit niekto z DPMK, coho vysledkom boli prave lenive motory. Ale toto by vedeli skor samotni vodici povedat."
Ja som nehovoril len o CNG Citelisoch. A také veci by sa podľa mňa nemali robiť.

"4. No kvalitnych ludi musis aj zaplatit, dalsia vec je, zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat. Ono zase ked necha DPMk jazdit roky autobusy po rozbitej ceste Jana Pavla II, tak sa necudujem, ze tie autobusy za chvilu skoncia."
Čo máš na mysli pod "zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat"?Kontrolovať kvalita opravy? Kontrolovať dobu opravy?
Množstvo porúch na vozidlách býva vyvolané aj niečím iným ako stavom ciest. (P. S. Sú aj rozbitejšie cesty ako bola donedávna Ul. Jána Pavla II. 😉 )
Vie mi niekto povedat ten SOR prenajaty plynovy uvidime vobec v premavke? lebo male Ostravske solarisy asi nie mam taky pocit...
Reply on: Podhradovčan2 #85137:
Tak mňa ešte napadla #1000... 😂
Reply on: Dispecer #85133:
Nové farby. Všetky trolejbusy, ktoré mali červeno-šedú farbu, boli zlikvidované.
Reply on: romeo #85134:
#1001 je na Trolejbuske. Na Bardejovskej sa nachádzali #1005 a #1006 . Podľa toho čo som počul tak odtiahli #1005 a nie do šrotu, ale do Šace ku ďalším historičákom.
Pravdepodobne potrebujú uvoľniť miesto na rekonštrukciu.
Reply on: romeo #85134:
Tak to najskôr brali #1005 alebo #1006.
Reply on: Dispecer #85133:
žlto-modrý vlnky, vyzerá to na 1001ku
Reply on: romeo #85132:
Akej farby?
Dnes bol odtiahnutý jeden z kĺbových trolejbusov z Bardejovskej asi do šrotu
Reply on: tbus #85130:
Napríklad môj bývalý partner na tbusoch bol extrémny prípad, ten by radšej odjazdil na voze bez kolies, len aby to bol ten jeho: "Pán P., padajú palice v oblúkoch, asi je pridretá základňa, večer to napíšem", "Preboha, nič nepíš, to na počkanie nespravia a ráno by nám dali iný voz, ja radšej budem zbierať!".
Reply on: Dispecer #85124:
iba k bodu 2.: Pridelene vozidla casto jazdia aj s drobnymi poruchami (nahlasenymi udrzbe), ktore nebrania v premavke a daju sa vyriesit neskor, v case periodickej udrzby, alebo po dodani specifickeho nahradneho dielu. S tymito vadami su kmenovi vodici oboznameni, aby sa vyhli viacdnovym odstavkam vozidla, vedia strpiet obcasne vysvietenie poruchy, oranzovej kontrolky, alebo vadneho motorceka kurenia ci pohon dveri z ktoreho fuci vzduch. Ak vozidlo prebera neprideleny vodic, tak vozidlo odstavi, alebo ostane niekde visiet. Mechanici robua co mozu ale fakt len v rezime hasenia najdolezitejsich veci a drobnosti len ak zvysi cas...
Reply on: 110mat110 #85126:
7801,2,3 už dávno jazdia v Liberci.
Reply on: 110mat110 #85126:
Nenašiel som žiadnu takúto ponuku na stránke DPO...
Ahojte, akurát som si čítal plán mestského zastupiteľstva na 16.12. Čo sa týka DPMK, sú to body 20 a 22. (https://www.kosice.sk/mesto/samosprava/mestske-zastupitelstvo/2018-2022/zasadnutie/32). Vyzerá to ta, že v rámci celého projektu sa plánuje nakúpiť 58 kusov CNG autobusov, no v rámci teraz uvoľneného množstva prostriedkov sa ide obstarávať iba 1x18m a 2x12m CNG autobus. Druhý bod sa týka obnovy ďalších zastávok v rámci III. etapy. Aspoň sa niečo hýbe v tomto smere 🙂 .
Reply on: Dispecer #85122:
Nie. V Opave jazdi 7804, na predaj su 7801 a 7802.
Reply on: Dispecer #85124:
Toto sa da vyriesit tak, ze si bud vozy objednas v opcii, ktoru casom uplatnis alebo si rovno rozdelis dodavku, povedzme kazde tri roky mi dajte 30 novych vozov. Zase neockovam, ze vsetky SORy pojdu prec v roku 2023, jedine zeby sa opat urobila podobne velka obmena.
2. Pokial viem, setrit motory u CNG Citelisov mal nariadit niekto z DPMK, coho vysledkom boli prave lenive motory. Ale toto by vedeli skor samotni vodici povedat.
3. Ak pridelis konkretny voz konkretnej skupine, tak sa to da ocakavat, ale maju to tak aj v inych DP. Toto by sa malo komplexne riesit s bodom 2.
4. No kvalitnych ludi musis aj zaplatit, dalsia vec je, zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat. Ono zase ked necha DPMk jazdit roky autobusy po rozbitej ceste Jana Pavla II, tak sa necudujem, ze tie autobusy za chvilu skoncia.
Reply on: monoblok #85123:
No, v tomto prípade je to podľa mňa mix problémov a kým tie sa nezačnú priebežne komplexne riešiť - a nielen hasiť, tak sa to bude vracať minimálne cyklicky:
1. Základ toho, prečo sa toto deje je, že sa tu začalo od začiatku storočia nakupovať skôr nárazovo, než priebežne, čomu klinec po hlavičke dal ten veľký nákup v 2013 (o 2 roky budú tie vozy po životnosti). U starších vozidiel máš z pochopiteľných príčin vyššiu poruchovosť (najmä ak veľkú časť svojej životnosti sa na nich podpíšu problémy nižšie). V 2023 to bude oveľa väčší prúser (to už začnú odchádzať pravidelne všetky), ak sa dovtedy nenakúpi viac vozov.
2. Slabá kontrola techniky jazdy u vodičov (a z toho vyplývajúci jav, že ak sa pridelený voz presunie k inej partii vodičov, tak do pár dní je odstavený - viď #85116).
3. Slabá kontrola udržiavania kultúry pracoviska (myslím tým kabínu vodiča a podobne).
4. Poddimenzovaná starostlivosť o vozidlá v servise. Tu si nie som istý, či to je nízkou kvalifikáciou mechanikov (lebo lepších nevie DP zaplatiť), ich nízkym počtom (a nestíhajú) alebo inde. Zrejme mix.

Zas, ja som skoro ráno videl presúvať sa nejaký malý SOR na 54 smerom na KVP...
Zase ked vidis 15m voz na linke 54 a 5118 na 36, tak si povies, ze radsej 15m na 36 a kratky na 54, ale beriem, ze to uz moze byt prilis flexibilne. Osobne povazujem pridelovanie vozov konkretnym vodicom za nezmysel, mozno pri zabehavani by som na to bral ohlad, ale neskor je to blbost, ktora je v CS priestore dost rozsirena.
Skor ma zaujima filozofia, ako to chce riesit DPMK, nie je predsa mozne, aby sa kazdych x rokoch objavovali nedostatky vozov a problemy pri vyprave. Bud je nespolahlivy servis, alebo treba nieco urobit s kvalitou ciest, po ktorych jazdi MHD resp neviedia vodici obsluhovat techniku. Evidentne niekde problem je a treba to vyriesit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.