Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #83091:
Ja stále tvrdím, že vďaka trasovaniu električkových liniek tu môže, aspoň teoreticky, fungovať nákladná električka. Keby sa urobila prípojka na železničnú trať tak, ako sa pôvodne mala urobiť, mohli sa takto roznášať súčiastky z priemyselného parku.
Reply on: 110mat110 #83095:
Veď to píšem, že vtedy pre vozy mimo špičku normálne využitie nebolo.

Príklady:
trhaná: ranná špička odjazdená, poobede domáca pohotovosť

trhaná: ranná špička odjazdená + dopoludnia medzidiel + poobede už len do Košíc a do vozovne

nepárová celodenná: ranná špička odjazdená + záloha dopoludnia na VA VSŽ + poobede už len do Košíc a do vozovne

nepárová celodenná: ranná špička odjazdená + stráženie odstavených vozidiel na VA VSŽ + poobede už len do Košíc a do vozovne

trojmo trhaná: ranný návoz + obedňajší návoz + návoz na nočnú dvanástku

Malé výkony, vozidlo viac prestojí ako prejazdí. Čím menej takýchto služieb, tým lepšie.

V špičke bolo skrátka treba veľa vozidiel, ktoré mimo nej nejde všetky zobehovať na iné linky (pri autobusoch je to podstatne jednoduchšie: viac liniek, autobus môže všade, jednoduchý manipulačný presun atď).

V prípade letiska by to bolo o tom istom, hoci v menších číslach. A to je ďalšie veľké mínus pre takúto trať. Stavať ju preto, aby sa vypravili 2-3 posilové električky na špičku + 1 celodennú, je totálne absurdum.
Reply on: reparil #83093:
Nevie niekto či sa bude riešiť to alebo je to normálne, že ak idem s tram od Kino Družba smer MMK väčšou rýchlosťou tak s ňou kolíše akoby tá trať bola rozbitá. Či vôbec sa niekto k tomu vyjadroval alebo sa nechá tak. Ďakujem za odpoveď. J.
Reply on: 110mat110 #83095:
Prečo by čakal vo vozovni? Normálne šiel domov, delená služba.
Reply on: veteran #83094:
Povedzme si narovinu. Rychlodraha je oproti stavu spred 20-25 rokov (zaciatky SR) vyuzivana len minimalne. Cize 2-3 posilove elektricky na spicku + 1 pravidelna by bol stale len zlomok toho, co jazdilo denne po rychlodrahe. Tak ako to, ze vtedy bolo vyuzitie pre tie vozy a dnes nie je? Ci vtedy vodic dal rannu spicku a do obeda cakal vo vozovni?
Reply on: romeo #83092:
Autobus, nezávislá reakcia – treba mu naftu a cestu, ktorá tam už je (+ ho vieš zobehovať s mnohými linkami mestskej dopravy podľa potreby, manipulačné presuny bez problémov – cesta je dnes všade).

Električka, závislá trakcia – treba jej okrem elektriny aj postavenú infraštruktúru, možnosť zobehovať s bežnými mestskými linkami značne obmedzená (v električkovej doprave, keďže jej sieť je značne menšia, máš problém robiť prejazdy medzi linkami atď.).
oddnes je uz podbijacka na Moldavskej- slusnym tempom makaju, totalny opak Duhy +navyse ako bonus Eurovia prislubila opravu aj komunikacii aj chodnikov na Moldavskej v celej dlzke, ktore su tam vo velmi zlom stave, navyse Stefan Balint samotny riaditel robi pravidelne kontrolne dni http://www.kosice-estranky.sk/clanky/vystavba/rekonstrukcie-elektrickovych-trati/modernizacia-elektrickovej-trate---moldavska.html
Reply on: veteran #83091:
Tak isto teraz idú autobusy na niektoré návozy- jeden smer plný jeden prázdny, no ale ak si ľudia zvyknú na pravidelný cp, tak by to začali využívať aj do tej optimy aj na letisko.. Stále si nemyslím že je to nezmysel a ak by sa to nekončilo úvraťou ale obratiskom tak by tam mohli jazdiť varia alebo T6 (ideálne znízkopodlažnené)
Reply on: romeo #83090:
Letisko sa rozlietava už desať rokov ? http://www.airportkosice.sk/sk/pre-cestujucich/letovy-poriadok
Ako noty na bubon, midibus až-až.

A priemyselný park... Návozy trvajú koľko do dňa? Čo s električkami a vodičmi mimo tých návozov? Kde to bude jazdiť? Kto si tie výkony objedná a zaplatí? Fabrika, mesto, štát?

Na rannú zmenu ti treba vozidlo + vodiča od cca 5:10 do 7:20, potom jedna ešte urobí návoz THPčkárov, naspäť do Košíc pôjde prázdna. Na obed výmena zmien, teda od cca 13:15 do 14:40, zase jedna električka pôjde po THPčkárov (jedným smerom opäť povezie vzduch). Ďalší obrat urobí pre zamestnancov robiacich na dvanástky a potom večer opäť výmena zmien od 21:15 do 22:40.

A ak by to chcel niekto porovnávať s rýchlodráhou v časoch jej najväčšej slávy, tak drobné upozornenie, že ona bola postavená a dokončená v hodine dvanástej, keď už nebolo možné pridávať ďalšie autobusové spoje, lebo už nebolo autobusov. A ani po postavení nestačila, autobusy RA premávali po Terase paralelne. A služby vyzerali asi tak, že vodič mal trojmo predelený výkon a aby mal hodiny, tak vždy dvaja-traja mali mimo špičky zálohu a stráženie vozidiel v slučke. To síce môžme urobiť aj dnes, len som hrozne zvedavý, kto toto zaplatí.
Možno tá trať nie je najdôležitejšia v meste,ale aj tak nechápem tú kritiku. Ono vzniká tam celkom veľký priemyslený park a k tomu je tam letisko. Posielať vždy množstvo busov je lepšie? Letisko sa rozlietava a po ceste je aj optima. Ja by som si vedel predstaviť nejakú celodennú linku Stanica-Letisko a v špičke NMM (alebo amfiteáter)- Letisko a Jazero letisko. Teraz do optimy ide málokto električkou lebo tie odchody R-iek sú aké sú
Reply on: veteran #83082:
Tu je v hre štátny MH Invest, ktorý zastrešuje štátne investičné projekty. Takže keď v ňom v BA rozhodnú, že trať na letisko má špeciálnu štátnu podporu - pochybujem, že ju majú ostatné zámery na nové trate - pretlačí sa to prednostne.
Reply on: Dispecer #83087:
STN 73 6405 Projektovanie električkových tratí - v pôvodnom znení z roku 1975 ? dokonca v češtine
Reply on: Isidor #83085:
Náhodou netušíš, podľa ktorej STN konkrétne?
Reply on: Isidor #83085:
Keď sa pozriem na pretechnizované riešenia niektorých križovatiek, semaforové lesy a desiatky zbytočných dopravných značiek, mám obavu, že tu sa držíme striktne STN, žiaľ.
Reply on: veteran #83082:
Mám pocit, že navrhovanie nových jednokoľajných tratí podľa STN nie je dovolené. Niežeby si teda v KE niekto s normami lámal hlavu a niežeby tento šplech o trati na letisku mal nejaký reálny základ...
Reply on: reparil #83083:
Nič také sa z eurofondov stavať nemalo.
A čo je s traťou na sídlisko Ťahanovce s terminálom sever? Nejako to utíchlo.. malo sa to podobne ako MET stavať z eurofondov
Reply on: matpiz #83079:
"Trať by mala byť jednokoľajná, neskôr by mohla byť dvojkoľajová."

Takže mesto sa zaviazalo ťahať tam jednokoľajku (metóda "potom niekedy raz..." je u nás národný šport), pritom má na papieri nakreslených kopec oveľa dôležitejších tratí, ktoré sa "chystá" stavať 30 rokov. Radšej zainvestujeme do trate cez pole k priemyselnému parku, ktorý vyprodukuje špičku dokopy 2,5 hodiny do dňa.
Reply on: mi.v #83078:
V označovaní týchto výjazdových/dojazdových liniek je jeden veľký chaos aj čo sa týka vonkajších displejov. Vpredu "6 Radnica st. mesta, pokračuje ako linka 4", na boku "6 Socha Jána Pavla II..." vzadu a na ľavoboku "4"
Reply on: matpiz #83079:
Božechráň.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.