Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #85140:
Pointa bodu 1 je ta, ze autobusy maju nejaku zivotnost, povedzme 10 rokov tzn ze si takuto investiciu vies naplanovat a odkladat na to peniaze. Ak to podnik nerobi, mal by okamzite zacat, pretoze toto je jedno z najzakladnejsich pravidiel fungovania akejkolvek firmy. Ked nadide ten cas, aby sa urobilo vyberko na nove autobusy, tak si mozes povedat, fajn tak 30 uz urcite predam alebo zosrotujem, ale 70 je este v dobrom stave, tak ich necham nejaky ten cas navyse jazdit( toto vyriesi opcia). Povedzme ale, ze planujes aj nejake nove linky ci ta caka nakup kratsich autobusov. Tak urobis tender, ze chces 30 klbakov hned a 70 na opciu plus chces kupit 30 kratsich vozidiel na rok x+1. Pretoze sa to oplati robit ako jeden balik.Kupovat autobusy z druhej ruky je nezmysel, toto bolo riesenim v 90, ale tie su davno prec.
2 Hovori o setreni na nespravnych miestach. Najvacsia blbost je riesit spotrebu novych autobusov kvoli par euram na vyplatnej paske pre vodica, lebo ten nasledok bude stat omnoho viac. Ale na Slovensku je vela ludi schopnych uvazovat max v dlzke volebneho obdobia, ved teraz posetrim palivo, dostanem par eur a to, ze ten autobus o 5-6 rokov bude trapenim pre vodica uz nevidim.
K bodu 4, existuju manualy, ako spravne servisovat kazde auto ci autobus. Potom je to presne o tom, ze nepustis do prevadzku autobus, ktory ma vaznejsiu poruchu, lebo niekde ostane visiet. Pre vodicov by mali existovat tzv best practises, teda ako spravne jazdit s danym typom autobusu. Ktore zavady treba hlasit a s ktorymi sa este da jazdit bez toho, aby to malo nasledok na prevadzku daneho vozidla. Kvalita servisu sa tiez hodnotit, su na to ukazovatele, ktore sa sleduju.
Reply on: Dispecer #85138:
Tá je tiež na trolejbuske. #1000 sa naposledy pohla 22.6.2019, čiže keby ju potrebovali niekde presunúť, tak by to bolo životu nebezpečné 😂. Jedného krásneho dňa ju zošrotujú na mieste, kde momentálne stojí.
Reply on: LUKYmhd #85139:
Ja mám dojem, že ten do Košíc ani nedošiel 😂
Reply on: tbus #85130:
S tým v zásade nemám problém, len toto je vecou nedorozumenia medzi kmeňovými a nekmeňovými vodičmi IMHO. Ak by si vedeli navzájom túto info posunúť (že táto a táto porucha je nahlásená a oprava sa zrealizuje pri najbližšom dlhšom "prevádzkovom" odstavení vozidla), nemyslím si že by sa potom problematika odstavovania nezmiernila. Alebo to je tým, že nekmeňoví vodiči sú viac "rozmaznaní", v zmysle, že pokiaľ to vozidlo nie je "tip-top", tak s ním nejdem?

Posledná veta je presne vec, na ktorú narážam v bode č. 4 v #85124.
Reply on: monoblok #85125:
"Toto sa da vyriesit tak, ze si bud vozy objednas v opcii, ktoru casom uplatnis alebo si rovno rozdelis dodavku, povedzme kazde tri roky mi dajte 30 novych vozov. Zase neockovam, ze vsetky SORy pojdu prec v roku 2023, jedine zeby sa opat urobila podobne velka obmena."
Opcie sa obvykle - pri autobusoch - robia na max 2 roky (a často i kratšie), lebo na dlhšie obdobie Ti žiaden výrobca alebo dodávateľ nevie garantovať cenu vozidla (a čím turbulentnejšia doba na trhu, tým kratšie). Ani ja neočakávam, že všetky vozy z tej veľkej dodávky v 2023 pôjde preč, skôr očakávam, že príde chvíľa, keď na vykrytie obdobia, kým sa to preklopí do systematického priebežného nákupu, sa kúpia autobusy z druhej ruky.

"2. Pokial viem, setrit motory u CNG Citelisov mal nariadit niekto z DPMK, coho vysledkom boli prave lenive motory. Ale toto by vedeli skor samotni vodici povedat."
Ja som nehovoril len o CNG Citelisoch. A také veci by sa podľa mňa nemali robiť.

"4. No kvalitnych ludi musis aj zaplatit, dalsia vec je, zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat. Ono zase ked necha DPMk jazdit roky autobusy po rozbitej ceste Jana Pavla II, tak sa necudujem, ze tie autobusy za chvilu skoncia."
Čo máš na mysli pod "zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat"?Kontrolovať kvalita opravy? Kontrolovať dobu opravy?
Množstvo porúch na vozidlách býva vyvolané aj niečím iným ako stavom ciest. (P. S. Sú aj rozbitejšie cesty ako bola donedávna Ul. Jána Pavla II. 😉 )
Vie mi niekto povedat ten SOR prenajaty plynovy uvidime vobec v premavke? lebo male Ostravske solarisy asi nie mam taky pocit...
Reply on: Podhradovčan2 #85137:
Tak mňa ešte napadla #1000... 😂
Reply on: Dispecer #85133:
Nové farby. Všetky trolejbusy, ktoré mali červeno-šedú farbu, boli zlikvidované.
Reply on: romeo #85134:
#1001 je na Trolejbuske. Na Bardejovskej sa nachádzali #1005 a #1006 . Podľa toho čo som počul tak odtiahli #1005 a nie do šrotu, ale do Šace ku ďalším historičákom.
Pravdepodobne potrebujú uvoľniť miesto na rekonštrukciu.
Reply on: romeo #85134:
Tak to najskôr brali #1005 alebo #1006.
Reply on: Dispecer #85133:
žlto-modrý vlnky, vyzerá to na 1001ku
Reply on: romeo #85132:
Akej farby?
Dnes bol odtiahnutý jeden z kĺbových trolejbusov z Bardejovskej asi do šrotu
Reply on: tbus #85130:
Napríklad môj bývalý partner na tbusoch bol extrémny prípad, ten by radšej odjazdil na voze bez kolies, len aby to bol ten jeho: "Pán P., padajú palice v oblúkoch, asi je pridretá základňa, večer to napíšem", "Preboha, nič nepíš, to na počkanie nespravia a ráno by nám dali iný voz, ja radšej budem zbierať!".
Reply on: Dispecer #85124:
iba k bodu 2.: Pridelene vozidla casto jazdia aj s drobnymi poruchami (nahlasenymi udrzbe), ktore nebrania v premavke a daju sa vyriesit neskor, v case periodickej udrzby, alebo po dodani specifickeho nahradneho dielu. S tymito vadami su kmenovi vodici oboznameni, aby sa vyhli viacdnovym odstavkam vozidla, vedia strpiet obcasne vysvietenie poruchy, oranzovej kontrolky, alebo vadneho motorceka kurenia ci pohon dveri z ktoreho fuci vzduch. Ak vozidlo prebera neprideleny vodic, tak vozidlo odstavi, alebo ostane niekde visiet. Mechanici robua co mozu ale fakt len v rezime hasenia najdolezitejsich veci a drobnosti len ak zvysi cas...
Reply on: 110mat110 #85126:
7801,2,3 už dávno jazdia v Liberci.
Reply on: 110mat110 #85126:
Nenašiel som žiadnu takúto ponuku na stránke DPO...
Ahojte, akurát som si čítal plán mestského zastupiteľstva na 16.12. Čo sa týka DPMK, sú to body 20 a 22. (https://www.kosice.sk/mesto/samosprava/mestske-zastupitelstvo/2018-2022/zasadnutie/32). Vyzerá to ta, že v rámci celého projektu sa plánuje nakúpiť 58 kusov CNG autobusov, no v rámci teraz uvoľneného množstva prostriedkov sa ide obstarávať iba 1x18m a 2x12m CNG autobus. Druhý bod sa týka obnovy ďalších zastávok v rámci III. etapy. Aspoň sa niečo hýbe v tomto smere 🙂 .
Reply on: Dispecer #85122:
Nie. V Opave jazdi 7804, na predaj su 7801 a 7802.
Reply on: Dispecer #85124:
Toto sa da vyriesit tak, ze si bud vozy objednas v opcii, ktoru casom uplatnis alebo si rovno rozdelis dodavku, povedzme kazde tri roky mi dajte 30 novych vozov. Zase neockovam, ze vsetky SORy pojdu prec v roku 2023, jedine zeby sa opat urobila podobne velka obmena.
2. Pokial viem, setrit motory u CNG Citelisov mal nariadit niekto z DPMK, coho vysledkom boli prave lenive motory. Ale toto by vedeli skor samotni vodici povedat.
3. Ak pridelis konkretny voz konkretnej skupine, tak sa to da ocakavat, ale maju to tak aj v inych DP. Toto by sa malo komplexne riesit s bodom 2.
4. No kvalitnych ludi musis aj zaplatit, dalsia vec je, zeby sa to malo dosledne aj kontrolovat. Ono zase ked necha DPMk jazdit roky autobusy po rozbitej ceste Jana Pavla II, tak sa necudujem, ze tie autobusy za chvilu skoncia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.