Presne tak a pre prípadných lingvistických fetišistov z Košíc to môže znamenať "Ta zaviraj dzvere, bo už doraz pujdzeš", čiže Téčko na začiatku, takže šicko olrajt
Tá pestrosť... a v prípade českej verzie "T" znamená "výzva", teda "informace o tom, že řadič světelného signalizačního zařízení přijal výzvu k udělení signálu do signalizovaného směru." https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013091503
Zároveň na tej stránke odporúčam si pozrieť 4. obrázok v pravom stĺpci.
Existuje ešte jedna evolučná cesta k znaku "T" a ku nej sme práve (nechtiac) urobili malý krok my. Návesť "Stoj" po novom tvorí horný rad 3 guličiek a voľno sa môže dávať návesťou "Voľno všetkými smermi", ktorá bola pravdepodobne povolená aj u nás od roku 1970, hoci nebola a nie je vo vyhláške. (Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sign%C3%A1ly_pro_tramvaje_a_ve%C5%99ejnou_dopravu#Sign%C3%A1ly ).
No a keď už takto svieti celé "T" z guličiek, návesť sa začne používať všade, kde sa súčasne dá isť ľubovoľným smerom a odtiaľ je už iba krok k písmenu "T", ktoré keď svieti, znamená voľno, zhasnuté stoj. A ušeTrili sa 3 žiarovky Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sign%C3%A1ly_pro_tramvaje_a_ve%C5%99ejnou_dopravu#Rusko
A už sa neoznačujú? Pokiaľ viem, tak to L bol nejaký celoeurópsky konsenzus, lebo prakticky v každom jazyku ten výraz "autoškola" nejaké "l" obsahoval, ktoré sa dalo na modro vyfarbiť.
Off-topic, ale nezdržím sa: na tej odkazovanej stránke má každá príloha toto:
Výsledok antivírovej kontroly: v poriadku
Naozaj chcem vidieť, ako tam pri nejakom dokumente bude
Výsledok antivírovej kontroly: obsahuje trojan X-WipeDrive/AF.2, ransomware RiverOfTears/EncryptII
Veď ono to aj bolo v nejakej z požiadaviek, ale len ako dolepok ku guľôčkovému systému (t.j. blikanie alebo tuším niekto tam chcel aj dodatočné svetlo). Lebo prečo do toho niečo nedolepiť, keď sa dá. Zavedením blikania alebo novým svetlom zavedieme ešte toľko voľných kombinácií svietiacich, nesvietiacich a blikajúcich svetielok, že si môžme na to navymýšľať ešte kopec nových návestí.
Ale nie, najväčší problém pri pražcovej sústave bol, že:
Navrhovaná „pražcová“ návestná sústava bola navyše prebratá z nemeckej legislatívy bez úprav z jazykového hľadiska (návestný znak „T“ má pôvod v nemeckom slove Türe)
Značenie exitu bolo myslené tak, že sa prerábal celý systém, ako značiť exit od 2 km pred začiatkom výjazdovej rampy až po XY metrov za pripojením príjazdovej rampy.
T.j. predzvesť, potom doplnková predzvesť s viacerými cieľmi (napr. aj turistickými), potom portálová značka, druhá portálová už so samostatnou tabuľkou pre odbočenie až po informáciu o vzdialenostiach do významných cieľov + k najbližšiemu výjazdu.
Dovtedy to bol galimatiáš. Na východnej D1, medzi Ivachnovou a Hybe a okolo Trenčína sa používali úplne staré vzory z 90. rokov, kde bolo napríklad len CHOCHOLNÁ 1000 m (bez piktogramu, bez staničenia), portálové značky ešte bez číslovania diaľnice (lebo pôvodne sa dávali len čísla Éčkových ciest).
Okolo Sverepca až po Žilinu potom bolo subplochové peklo, keď nejaký divnotvorca si povedal, že keď odbočujeme z diaľnice k miestnemu cieľu (biela subplocha) a z diaľnice bočíme napríklad na cestu I. triedy, tak to treba ešte ohraničiť modrou subplochou.
Okolo Štrby potom boli už zmeny po roku 2009, kde už boli povolené aj malé písmená, ale ešte zostali nejaké subplochy, pribudol symbol exitu, ale pôvodne tam bolo ešte staré staničenie federálnej D1ky.
No a na dočasne trvalom trojpruhu okolo BA bolo ešte jedno štádium - tuším že už bez subploch, ale s kopou ďalších defektov - napríklad hrozne malé písmená.
Takže sa to všetko vymenilo aspoň na týchto cestách. Keďže šlo o partizánčinu viac-menej na výnimku, tak to nie je dokonalé, nájdu sa aj tam nejaké chyby, ale už nie také markantné. Vo výmenách najmä smerových značiek samozrejme treba pokračovať, nelogických a nečitateľných skvostov na slovenských cestách je ešte plno.
No ono sa to úplne nevylučuje, s tým, čo som písal. Aj to, čo šlo na pripomienkovanie verejne, prešlo nejakým vývojom "v kuchyni". Že to potom formálne stopil iný štátny subjekt, to je už druhá vec a úplne podstatné to nie je.
Bolo tam toho viac, nie len toto. Silou-mocou chceli napríklad držať pri živote značku s parnou mašinkou, lebo však to takto vždy bolo, ľudia by si nezvykli... V prvých draftoch vyhlášky bola kreslená "nemecká" EMU v perspektívnej kresbe.
"Však pražcová sústava dopravné predpisy nijako nekomplikuje."
To, že sa musíš naučiť ďalšiu grafickú verziu signálov komplikácia nie je?
"Naopak, dnes, v dobe LED-kovej, nie je problém všetky návesti vykresliť jednou ampulou."
To nepopieram, ale z významu návrhu vyhlášky nevyplývalo, že to bude realizované takto.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023