Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter55 #78517:
Jak sklá? Auto musíš vymeniť! Ak sa ti rosia sklá, máš Taškentauto!
Reply on: veteran #78516:
Že ty musíš Mattu obhájiť, ma neprekvapuje.
Reply on: master5228 #78529:
Podaktoré veci sa rosia aj v lete...? ? ?
Pozrite, zazil som to ja, veteran tiez (a ako pise, asi viac krat ako ja), nemyslim, ze je to nahoda...

V zime sa rosi vsetko kde je vlhsie... V tom Variu ale kurenie neslo a bolo prazdne. Ak by sme to ale brali ako vynimku, tak to, ze sa rosilo aj v oktobri, kedy bolo relativne teplo (a nebolo sychravo) uz tak brat nemozeme. Je to podozrive. Velmi. Najma ak sa ine vozidla nerosili aj ked boli plne ludi 🙂

Ale ak chcete, spravte testy a urobime statisticky vyskum 😛 No na flamewar nemam chut...

Anyway... reakcie ze sa rosia aj Skodovky a pod. by boli fajn, ale to by tam muselo byt prazdno, vonku sucho (a relativne teplo) a kurenie by nemohlo byt zapnute...

Peace 😉
Reply on: Alco #78525:
Zadávam vedecko-výskumnú úlohu na tému: "Vplyv vykurovacej sústavy na rosenie skiel salónu pre cestujúcich." ?
Reply on: Alco #78525:
Sor maju fukace tepleho vzduchu pod sedadlami otocene vseliako. Tiez sa rosia. Detto byvale karosy
Reply on: S499.1023 #78514:
Ťažko povedať nakoľko mal na to vplyv, ale vedieť o tom musel. Električky boli v dezolátnom stave hlavne vďaka prístupu hl. majstra údržby I.B., predražené nákupy Solarisov zasa vďaka M., atď.
A debilné nápady s likvidáciou električiek a náhradou trolejbusmi mal hlavne Schuster...?
Reply on: veteran #78516:
Skúsme myslieť trošku technicky - také malé mentálne cvičenie. Kde majú jednotlivé typy vykurovacie telesá?
T3 - v stojanoch sedadiel, ľavá strana, v plechovom kanále, pravá strana, zdroj tepla - špirály, s miernym prefukom od chladiaceho vzduchu zo zrýchľovača
KT8 - kúrenie v boxoch na strechách krajných článkov s výkonným prefukom od dvojventilátora a s vyústením v strope neďaleko okien
T6 - ako T3, plechový kanál je na oboch stranách, mierny prefuk od chladenia pulzných meničov
KT8.RN2 - "fukáre" (boxy so špirálami a ventilátormi) umiestnené pod sedadlami (priečne fúkanie do stredu voza) alebo pod schodíkmi (stredný článok)
Variá "malé" aj "veľké" tak ako KT8.RN2
Podľa toho vychádza, že na rosenie okien sú viac náchylnejšie vozidlá s vykurovaním "fukármi"
a teraz sa do mňa pusťte, páni, ale po jednom, prosím...
Reply on: Isidor #78518:
,,, hm , píše sa tam že nahradia "zastarale naftové autobusy jazdiace na linkách 18, 20, 20L, 31 ... ? To mi ešte take máme?? Veď na tých spojoch jazdia väčšinou "nove" SOR-ky, ak nie sem tam nejaký TEDOM .. !!! Tak to by ma fakt zaujímalo ktorých 9 busov chcú baterkami nahradiť?? ?
Reply on: tbus #78520:
No tak keď zajtra ráno pôjdem Škodovkou, zameriam sa na rosenie skiel. Povedal by som, že tesnia lepšie, ako ten exportný artikel do Uzbekistanu.
Reply on: master5228 #78515:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2823/skoda-30t-forcity-plus/145997/7502-pod-lasermi-pocas-Bielej-noci-2015?&ref=ba%2Fgaleria%2F2823%2Fskoda-30t-forcity-plus%3F

chudáci Bratislavčania, im sa rosí dokonca aj klimatizovaná električka.. prejdi sa v zime po parkovisku niekedy v noci, pomaly každé jedno auto je zarosené, dokonca aj pokrokové a moderné autá z Nemecka!
Reply on: master5228 #78515:
Lukas, ostatne vozy su tak derave z kazdej strany, ze to vsetko jednoducho prefuka .. tak ako pise tbus .. mne sa bezne rosila aj prazdna dvojicka T6, najma pri takom pocasi ako je teraz ..
Reply on: master5228 #78505:
do ostatných električiek počas jazdy prefukovalo cez dvere, tak sa nerosili ?
Reply on: veteran #78516:
No ja by som na to mal jednoduche vysvetlenie, nove Vario je pokiaľ ma zatvorené dvere takmer hermeticky uzatvorené t.j. nevymieňa sa tam vzduch kdežto stare polorozpadnute T3ky KTčka a T6ky maju nejaku "fugu" odkiaľ prefukuje vzduch každých 10cm, to bohato stači na to aby sa znižila vlhkosť vo voze.
Reply on: master5228 #78515:
Takže keď sa mi na aute cez noc zarosia okna treba vymeniť skla?
Reply on: Dimi #78510:
Môžem dosvedčiť, čo píše. Niekoľkokrát som v totálne prázdnom Taškentwagene zažil ustavičné rosenie okien. Podotýkam, v prázdnom (max. 2-3 osoby). Jeden prípad bol v decembri minulého roku, vtedy bolo podobne sychravo. To dajme tomu nepočítajme.

Lenže keď sa detto začalo opakovať napr. v októbri t. r., vtedy nebolo ani sychravo, ani nebol lejak, električka bola prázdna, je to prinajmenšom podozrivé... A to som vtedy šiel smer USS a tým istým vozom hneď späť. Dennodenne skoro ráno zažívam rosenie skiel v preplnenej desiatke, preto ma to v prípade električiek udivuje.

Fyzikálne to vysvetliť ale neviem. Nie som fyzik. Milerád si to ale nechám nejako vysvetliť.
Reply on: Dimi #78510:
Nepreháňam, choď prázdnym Variom (kde teda nevzniká para z dýchania a pod.) a uvidíš, ako sa rosia sklá 🙂 Krásne som si to otestoval v prázdnej R1 na rýchlodráhe... a potom tam choď napríklad s rovnako prázdnym KT 🙂

Takže nerob zo mňa blbca, ja dobre viem, že sklá sa rosia, ale nie bez príčiny v prázdnom voze ? A nikde som nepovedal, že je to chyba električky, ale samozrejme, že skiel...
Reply on: hmozdinka #78511:
Ja si teda nejako nespomínam, že by za Reipricha DPMK nejako prekvital. Reiprich mal šotohračku trolejbusy a pre zemnu boli na odpis električky. To je klasická filtrácia spomienok na vojnu - zlé zabudneš, na dobré spomínaš.
Reply on: master5228 #78505:
Ideš nám vysvetliť fyzikálnu podstatu toho, prečo sa na Variu sklá rosia a na iných vozoch (podľa teba) nie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.