Keď tomu správne rozumiem, tak potom, keď sa raz začne takáto trakcia zavádzať, až potom sa to vyskúša ? Takže keď sa o dajme tomu 20 rokov prepadne trať, dajme tomu na Námestí osloboditeľov, potom budú zháňať Remetu, nech to príde opraviť? Ten už vtedy bude niekde v Paname alebo na Tahiti, aj s peniazmi...
Nikdy... Nám také netreba. Variá sú práveže výborné a takmer ideálne! Sú jednoduché, masívnej konštrukcie, spoľahlivé, nenáročné na údržbu a nemajú problém aj s menej kvalitným zvrškom, vďaka otočným podvozkom. Absencia klimatizácie je vlastne nepodstatná, je to zdroj zbytočných problémov s údržbou a efektivita jej použitia je diskutabilná, 100% nízkopodlažnosť je tiež diskutabilná a v podstate zbytočný luxus predražujúci konštrukciu vozidla. Takže Bratislava, Miskolc, Praha a ďalší, ešte budú raz plakať nad zničenými traťami a ťažko a draho udržiavateľnými zložitými vozidlami. ?
Trolejbusy sa pred obnovením prevádzky musia odskúšať. Prečo sú všetci tak ticho ohľadom toho, že doteraz sa trolejbus v meste neukázal? V tichosti pripravovaná privatizácia sa postupne blíži k realite, som len zvedavý, či to bude týždeň po voľbách alebo až dva...
Rezort: Jazdné skúšky trolejbusov sú pri kolaudácii povinné
Kompetentní mlčia, prečo neurobili skúšobné jazdy trolejbusov, hoci počas kolaudácie byť mali. Uzly sú už pritom skolaudované.
KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) poslancom včera na mestskom zastupiteľstve povedal, že by nemali veriť všetkému, čo sa píše v novinách.
Narážal tým zrejme aj na včerajší článok v Korzári, kde sa riešila problematika, či na zrekonštruovaných električkových tratiach musia pred vydaním kolaudačného rozhodnutia absolvovať skúšobnú jazdu aj trolejbusy a tram-trainy.
Je otázne, či do pár dní spustia ďalšie trate
Raši tiež konštatoval, že očakáva rozhodnutie v prípade stavby „IKD, Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie“ v najbližších dňoch.
Jeho očakávanie sa však nemusí tak rýchlo naplniť. Ako sme už včera naznačovali, mohol by byť s dotiahnutím kolaudačného konania do rýchleho konca problém.
Na rozdiel od električiek neprebehla totiž skúšobná jazda trolejbusov, hoci na časti tratí sa modernizovalo aj ich trolejové vedenie (Štúrova, Senný trh).
A to ani pri od piatku skolaudovanej stavbe „Modernizácia električkových uzlov“, kde už odvčera začali električky aj premávať.
Ministerstvo dopravy Korzáru včera pritom potvrdilo, že jazdné skúšky trolejbusov sú povinné.
„Podľa zákona o dráhach sa technicko-bezpečnostná skúška stavby dráhy vykonáva v rámci kolaudačného konania,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.
Dodal, že túto skúšku vo vzťahu k určeným technickým zariadeniam nahrádza podľa zákona overenie. Jeho výsledok je podkladom pre kolaudáciu stavby.
„Trolejbusové vedenie, ktoré je podstatnou časťou stavby trolejbusovej dráhy, je určeným technickým zariadením elektrickým a na jeho skúšku spôsobilosti na prevádzku sa vzťahuje spomínané overenie. Súčasťou overenia sú i jazdné skúšky v predpísanom režime,“ vysvetlil Kóňa.
Rezort označil otázku o absencii jazdy za predčasnú
To, že uzly sú už skolaudované aj bez jazdnej skúšky, ministerstvo nekomentovalo.
K prebiehajúcej kolaudácii stavby IKD jeho hovorca uviedol:
„Konštatovanie, že skúška nebola vykonaná, pokiaľ nebolo vydané kolaudačné rozhodnutie, teda kolaudácia sa neskončila, považujeme za predčasné.“
Košický samosprávny kraj (KSK) ako Špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských dráh, ktorý vydáva kolaudačné rozhodnutia na dráhy, neodpovedal od piatku na otázky Korzára, prečo sa doteraz jazdná skúška neuskutočnila.
Nekomentovali to ani mesto ako investor rekonštrukcií a ani Dopravný podnik mesta Košice, ktorý bude trate prevádzkovať.
Skúška trate tram–trainom nie je potrebná
Trať IKD bola na rozdiel od MEU stavaná v parametroch pre tram-train (vlakoelektrička). Aktivista Karol Labaš vyjadril obavu, či kolaudácia bez skúšobnej jazdy tram-trainu neohrozí preplatenie eurofondov, za ktoré sa obnova tratí robila.
Ministerstvo na rozdiel od trolejbusov jazdu tram-trainu označilo za fyzicky neuskutočniteľnú, keďže „takýmto vozidlom v súčasnosti žiadny dopravca nedisponuje. Zároveň môže byť vykonaná až pred začiatkom prevádzky tohto systému. Základné parametre dráhy boli overené vozidlom električkovej dráhy a príslušnými meraniami“.
..prip. ci sa niekedy dockame ako v BA aspon takychto trolejbusov..rad by som ich tu v Ke uvital.. https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/739/Skoda-31-Tr-SOR aj ked priznam sa radsej by som bral asi 18ky+ 15ky solarisy(aspon 5x 15m a 10x 18m by trebalo kupit prip po 10 ks z oboch).. ?
Solaris ma dosť výkonné kúrenie, ktoré vie interiér dosť solídne vyhriať a okrem iného ma aj motorovú vežu z ktorej tiež sála nejaké teplo. Toto električka nemá a neviem na akej linke si s tým Variom išiel keď bolo vonku 12° a relatívne teplo ale to neznamená, že pred tebou a kľudne aj na jednom spoji pred tebou nebolo to Vario natrieskané ľudmi ktorí ako už bolo spomenuté dýchajú a produkujú vlhkosť. Kto má auto dobre vie, že zarosené okna hlavne bočné zadné sa dosť ťažko "odrosujú" aj keď už všetci pasažieri vystúpili a kúrenie fúka kľudne aj 25° vzduch, jednoducho sa ten teplý vzduch nedostane priamo na okná aby ich vysušil a ta vlhkosť sa na tom okne tým, že je zvonku "ochladzované" drží. V takom prípade treba interiér poriadne vyvetrať jazdou s otvorenými oknami alebo zapnúť klimatizáciu ktorá vzduch vysušuje. To je proste holý fakt. Taktiež ma na to či sa rosia okná vplyv aj to kedy a ako boli umyté, ak poriadne umyješ okná budú sa rosiť podstatne menej ako neumyté, to je tiež holý vyskúšaný fakt. Nestačí ich iba prejsť nejakou "rentou" lebo tu vlhkosť a masnotu len rozotrieš, treba ich umyť poriadne čistiacim prostriedkom a tieto všetky veci súvisia s tým, čo som písal nižšie, že Vario už nie je deravé jak sito - nevetrá sa a ostáva vo voze a na oknách vlhkosť kľudne aj desiatky minút po vystúpení ľudí, čo môže znamenať, že ty ideš z konečnej vo voze sám ale na konečnú ten voz prišiel natrieskaný. Nič viac by som v tom nehľadal.
Mňa zasa neprekvapuje, že laminátka azda z dlhej chvíle začína riešiť nepodstatné voloviny.
Tak po prvé. Nemám vnútornú ani vonkajšiu (ani nijakú inú) potrebu kohokoľvek obhajovať. Keď niečo píšem, tak to píšem zo svojho pohľadu. Aj ten sa (pre niekoho kupodivu) z času načas mení. Názor nezmení len hlupák.
Po druhé. Skutočne nevisím nikomu na šnúrke od gatí tak, ako niektorí tu prítomní (nemyslím laminátku), takže počet mojich dôvodov tu niekoho slepo obhajovať ostro konverguje k nule...
Po tretie. Príspevok, na ktorý laminátka odpovedá, je napísaný da capo al fine podľa toho, čo som videl. Nemám ani najmenšiu šajnu, ktorý voz je ako vykurovaný. Preto je na konci napísané, laminátka to azda prehliadla, že si to nechám milerád vysvetliť. Lebo pri 12°C za relatívneho sucha mať pri troch ľuďoch v 21-metrovom voze sústavne zarosené sklá mi prišlo na prvý pohľad minimálne podivné. Naproti tomu dnes v SU 12 pri 25 kusoch na palube, v 2°C a 95% relatívnej vlhkosti okná neboli zarosené v podstate vôbec. Tak reku, že mi to niekto odborne vysvetlí... Bodka, nič viac som tým nemal v úmysle povedať.
Moderné a pokrokové autá sú jedine zo Španielska! Čo na tom, že SEAT je taký istý Volkswagen ako Škodovka a CAF je licenčný Alstom, čo je španielske, to je dobré!
Pozrite, zazil som to ja, veteran tiez (a ako pise, asi viac krat ako ja), nemyslim, ze je to nahoda...
V zime sa rosi vsetko kde je vlhsie... V tom Variu ale kurenie neslo a bolo prazdne. Ak by sme to ale brali ako vynimku, tak to, ze sa rosilo aj v oktobri, kedy bolo relativne teplo (a nebolo sychravo) uz tak brat nemozeme. Je to podozrive. Velmi. Najma ak sa ine vozidla nerosili aj ked boli plne ludi
Ale ak chcete, spravte testy a urobime statisticky vyskum No na flamewar nemam chut...
Anyway... reakcie ze sa rosia aj Skodovky a pod. by boli fajn, ale to by tam muselo byt prazdno, vonku sucho (a relativne teplo) a kurenie by nemohlo byt zapnute...
S499.1023