Reply on: Dispecer #85140:
Pointa bodu 1 je ta, ze autobusy maju nejaku zivotnost, povedzme 10 rokov tzn ze si takuto investiciu vies naplanovat a odkladat na to peniaze. Ak to podnik nerobi, mal by okamzite zacat, pretoze toto je jedno z najzakladnejsich pravidiel fungovania akejkolvek firmy. Ked nadide ten cas, aby sa urobilo vyberko na nove autobusy, tak si mozes povedat, fajn tak 30 uz urcite predam alebo zosrotujem, ale 70 je este v dobrom stave, tak ich necham nejaky ten cas navyse jazdit( toto vyriesi opcia). Povedzme ale, ze planujes aj nejake nove linky ci ta caka nakup kratsich autobusov. Tak urobis tender, ze chces 30 klbakov hned a 70 na opciu plus chces kupit 30 kratsich vozidiel na rok x+1. Pretoze sa to oplati robit ako jeden balik.Kupovat autobusy z druhej ruky je nezmysel, toto bolo riesenim v 90, ale tie su davno prec.2 Hovori o setreni na nespravnych miestach. Najvacsia blbost je riesit spotrebu novych autobusov kvoli par euram na vyplatnej paske pre vodica, lebo ten nasledok bude stat omnoho viac. Ale na Slovensku je vela ludi schopnych uvazovat max v dlzke volebneho obdobia, ved teraz posetrim palivo, dostanem par eur a to, ze ten autobus o 5-6 rokov bude trapenim pre vodica uz nevidim.
K bodu 4, existuju manualy, ako spravne servisovat kazde auto ci autobus. Potom je to presne o tom, ze nepustis do prevadzku autobus, ktory ma vaznejsiu poruchu, lebo niekde ostane visiet. Pre vodicov by mali existovat tzv best practises, teda ako spravne jazdit s danym typom autobusu. Ktore zavady treba hlasit a s ktorymi sa este da jazdit bez toho, aby to malo nasledok na prevadzku daneho vozidla. Kvalita servisu sa tiez hodnotit, su na to ukazovatele, ktore sa sleduju.
Dispecer